Subject: Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse muutmise eelnõu
From: "Turbaliit" <[email-masked]>
To: "Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Sotsiaalministeerium" <[email-masked]>, "Kaitseministeerium" <[email-masked]>, "SiM info" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Jul 2026 14:30:37 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Näeme, et te ei ole kooskõlastanud antud seaduse eelnõu. Jagame manusena
meie tähelepanekuid(sh esialgne põhjalik tagasiside), millega
Kliimaministeerium ei ole arvestanud ega vastanud. Antud seaduseelnõu toob
kaasa põhjalikud muudatused keskkonnamõju hindamises,  mh jättes ära
sotsiaalse ja majandusliku aspekti hindamises, mis meie hinnangul mõjuvad
takistavalt nii arendustele kui investeeringutele ning riigi
majanduslikule arengule üldiselt.

KMH eesmärk peab olema tasakaalustatud otsustamine. Sotsiaal-majanduslikud
mõjud jäetakse KMH menetlusest välja põhjendusega, et neid hinnatakse
vajaduse korral muudes menetlustes. Käesolevas eelnõus puudub selgus,
millises menetluses siiski sotsiaal-majanduslikke mõjusid hinnatakse.
Selguseta jääb, millise metoodika alusel hindamine toimub ning milline
asutus selle eest vastutab. Puudub selgus, kuidas tagatakse, et neid
mõjusid tegelikult üldse hinnatakse.

Lugupidamisega,

Annika Päsik

Tegevjuht

Tel + 372 50 61 965

Eesti Turbaliit

Estonian Peat Association