Subject: FW: Harju maakonnaplaneeringu maavarade teemaplaneeringu ja selle KSH aruande eelnõude esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse andmiseks
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Oct 2025 09:11:56 +0300

From: Ülle Loopre <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Saturday, October 11, 2025 7:31 PM
To: Agnes Lihtsa - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harju maakonnaplaneeringu maavarade teemaplaneeringu ja selle
KSH aruande eelnõude esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse andmiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Endiselt annan teada, et oleme „Harku 2“ alal kaevandamise vastu.

Kui see ala välja ei lähe planeeringust, siis saan aru, et kaevandamisele
esitatavad tingimused tuleks esitada kaevandusloa taotluse menetluses?

Lugesin materjale ja sealt jäi silma, et lähim asustus on 750 m kaugusel
ja seal on neli maja. Kui ma aga ise mõõtsin Maa-ameti kaardil, siis
jäävad kõik majad 500 m sisse. Tegelikult on seal ikka 5 maja, mitte neli
ja kõigis elatakse.

Lisaks riivas silma, et „Harku 2“ ei ole traditsiooniline külamaastik.

Näiteks minu suguvõsa on seal ligi 150 aastat elanud ja talu pidanud, ning
need maad olid kasutusel muuhulgas ka karjamaadena. Seal on säilinud isegi
kivist karjaaiad. Kas see siis ei ole traditsiooniline talumaastik? Miks
vaadatakse aerofotode järgi ja ei tutvuta tegeliku olukorraga? Miks on
kirjas, et ei ole sotsiaalset taristut. Küla ongi ju see sotsiaalne
taristu.

Negatiivse mõju all on välja toodud ainult müra ja vibratsioon, kuid on
jäetud märkimata tolm, põhjavee kadumine ja kaevude rikkumine, Tammi tee
läbimatuks muutumine ja materiaalne kahju, mis tekib elamutele
lõhkamisega. Need mõjud on JUBA OLEMAS aastakümneid ja nendega tuleb ka
praeguses menetluses arvestada. Uued alad ainult võimendavad neid mõjusid

Harku 2 ja Harku 3 mõjualasse jäävad 5 elamut

Lisan täna tehtud pildi Tammi tee 15 majast ja sissesõiduteest, kus
inimesed elavad.

Ülle Loopre

Kadaja tee 7, Laabi küla

From: Agnes Lihtsa - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, September 15, 2025 3:44 PM
To: Ülle Loopre <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harju maakonnaplaneeringu maavarade teemaplaneeringu ja selle
KSH aruande eelnõude esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse andmiseks

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere

Arvamuse avaldamiseks on aega seaduse järgi 30 päeva ja tähtaeg kirjas on
13. oktoober. Loodan, et see on piisav aeg kui soovite veel midagi
täpsustada.

Parimate soovidega

Agnes Lihtsa
nõunik
Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5819 0538

From: Ülle Loopre < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, September 15, 2025 2:31 PM
To: Agnes Lihtsa - MKM < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Harju maakonnaplaneeringu maavarade teemaplaneeringu ja selle
KSH aruande eelnõude esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse andmiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Arvamuse avaldamiseks oli ainult kaks päeva.

Aga see on juba teada, et Laabi küla elanikud ei soovi kaevanduse
laienemist üle Tammi tee kõikidel varem väljatoodud põhjustel.

Lisaks töötavad ka Anora vabrikus ja Tammi tee 18 brolilerifarmis
inimesed, kes kannatavad karjääri müra, tolmu ja lõhkamiste tõttu.

Ma väga loodan, et Laabi küla seisukohta arvestatakse.

Ülle Loopre

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, September 11, 2025 12:06 PM
Subject: Harju maakonnaplaneeringu maavarade teemaplaneeringu ja selle KSH
aruande eelnõude esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse andmiseks

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]> [email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere!

Teile on saadetud dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu dokument.

Pealkiri: Harju maakonnaplaneeringu maavarade teemaplaneeringu ja selle
KSH aruande eelnõude esitamine kooskõlastamiseks ja arvamuse andmiseks

Registreerimise kuupäev: 11.09.2025

Registreerimise number: 13-2/3224-1.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
625 6342
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.mkm.ee/> http://www.mkm.ee