Subject: Teavitus järelevalvemenetluse algatamise avalduse esitamisest usuvabaduse ja organisatsioonilise autonoomia kaitseks
From: "Revo Jaansoo" <[email-masked]>
To: Õiguskantsleri Kantselei <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>
Date: Wed, 3 Jun 2026 07:35:40 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Austatud adressaadid

Käesolevaga edastatakse teavitamise korras manuses sisalduv ametlik avaldus 
Eesti Vabariigi Õiguskantslerile. Avaldus tugineb õiguskantsleri seaduse § 
15 lõikele 1 ja § 19 lõikele 1 ning selle esemeks on taotlus 
Siseministeeriumi teostatava halduspraktika põhiseaduslikkuse 
järelevalvemenetluse algatamiseks.

Avalduse esitamine on tingitud vajadusest tagada usuliste ühenduste 
siseautonoomia ja kanoonilise struktuuri kaitse riigivõimu vahetu sekkumise 
eest. Esitaja hinnangul riivab kõnealune halduspraktika Euroopa inimõiguste 
ja põhivabaduste kaitse konventsiooni artiklis 9 ning Eesti Vabariigi 
põhiseaduse §-s 40 sätestatud usuvabaduse põhimõtteid.

Lisatud õiguslik positsioon põhineb Euroopa Inimõiguste Kohtu ja 
rahvusvahelisel pretsedendiõigusel, mis välistab kollektiivse vastutuse 
printsiibi kohaldamise pelgalt institutsionaalse kuuluvuse alusel. 
Dokumendis esitatud doktriinsed argumendid on formuleeritud viisil, mis 
tagab argumentatsiooni õigusliku korrektsuse ja argumenteerituse ka 
siseriiklike julgeolekuriskide hindamise kontekstis.

Lugupidamisega

Revo Jaansoo
[email-masked] <mailto:[email-masked]>