Subject: FW: Kastre valla ehitus- ja kasutuslubade menetlused
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 May 2026 10:21:54 +0300

From: Kristine Kõps <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 18, 2026 8:57 AM
To: Glen Roosaar - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kastre valla ehitus- ja kasutuslubade menetlused

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun taas teie poole. Alates eelmisest korrast, mil suhtlesime, ei ole 
tegelikult ükski meie asi vallas edasi liikunud. Nagu ikka, Kastre valla 
ehitus- ja kasutuslubade tingimused muutuvad ajas ning ühtseid reegleid ei 
ole.

Panen siia meie planeeringu ala lingi kõikide DP dokumentidega: 
https://www.planeeringud.ee/plank-web/#/planning/detail/30102503

Kasutus- ja ehituslubade menetlusse kaasati vahepeal Transpordiamet ja kuna 
riigi maanteega seotud ristmik, mis on arenduse juurdepääs, oli tehniliselt 
lõpuni viimistlemata (truubitoru ristmiku all ning üks kraav puudu - kuigi 
uputust ega ohtu mitte kuidagi ei olnud ning asfalteeritud oli ta ka 
korrektselt), siis pandi seisma kõik meie ehitus- ja kasutusload. Tänaseks 
on truubitoru paigas ja asfalt uuesti peal ning tegeleme viimistlemisega.

Leidsime samal ajal info, et mitmed taolised ristmikud, mis viivad suurtesse 
arendustesse ei oma nt Transpordiameti kasutusluba, ei ole ka seal seotud 
hoonete kasutusload Transpordiametiga (st neid ei ole kaasatud 
menetlustesse). Samuti, nt Kastre vallas Laanelille lasteaed, kuhu läheb ka 
riigiteelt ristmik, mille ehituseks on väljastatud ehitusluba, siis 
kasutusluba nt ristmikul pole ja lasteaia kasutusloa menetlusse 
Transpordiametit ei kaasatud ka. Lasteaed ehitatud ca 1,5 a tagasi. Leiame, 
et meile teostatakse selles osas "eri"kohtlemist.

Leppisime igatahes taas asjaoluga, et enne me ei eelda lubasid, kui 
Transpordiametile oleme ristmiku üle andnud, kuid nüüd, kuna olen esitanud 
ka paralleelselt majade kasutusloa taotluseid, et ametnik saaks dokumendi 
kontrolli juba ära teha, näen registris, et neid lihtsalt ei menetleta valla 
poolt. Varasemalt on tehtud mujal nii, et dokumendi menetlus tehakse ära 
ning kui muud kõrvaltoimingud on korras lõplikult, väljastatakse ka koheselt 
kasutus (või ehitusluba). Saadan nt ühe näite teile registrist.

Seega, mitte kunagi me ei tea, milliselt vald käitub ja tegevust pidurdab 
ning leiab "oma asju", miks mitte me ei saaks normaalselt edasi töötada. 
Oleme vallale selgitanud tuhandeid kordi tänaseks, et meie rahavood sõltuvad 
ehitus- ja kasutuslubadest, seejuures vald seob aga kõiki asju omavahel 
ning, kui meil ühes kohas on mõni asi sel momendil lõpuni teostamata, 
pannakse teises kohas stop peale.

Ja niimoodi me lähme muudkui ühest kohast teise pidevate takistustega, mis 
seaduslikult ei ole põhjendatud kuidagi. Vald soovib meiega nüüd ka veel 
eritingimusi kooskõlastada nn erikokkuleppena digitaalselt allkirjastatuna, 
et mis tähtajaks me antud arenduses midagi valmis teeme. Me teame juba ette, 
et sellele järgneb see, et kõik ka meie järgnevad tegevused hakkavad nende 
kokkulepe taha seisma jääma, mida nemad meilt hetkel juurde küsivad.

Kuidas me käituma peaksime?

Lugupidamisega

Kristine Kõps

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.farmada.ee <http://www.farmada.ee>

NB! Käesolev e-kiri ja selle võimalikud manused on adresseeritud üksnes 
ülalmärgitud isikutele. Kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet või 
teavet, mille avaldamine on seadusega piiratud. Kui kiri on jõudnud Teieni 
ekslikult või Te ei ole kirjas märgitud adressaat, on Teil keelatud kirjas 
sisalduvat teavet avaldada, paljundada või levitada ning teabe avaldamine, 
paljundamine või levitamine võib olla ka seadusega vastuolus. Palun teatage 
kirja saamisest kohe saatjale ning kustutage kiri ja selle manused oma 
arvutisüsteemist. Täname Teid!