Subject: Vs: Küsimus seoses usaldusarsti MEDRE registreeringuga
From: Külli Friedemann <[email-masked]>
To: Liis Köster - AKI <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>
Cc: "Katrin Haug - AKI" <[email-masked]>, "Agne Ojassaar" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 May 2026 14:44:31 +0300

Tere

Milliseid ekspertarste kindlustusandja kasutab ja milliseid pädevusi ta 
neilt eeldab, on kindlustusandja enda otsus ja vastutus. Kindlustusandja 
ekspertarst ei osale ravitöös ega osuta selles rollis tervishoiuteenust 
patsiendile. Tema ülesanne on anda kindlustusandjale hinnangut 
kindlustusjuhtumi, tervisekahju või hüvitise otsustamiseks vajalikes 
küsimustes.

Sarnast rolli võib kohata ka teistes asutustes, näiteks 
Sotsiaalkindlustusametis või Töötukassas, kus arstliku taustaga eksperdid 
hindavad inimese terviseseisundiga seotud asjaolusid toetuste, töövõime või 
puude raskusastme otsustamisel. Ka sellisel juhul ei ole tegemist 
ravisuhtega ega tervishoiuteenuse osutamisega tavapärases tähenduses.

Tervishoiutöötajate registri eesmärk on kajastada tervishoiutöötajana 
tegutsemise õigusega isikuid. Kui inimene ei tööta tervishoiutöötajana või 
ei osuta tervishoiuteenust, ei ole tema roll kindlustusandja eksperdina olla 
seotud tervishoiutöötajate registris kajastuva tegevusega.

Seetõttu ei saa üksnes registrikande olemasolust või puudumisest teha 
järeldust selle kohta, kas inimene võib kindlustusandjale eksperthinnangut 
anda.

Terviseameti vaatest on oluline eristada tervishoiuteenuse osutamist ja 
kindlustusandja sisemist või tellitud eksperthinnangut. Kui ekspertarst ei 
osuta patsiendile tervishoiuteenust ega osale ravitöös, ei ole tegemist 
tavapärase ravisuhtega.

Tervitades

Külli Friedemann

Terviseamet

Saatja: Liis Köster - AKI <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 11. mai 2026 12:33
Adressaat: [email-masked]
Koopia: Katrin Haug - AKI <[email-masked]>
Teema: Küsimus seoses usaldusarsti MEDRE registreeringuga

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun Teie poole järgmises küsimuses.

Kas kindlustusseltsis usaldusarsti või meditsiinilise eksperdina tegutseval 
isikul peab olema kehtiv registreering tervishoiutöötajate registris ja 
tervishoiutöötaja kood või piisab sellest, et isikul on arsti haridus/kutse, 
kuid registrikanne puudub?

Küsimus puudutab olukorda, kus kindlustusselts andis liiklusõnnetuses 
kannatanu terviseandmed hindamiseks isikule, keda esitleti kindlustuse 
usaldusarstina, kuid kelle kohta ei nähtu tervishoiutöötajate registris 
kehtivat registreeringut ja tervishoiutöötaja koodi.

Soovime selgitust, kas sellises rollis terviseandmete hindamiseks peab 
isikul olema kehtiv registrikanne või võib kindlustusselts kaasata ka arsti 
kutse omandanud isiku, kes registris registreeritud ei ole.

Lugupidamisega

Liis Köster
jurist
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
LinkedIn 
<https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>  | 
YouTube <https://www.youtube.com/@andmekaitse>
 <https://www.aki.ee/>