Subject: FW: Tallinna mnt 17 kinnistu juurdepääsust riigiteelt nr 10
From: "Marje-Ly Rebas" <[email-masked]>
To: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Apr 2025 17:30:42 +0300

Tere, Melika

Palun registreeri, 7.2-2/25/4510-2 järg.

From: CareWorks OÜ <[email-masked]>
Sent: Monday, April 14, 2025 5:09 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Subject: Fwd: Tallinna mnt 17 kinnistu juurdepääsust riigiteelt nr 10

Tere

Olete väljastanud seisukohad Tallinna mnt 17 detailplaneeringule. Oma 
seisukohas viitasite, et Tallinna mnt 17 puudub mahasõit teeregistri 
andmetel. Teeregister on parandanud vea ning Tallinna mnt 17 mahasõit peaks 
nüüd taas kajastuma. Palun kontrollida ja omalt poolt kinnitada Tallinna mnt 
17 mahasõidu olemasolu teeregistris.

Samuti lisati teeregistrisse puuduvad mahasõidud Tallinna mnt 3 ja Tallinna 
mnt 22 kruntidele, mis olid juba minule teadaolevalt samasuguses kadunud 
seisus. Kuna Tallinna mnt 3 kinnistu näol on tegemist ärimaaga, siis palun 
jälgides võrdse kohtlemise põhimõtteid, säilitada Tallinna mnt 17 mahasõit 
isegi sihtotstarbe muutmise korral. Kui see ei ole teie silmis võimalik, 
siis palun põhjendada otsus ja kaalume detailplaneeringust sihtotstarbe 
muudatuse eemaldamist.

Palun võtta arvesse ka selle riigimaante lõigu eripära, milleks on 
praamijärjekord. Parema poole liikluskoormus on hajutatud 3 rea vahel ning 
piiratud 30km/h. Vasaku poole liiklus on tsükliline ja sõltub pea täielikult 
praami graafikust. Samuti piiratud 30km/h. Sadama läheduses ei pruugi olla 
proportsionaalne rakendada kõiki saadaval olevaid norme kuna need segaks 
kohaliku elu toimimist.

Lähtuvalt eelpool mainitust palun ma väljastada täiendus oma varasematele 
seisukohtadele Tallinna mnt 17 ja Tallinna mnt 15b detailplaneeringule.

Lugupidamisega,

Aleksander Tomas Vassiljev

+372 55949299

Aleksander Tomas Vassiljev

Careworks OÜ

+372 56491205

 <https://www.linkedin.com/in/aleksander-tomas-vassiljev-16142066/> Linkedin

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: R, 16. veebruar 2024 kell 14:52
Subject: Tallinna mnt 17 kinnistu juurdepääsust riigiteelt nr 10
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere,

Olete esitanud Transpordiametile taotluse riigiteelt nr 10 
Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee täiendava mahasõidu (edaspidi 
ristumiskoht)rajamiseks Tallinna mnt 17  (katastritunnusega

19502:003:0222) kinnistule, mille maakasutuse sihtotstarve on 100% elamumaa.

Elamumaa kinnistule juurdepääs on tagatud riigiteelt nr 10 km 67,210 
olemasoleva ristumiskoha kaudu .

Siinkohal anname selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate planeeringute 
põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise normid“ 
(edaspidi normid) nõuetele.

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud 
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse 
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui juurdepääsu soovitakse olemasolevale katastriüksusele selle tänase 
sihtotstarbe teenindamiseks, siis anname nõuded maaomaniku või tema 
volitatud esindaja taotluse alusel.

Tallinna mnt 17 kinnistu omab juurdepääsu ja ühendust riigiteega. Siinkohal 
saame vajadusel anda nõuded olemasoleva ristumiskoha rekonstrueerimiseks.

Riigitee nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee puhul on tegemist riigi 
põhimaanteega, mille ööpäevane liiklussagedus antud riigitee lõigus on kuni 
3076 sõidukit.

Uute ristumiskohtade rajamisel tuleb juhinduda kehtivatest seadustest, 
normdokumentidest, standarditest ja Transpordiameti juhenditest 
<https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid> , sh kliimaministri 
17.11.2023 määrusest nr 71 <https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009> 
„Tee

projekteerimise normid“ (edaspidi normid).

Normide Lisa 1 ja vastavalt tabel 17 kehtestab ristmike vahelised 
miinimumkaugused. Nõue on vajalik, et vältida liigseid ristumisi ja 
võimalike konfliktpunktide arvu, et tagada ohutu ja sujuv maanteeliiklus.

Mida tähtsam on tee funktsioon ja suurem selle liiklussagedus, seda rangemad 
on nõuded, s.t kaugus ristmike vahel on suurem. Ristmiku all mõistetakse ka 
kinnistule juurdepääs, seda liituva liiklussagedusega alla

20 sõiduki ööpäevas. Vastavalt normidele on põhimaanteel mille 
liiklussagedus on vahemikus 3000-9000 sõidukit ööpäevas lubatud ristmike 
vahekaugus 250 m. Seda nõuet hinnatakse ja rakendatakse siis, kui on

vajalik kaaluda nõusoleku andmiselks uue täiendava ristumiskoha rajamiseks 
riigiteele.

Tulenevalt olemasolevast liikluskorralduslikust keskkonnast riigiteel nr 10 
(3+1 , sadama suunas liikuvad kolm sõidurada ja sadamast välja 1) on 
Tallinna mnt 17 kinnistu ristumiskoht seotud Tallinna mnt 15

(tunnus 19502:003:0070) ja Tallinna mnt 15b (tunnus 19502:003:0058) 
kinnistute ristumiskoha asukohaga, moodustades väljasõidul riigiteele ühtse 
ristmiku ala ning võimaldab vasakpöörde sooritamisel ohutuma

manöövri teostamist, kuna nimetatud ristmiku ala riigiteel on 
teekattemärgistusega markeeritud.

Täiendava mahsõidu rajamine Tallinna mnt 17 kinnistule loob uue 
konfliktipunkti riigiteele asukohas, kus liikluskorralduslik lahendus ei ole 
päris tavapärane ning kinnistult väljasõidul tuleb teostada vasakpööre

üle kolme sõidurea. Lisaks kõnealune ristumiskoht mõjutaks otseselt 10 
Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee L13 kinnistul (tunnus 43001:001:0658) 
paikenva parkimisala liikluskorralduslikke põhimõtteid ja ohutust

ning väljasõidul riigiteele ei saaks enam teekatte markeeringuga tähistatult 
eraldada sõidusuundi.

Transpordiamet ei ole vastu Tallinna mnt 17 kinnistu jagamise kavatsusele 
ning sinna läbi detailplaneeringu täiendavate ehitusõiguste määramisega, aga 
juurdepääs kinnistutele tuleb tagada kas

täna olemasoleva mahsõidu kaudu või eelistatud variandina võiks antud 
asukohas ühine juurdepääs olla Tallinna mnt 15 (tunnus 19502:003:0070) ja 
Tallinna mnt 15b (tunnus 19502:003:0058)

kinnistute ristumiskohalt. Neid põhimõtteid arvestades, saame 
detailplaneeringu algatamise korral anda juba täpsemad nõuded kohalikule 
omavalitsusele.

Juurdepääsu variandid:

Tallinna mnt 17 olemsoleva ristumiskoha kaudu 
Tallinna mnt 15 ja Tallinna mnt 15b kinnistute ristumiskoha kaudu

Kokkuvõttes saame öelda, et uue täiendava ristumiskoha rajamine riigiteele 
nr 10 Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee Tallinna mnt 17 kinnistu 
võimaliku jagamise tulemusel moodustatud kinnistu

osale juurdepääsu tagamiseks ei ole aktsepteeritav lahendus, kuna see on 
vastuolus liiklusohutuse ja riigiteele seatud nõuetega. Kuna kinnistu omab 
ühendust riigiteega siis mitte nõuetekohase mahasõidu

rajamine ei ole ka kaalutav lahendus. Kui kinnistule ei ole võimalik tagada 
eraldi juurdepääsu, siis vastavalt asjaõigusseadusele tuleb tagada 
moodustatavale kinnistule juurdepääs ja ühendus avaliku teega kinnistu

kaudu, mis omas ennem jagamist ühendust avaliku kasutusega teelt.

Juhul kui Teid käesolevas vastuskirjas toodud selgitused ja põhjendused ei 
rahulda ning soovite meie seisukohtasid seadusest tuleneval viisil 
vaidlustada,

siis palume sellest uuesti teavitada ning me väljastame koheselt riigiteelt 
uue mahasõidu ehitamise kohta keelduva resolutsiooni haldusaktina.

Keelduva resolutsiooni osas on võimalik Teil esitada vaie Transpordiametile 
haldusmenetluse seaduses või kaebus Tallinna Halduskohtule 
halduskohtu-menetluse

seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul peale keelduva resolutsiooni 
väljastamist.

Käesolev vastuskiri ei ole haldusakt s.t. et mõlemale kirja osapoolele ei 
teki õigusi ega kohustusi.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi esitatud vastuskirja osas, siis olen valmis 
põhjendusi selgitama. Küsimuste korral palun pöörduda tel: +372 5219446 või

e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.