Subject: (Sisendipalve/request for input 12.06) Uus algatus - Euroopa Komisjoni avalik konsultatsioon - alternatiivkütuste laadimistaristu määruse (AFIR) läbivaatamine
From: "Viktoria Sitnik" <[email-masked]>
Cc: "Madis Ross" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 08:04:20 +0300

IN ENGLISH BELOW

Hea koostööpartner

Kirjutan seoses Euroopa Komisjoni avatud avaliku konsultatsiooniga, mis 
puudutab 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:32023R1804> 
alternatiivkütuste laadimistaristu määruse (AFIR) läbivaatamist.

Alternatiivkütuste taristu määruses on sätestatud kohustuslikud 
kasutuselevõtu eesmärgid üldsusele ligipääsetava maanteesõidukite laadimis- 
ja vesinikutankimistaristu, sisevee- ja meresadamate kaldaäärse 
elektritoite, meresadamate veeldatud metaani taristu ja seisvate 
õhusõidukite elektritoite jaoks.

Samuti sätestatakse määruses sellise taristu käitamise nõuded ja tehnilised 
standardid koostalitlusvõime tagamiseks.

Määruses nõutakse ka, et liikmesriigid kehtestaksid pikaajalise riikliku 
poliitikaraamistiku alternatiivkütuste turu arendamiseks ja asjaomase 
alternatiivkütuste taristu kasutuselevõtu kavandamiseks ning annaksid aru 
raamistiku rakendamisest.

Selle avaliku konsultatsiooni eesmärk on anda üldsusele ja sidusrühmadele 
võimalus avaldada arvamust praeguse olukorra kohta ja vajaduse kohta võtta 
Euroopa Liidu tasandil täiendavaid poliitikameetmeid.

Rakendatavate poliitikameetmete eesmärk on:

*	tagada kõigis piirkondades kerg- ja raskesõidukitele piisav laadimis- ja 
vesinikutankimistaristu;
*	tagada laevadele ja õhusõidukitele piisav laadimis- ja tankimistaristu;
*	parandada kasutajatega seotud küsimusi, eelkõige seoses alternatiivkütuste 
laadimis- ja tankimistaristu mõistliku ja läbipaistva hinnakujundusega;
*	tagada alternatiivkütuste laadimis- ja tankimistaristu vastavus 
tehnilistele nõuetele ja standarditele; vähendada riikliku kavandamise ja 
aruandlusega seotud halduskoormust.

Oleme konsultatsioonile ministeeriumi poolt vastust koostamas ning palume 
selleks ka teie sisendit.
Palume teil edastada oma sisend hiljemalt 12.06 – mulle 
([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ) ning Madis Rossile 
([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ).

Lisaks kutsume teid üles konsultatsioonile ka iseseisvalt vastama, et teie 
sektorispetsiifilised sõnumeid komisjoni suunas võimendada.

Konsultatsiooni enda leiab siit: 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/16672-Review-of-EU-rules-on-alternative-fuels-infrastructure/public-consultation_et> 
Avalik konsultatsioon. Manuses ka konsultatsiooni küsimustiku inglisekeelne 
variant Wordi faili versioonis, mida võib soovi korral sisendi koostamiseks 
kasutada.

Küsimuste korral pöörduge julgelt!

Lugupidamisega,

Viktoria Sitnik

IN ENGLISH

Dear Partner,

I am writing regarding the European Commission’s open public consultation on 
the review of the 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32023R1804> 
Alternative Fuels Infrastructure Regulation (AFIR).

 <https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32023R1804>
AFIR sets mandatory deployment targets for publicly accessible recharging 
and hydrogen refuelling infrastructure for road vehicles, for on shore power 
supply in inland waterway and maritime ports, for liquid methane 
infrastructure in maritime ports and for electricity supply to stationary 
aircraft.

It equally sets requirements for the operation of such infrastructure as 
well as technical standards to ensure interoperability.

The regulation also requires Member States to set up long-term National 
Policy Frameworks (NPFs) for the development of the market as concerns 
alternative fuels and the planning of the deployment of relevant alternative 
fuels infrastructure and report on its implementation.

The objective of this public consultation is to allow the general public and 
stakeholders to express their views on the current state of play and on the 
need for additional policy action at European level. Under this initiative, 
the Commission is considering policy measures covering the following 
aspects:

*	Ensure sufficient recharging and hydrogen refuelling infrastructure for 
light-duty and heavy-duty vehicles across all regions;
*	Ensure sufficient recharging and refuelling infrastructure for vessels and 
aircraft;
*	Improve user aspects, in particular with regards to reasonable and 
transparent pricing of recharging and refuelling infrastructure for 
alternative fuels;
*	Ensure compliance of recharging and refuelling infrastructure for 
alternative fuels with technical requirements and standards;
*	Reduce the administrative burden related to the national planning and 
reporting.

As we are planning to submit our response on behalf of the Ministry of 
Climate to the consultation, we would highly value your input as sector 
representatives.
We kindly ask you to send your input no later than 12 June to me 
([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ) and Madis Ross 
([email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ).

In addition, we encourage you to respond to the consultation independently 
as well, in order to help amplify your sector-specific messages towards the 
Commission.

The consulation itself can be found here: 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/16672-Review-of-EU-rules-on-alternative-fuels-infrastructure/public-consultation_en> 
Public consultation.

In case of questions do not hesitate to reach out!

Sincerely,

Viktoria Sitnik

Viktoria Sitnik
Nõunik | Välissuhete osakond
Advisor | Department of International Affairs
+372 58194090
Kliimaministeerium | Ministry of Climate of Estonia
Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti