Subject: RE: [VÄLINE] RE: Eesti Kiirabi Liidu juhatuse pöördumine
From: "Tuuli Paju" <[email-masked]>
To: "Signe Borissov" <[email-masked]>, "Info - SOM" <[email-masked]>, "Tervisekassa Info" <[email-masked]>, "x Terviseamet info" <[email-masked]>
Cc: Nikita Panjuškin - SOM <[email-masked]>,Marko Tähnas <[email-masked]>, "Kristiina Vaas" <[email-masked]>, "Taavet Reimers" <[email-masked]>, "Kersti Esnar" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Jul 2026 14:50:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Täname võimaluse eest arutada kiirabi konkurssi murekohti ühise laua taga.

Kohese konkurssi detailide arutamise (millise koosseisuga brigaadid ja kus 
peaksid asuma) sooviksime esmalt arutleda peateema üle, milleks on kiirabi 
standardi muutmine ja laialdasele kaheliikmelistele kiirabibrigaadidele üle 
minek.

Eesti kiirabi arengusuunad aastani 2035 dokument ütleb selgelt punktis 1.3.: 
Kiirabibrigaad on kolmeliikmeline meeskond, mida juhib enamasti 
õde-brigaadijuht. Punkt 1.5. lisab: Vajadusel võib kiirabi kättesaadavuse 
parandamiseks kasutada eriliiki kiirabibrigaade Operatiivarvestuses olevad 
eriliiki brigaadid on näiteks

o Väikesaarte brigaadid

o Jalgrattabrigaad

Dokumendis pole kusagil välja toodud laialdast kaheliikmeliste brigaadide 
kasutamist igapäeva töös.

Eesti Kiirabi Liidu juhatus oleks huvitatud Power BI töölaua andmetele 
ligipääsust, sest 2023.a kiirabikaartide analüüs ei näita kuidagi kiirabi 
tegelikku hõivatust ja kättesaadavust nagu ei näidanud seda ka Taavet 
Reimersi poolt ette kantud Terviseameti statistika kiirabi konverentsil. 
Seega palume võimaldada antud ligipääs järgnevatele aadressidele: 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<mailto:[email-masked]> [email-masked] ja 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Parimate soovidega,

Tuuli Paju

Eesti Kiirabi Liidu juhatuse esimees

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Signe Borissov <[email-masked]>
Sent: Friday, July 24, 2026 10:47 AM
To: Tuuli Paju <[email-masked]>; Info - SOM <[email-masked]>; 
Tervisekassa Info <[email-masked]>; x Terviseamet info 
<[email-masked]>
Cc: Nikita Panjuškin - SOM <[email-masked]>; Marko Tähnas 
<[email-masked]>; Kristiina Vaas 
<[email-masked]>; Taavet Reimers 
<[email-masked]>; Kersti Esnar <[email-masked]>
Subject: [VÄLINE] RE: Eesti Kiirabi Liidu juhatuse pöördumine

Tere hea partner!

Täname Eesti Kiirabi Liitu saadetud mõtete ja selgituste eest. Kinnitame, et 
Tervisekassa, Terviseameti ja Sotsiaalministeeriumi ühine tahe on jõuda 
parima võimaliku tulemuseni kiirabi teenuse toimimisel ka konkurssi 
järgselt. Selleks, et sinna jõuda, on koostöö Eesti Kiirabi Liiduga ja teie 
ekspertsisend hädavajalik.

Hea meelega teeme teiega ühise kohtumise 07.08.2026 algusega kell 10.00. 
Kohtumine toimub hübriidina, MS Teams vahendusel ning on võimalus tulla 
Tartu Tervisekassa kontorisse (Novapolise maja II korrus) koha peale.

Toetava materjalina jagame teiega mõnda dokumenti ja andmebaasi:

1.	Terviseameti kiirabi hõivatuse analüüs 2025.a (lisatud kirja manusesse).
2.	Tervisekassa koostatud 2023a kiirabikaartide analüüs (nov, 2024) 
<https://tervisekassa.ee/sites/default/files/2023_aasta_kiirabikaartide_analyys_2024-08-28.html>
3.	PowerBI töölaud, millel on näha andmed, mis on olnud Tervisekassa, 
Terviseameti ja Sotsiaalministeeriumi arutelude ja otsuste sisendiks. 
Töölauast puudub avalik versioon, kuid saame seda Teile jagada, kui edastate 
meile kuni kolme kasutaja e-mailid, kellele ligipääsu saame luua.

Kohtumise eesmärk on arutada teie poolt tõstatunud küsimusi. Muuhulgas on 
oodatud teie põhjendustega ettepanekud näiteks:

*	millised brigaadid, millise koosseisuga ja kus peaksid paiknema;
*	PowerBI töölaua ettepanekud andmete täiendamise osas.

Usume, et jõuame koos edasi ja saame jätkata Eestis tugeva ja kvaliteetse 
kiirabiteenusega.

Tervist soovides!

SIGNE BORISSOV
Teenusejuht
Partnersuhtluse teenus

E: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Spektri 6, Tartu
    <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw> 
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>

From: Tuuli Paju <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 21, 2026 5:04 PM
To: Info - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Tervisekassa Info 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; x Terviseamet info 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; x ERR <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Nikita Panjuškin - SOM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Marko Tähnas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Signe 
Borissov <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Kristiina Vaas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Taavet Reimers <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Kersti Esnar 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Eesti Kiirabi Liidu juhatuse pöördumine

Tere

Saadan Eesti Kiirabi Liidu juhatuse pöördumise seoses kiirabi konkurssiga.

Parimate soovidega,

Tuuli Paju

Eesti Kiirabi Liidu juhatuse esimees

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kasutustingimused. Kirjas esitatud teabe omanik on Sihtasutus Tartu Kiirabi, 
kui viidatud ei ole teisiti. Teabe kasutamine on lubatud ametialasel 
eesmärgil kirja sisuga määratud adressaadile. Teisele isikule ja teisel 
eesmärgil on teabe kasutamine keelatud.
Terms of use. The owner of the information provided in the letter is the 
Tartu Ambulance Foundation, unless otherwise indicated. The use of the 
information is permitted for professional purposes by the addressee 
specified in the content of the letter. The use of the information by 
another person and for another purpose is prohibited.

Hoiatus! Kiri on saadetud väljaspoolt Kiirabi. Tundmatu saatja korral palume 
linke ja faile mitte avada. Kahtlaste kirjade puhul teavitage IT-osakonda 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Kasutustingimused. Kirjas esitatud teabe omanik on Sihtasutus Tartu Kiirabi, 
kui viidatud ei ole teisiti. Teabe kasutamine on lubatud ametialasel 
eesmärgil kirja sisuga määratud adressaadile. Teisele isikule ja teisel 
eesmärgil on teabe kasutamine keelatud.
Terms of use. The owner of the information provided in the letter is the 
Tartu Ambulance Foundation, unless otherwise indicated. The use of the 
information is permitted for professional purposes by the addressee 
specified in the content of the letter. The use of the information by 
another person and for another purpose is prohibited.