Subject: RE: Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2)
From: Lõhmus, Janek <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Peeter Uibo" <[email-masked]>
Date: Wed, 24 Sep 2025 16:47:58 +0300

Tere

Saadan Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna
valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2) projektlahenduse
muudatuse ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Janek Lõhmus

Vanemprojekteerija

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

Mob +372 53 477 135

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Lõhmus, Janek
Sent: teisipäev, 23. september 2025 12:10
To: Peeter Uibo <[email-masked]>
Subject: FW: Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna
valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2)

Tere

Järjekorde tagasilöök projektis, seekord siis Eesti Raudteest.

Ühesõnaga vaja tänasel raudteemaal sidetrass projekteerida võimalikult
palju planeeritava kergliiklustee eraldatavasse maa-alale(vt joonisel
viirutatud ala)

Seega teen ettepaneku sidetras paigaldada planeeritava kergtee alla min
1,5m sügavusele nii tänasest pinnasest kui ka planeeritavast.

Trassi paigaldus oleks lõviosas kinnisel meetodil, kuna kulgeme lähedal
olemasolevale kraavile.

Kui vaadata kergtee ristlõiget siis max 0,5m tehakse väljakaevamist
olemasolevast pinnasest nö pinnase koorimine.

Kas selline lahendus on ok?

NB! Sellise lahendusega jäävad IKÕ-d kõik samaks. Need juba ka tänaseks
sõlmitud.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Janek Lõhmus

Vanemprojekteerija

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

Mob +372 53 477 135

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Kermo Alamaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 22. september 2025 14:29
To: Lõhmus, Janek <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna
valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2)

Tere

Palume kaaluda võimalusena sidetrass projekteerida teisele poole
kergliiklusteed, kui see ei ole võimalik siis KOV-i valduses oleva
sõidutee äärde. Nagu ka telefoni teel selgitasin, siis Eesti Raudtee ei
saa lasta raudteemaad liigselt koormata.

Parimatega

Kermo Alamaa

osakonna juhataja

tehnilise dokumentatsiooni osakond

aktsiaselts Eesti Raudtee

Telliskivi 60/2, 15073 Tallinn, Eesti

telefon  +372 5446 0476

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.evr.ee/> www.evr.ee

  _____

Saatja: Lõhmus, Janek <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 18. september 2025 09:32
Adressaat: Kermo Alamaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: RE: Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna
valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2)

[email-masked] <mailto:[email-masked]>
saada teile sageli meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta, miks
see on oluline <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

HOIATUS!!!: Kiri saabus EVR väliselt saatjalt! Ole ettevaatlik kirjas
failide ja linkide avamisel!

Tere

Telefoni vestluse jätkuks saadan joonise, kus kooskõlastatud geodeesia all
ning kergliiklustee ja valgustuse IKÕ-d peal.

Olen püüdnud vahekagustega jälgida 5m nõuet (v.a. Palupera jaama esimese
masti juures, seal 3,8m, kuid 2,6m sügavusel ja kinnisel meetodil) ning
TRAM-i 1,5m nõue planeeritavast valgustusmastist, et pärast kulgeks
kergtee ehitus probleemideta.

Mõistlik on sidetrass panna paralleelselt kulgema planeeritava
valgustusega nt 1,5m kagusele. Siis jääks ära jõnksud ja trass oleks
selgelt raudteemaal.

Aga siis ei ole tagatud 5 m nõue õhuliini mastidest. Äkki seal saame nõuet
vähendada ja sidetrassi täiendavalt kaitsetorusse panna või kogu
ulatuseses täiendavalt kaitsetorusse.

Konstruktiivsele tagasisidele lootes.

Lugupidamisega

LEONHARD WEISS OÜ

Energeetikaehituse divisjon

Projekteerimisosakond

Janek Lõhmus

Vanemprojekteerija

Kassisilma 8, Räni alevik, Kambja vald, Tartumaa 61708

Mob +372 53 477 135

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

http:// <http://www.leonhard-weiss.ee/> www.leonhard-weiss.ee

LEONHARD WEISS grupi ettevõte

Meie juriidiliste teadetega tutvumiseks külastage meie
<http://www.leonhard-weiss.ee/> kodulehte.

From: Eesti Raudtee <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 18. september 2025 08:10
To: LW Estonia <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Lõhmus, Janek
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna
valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2)

Tere

Aktsiaselts Eesti Raudtee (edaspidi ER) ei kooskõlasta tööprojekti, töö nr
10769K4 „Tartu maakond, Elva vald, Palupera ja Kõduküla küla piirkonna
valguskaabli sidelahendus – EST-MIIL-153 (köide 2)“ (LEONHARD WEISS OÜ)
kuna täitmata on ER 29.07.2025 allkirjastatud kirjas nr 13-8/2481-3
väljastatud tehnilised tingimused

Lugupidamisega

Marianne Vernik
dokumendihalduse spetsialist

AS Eesti Raudtee
dokumendihalduse osakond
Tuisu 3, 11314 Tallinn
telefon +372 615 8314
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.evr.ee/> www.evr.ee