Subject: õigusliku hinnangu päring
From: "Allen Allet" <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet"
Date: Sat, 8 Mar 2025 13:30:14 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun teil anda hinnang alljärgnevale olukorrale. Kuidas Konkurentsiseadus
seda reguleerib?

Lillemüüja taotleb KOV-lt kauplemisluba tänavakaubanduseks linnale
kuuluval maal (kõnnitee – transpordimaa – linna omand). Kuupäevad 7. ja 8.
märts – kõige “kuumem” lillemüügi aeg. Tegemist on teise KOV-ist
ettevõtjaga, kellel selles KOV-is alalist müügipunkti ei ole – nö
gastroleerija.

Ettevõtja avaldab soovi saada müügikoht linna käidavaima jalakäijate
tänava äärde, olemasolevate kaubanduskeskuste vahetusse lähedusse.

Olemasolevates kaubanduskeskustes on lillepoed (3-4 lillekauplust).

Kas KOV-l on õigus loobuda kauplemisloa andmisest võttes aluseks
olemasolevate lillepoodide “huvide kaitse”?

Kas KOV-l on õigus keelduda taotleja poolt soovitud asukoha andmisest ja
mis alustel? S.t., kas konkurentsiseadus annab selleks alust – võimaldab
viidata keeldumise alusena sellele, et nimetatud piirkonnas on juba
piisavalt lillemüüjaid?

Kas KOV-l on õigus pakkuda taotlejale teist asukohta? Kas seda otsust peab
põhjendama?

Kui taotleja lepib kokku teise kinnistu eraomanikuga tema maal
tänavakaubanduseks, kas linnal on õigus seda “takistada”, s.t. jällegi
keelduda kauplemisloa andmisest (ka eramaal tuleb avalik kauplemine
kooskõlastada KOV-iga)?

Palun, kui teil on sellise olukorra kohta muid selgitusi, siis esitage ka
need.

Lugupidamisega

Allen Allet

Arengunõunik

Sillamäe Linnavalitsuse arenguosakond

Tel.: +372 3925 728

Mobiil: +372 5219 409

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]