Subject: FW: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 2 Feb 2024 14:28:07 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit: 7.1-2/24/430-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Helina Turja <[email-masked]>
Sent: Friday, February 2, 2024 2:24 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010

Tere,

Saadan parandatud dokumendid.

Loodan, et sai arusaadavamaks.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 1, 2024 4:21 PM
To: Helina Turja <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

Tutvunud esitatud materjalidega (seletuskiri, joonised), märgime, et
projekteerimisel ei ole arvestatud kõiki Transpordiameti tüüpnõudeid:
„Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded)
ning me ei pea võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti
materjalide korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

*	Asendiplaanil palume üheselt mõistetavalt ning selgesti loetavalt
kajastada, milliseid kaableid kuhu projekteeritakse, sh kajastada ka
konkreetselt reservtorude andmeid ja koguseid.

Palume asendiplaani joonistel kajastada vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses läbilõike joonised rajatavate maakaablite ja reservtorude kohta.
Lisaks soovime teada, kas teemaale rajatakse ka lisaks kaasnevaid
tehnovõrke (side, saatemaandus vms).

Näide:

*	Asendiplaanil riigiteega ristumise kohta palume selguse mõttes
kajastada noolega kasti tehnovõrgu rajamise min sügavus.

*	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned,
ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute asukohad ja
piirjooned ning nende kaugused teekatte servast, teemaa ja riigitee
kaitsevööndi piirid, ristumiste aadressid.

Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja taristuministri
17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10 sätestatut – ehk
tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist ehitusplatsil ning
märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme projektdokumendi üheaegne
jälgimine ei oleks vajalik. Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee
kaitsevööndi ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või
kinnine meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

*	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemine ja kaugused ei
vasta kohati Nõuetele. Asendiplaani joonisel näidata avatud kaevikute
kaugused kraavi välisnõlvast. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei
tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva
puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes
lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast
on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu
rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk
1:1).

*	Ristmevälja joonistel kajastada üheselt mõistetavalt ning
vastavuses asendiplaaniga, milliseid tehnovõrke projekteeritakse.

Lisaks palume kajastada kaevikute varisemisnurk 1:1 ning vastav kontuur.

*	Palume kontrollida ning vajadusel korrigeerida asendiplaanil ol ol
kilpide paiknemist.

Projekteeritavaid kilpe ol ol kilpidest tee poole mitte projekteerida.

Palume asendiplaanil ja tingmärkides kontrollida kilpide sümbolite
vastavaust. Asendiplaanil on kajastatud sinised kastid, millele vaste
puudub.

Asendiplaanil kajastada projekteeritavate kilpide mõõtmed (kõrgus, laius)
ning kaugus tee äärest.

*	Palume kontrollida esitatud dwg asendiplaani vastavust pdf
failides esitatud versioonidega.

Nt kilbi paiknemise erinevus.

*	Antud katete taastamise osas on kõnnitee alal käsitletud muru
taastamist (roheline). Palume kontrollida ja korrigeerida.

*	Palume lahendada ristumine riigiteega ühe puurimisega ning
pikemalt (näiteks roheline kontuur).

*	Palume nihutada teemaale projekteeritavad tehnovõrgud väljapoole
teemaad, kuna põhjapool on antud tehnovõrgud projekteeritud väljapool
teemaad samale Sutlema jalgtee kinnistule.

*	Palume nihutada teemaale projekteeritavad tehnovõrgud väljapoole
teemaad, kuna põhjapool alajaamani on antud tehnovõrgud projekteeritud
kõrval olevale Kohila tee 4 kinnistule ning lõunapoolses osas on võimalus
kasutada ol ol demonteeritava õhuliini koridori.

*	Palume nihutada M85 masti paiknemist tee muldest eemale.
Võimalusel palume nihutada mast tee äärest 9m kaugusele.

Lisaks palume kontrollida ol ol masti paiknemise kaugust ja geoaluse
kontuuri läbilõike joonisel ning õhkvahemiku osas palume kajastada
minimaalne õhkvahemik kogu teepinna ulatuses.

*	Palume korrigeerida, lõigus C-D on ristumine riigiteega, siin ei
saa olla min sügavuseks 1m.

*	Palume kajastada projekti seletuskirjas teemaale rajatavate
tehnovõrkude andmed, kaitsetorude andmed, minimaalsed sügavused, rajamise
metoodika jne.
*	Kuna riigiteega ristumisel rajatakse asendiplaani kohaselt 2W2+1W1
(reservtorud?). Palume täiendada projekti seletuskirja riigitee alt
teostatava suundpuurimise metoodika ja tühimike täitmise tehnoloogilise
kirjeldusega, kuidas tagatakse teemaal kinnisel paigaldamisel tekkinud
tühimike täitmine.

*	Isikliku kasutusõiguse ala plaani korrigeerida ja tagada vastavus
Nõuete lisale 6 (näidis manuses). Palume korrigeerida IKÕ plaane. IKÕ
plaanidel pole kajastatud POS 1 tähiseid. Kilomeetri numbrid palume
kajastada kaks kohta peale koma. IKÕ plaani jooniselt palume eemaldada
asjasse mittepuutuv info (sh asjasse mittepuutuvad kontuurid ja
andmed/kirjed nt kõrgusandmed). IKÕ plaanidel ning tingmärkides palume
kajastada üheselt mõistetavalt mitu maakaablit sh reservtoru
projekteeritakse. Antud info peab olema selgelt loetav.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Juhime tähelepanu, et käesolevas kirjas esitatud mittevastavuste loetelu
ei pruugi lõplik olla ning peale materjalide uuesti esitamist võib tekkida
täiendavaid asjaolusid ja märkusi.

Palume projekti täiendada ning edastada komplektne allkirjastatud projekt,
kas minu e-mailile või [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Helina Turja <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 31, 2024 9:58 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010

Tere,

Vabandan saadan kausta uuesti. Eelmisesse jäi kogemata kaks vana joonist
sisse.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Helina Turja
Sent: Wednesday, January 31, 2024 9:55 AM
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010

Tere,

Vabandan hilise vastuse pärast.

Manuses uued joonised, kuna plaan vahepeal trassivaldajate ja maaomanike
tõttu muutunud osaliselt.

Projekt on mahukas ja projekteerimispiirkond kitsastes oludes. Seetõttu
tulid ka mõned muutused.

Antud projekti raames ei ole küsitud projekteerimise nõudeid ega selles
osas Transpordiametiga suheldud.

Lähtutud on transpordiameti normdokumendist „tehnovõrgu transpordimaale
projekteerimise nõuded“

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, January 29, 2024 5:28 PM
To: Helina Turja < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010

Tere

Oleme esitatud projekti läbi vaatamas ning paluksime infot, kas antud
projekti koostamise raames on küsitud Transpordiametilt/Maanteeametilt
projekteerimiseks nõudeid?

Või kas varasemalt on antud asjus Transpordiametiga suheldud?

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Helina Turja < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 9, 2024 1:04 PM
To: Maanteeameti klienditugi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Taotlus_kooskolastada_tehnovorgu_projekt_IP6010

Tere,

Saadan Kohila vallas elektriprojekti kooskõlastusse:

Kohila-Adila 10 kV fiidri rekonstrueerimine, Kohila vald, Rapla maakond,
IP6010

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Helina Turja

Projekteerija

E-SERVICE AS

Tel. (+372) 53 512 312

  <http://www.eservice.ee/>