Subject: RE: RW060301_RB Harjumaa põhitrassi raudteetaristu III Etapp. Raudtee kaablikanalisatsioon (projekti kooskõlastamine)
From: "Artjom Klibanov" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked]>
Date: Sun, 12 Oct 2025 22:12:55 +0300

Tere

Kirjutan Teile seoses tööprojektiga „Rail Baltica Harjumaa põhitrassi
raudteetaristu III Etapp. RW060301. Raudtee kaablikanalisatsioon“.

Saadame korrigeeritud projekti kooskõlastamiseks.

Projekti dokumentatsioon saate leida lingi järgi:

<https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/EmcPQuv3mXFMgrGugK
sfzOEBkEtN7kFSnBiteBYSSftEzQ?e=rqMmQf>  2025-08-28_KK_TRAM

Lugupidamisega

Artjom Klibanov

Elektrivõrkude projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 608 1100

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: reede, 3. oktoober 2025 15:01
To: Artjom Klibanov <[email-masked]>
Subject: RE: RW060301_RB Harjumaa põhitrassi raudteetaristu III Etapp.
Raudtee kaablikanalisatsioon (projekti kooskõlastamine)

Tere

Vabandame viibinud vastuse pärast.

Oleme Teie poolt esitatud väidetega nõus, kuid toome välja mõned asjaolud.

*	Juhul kui sidetrass rajatakse avatud meetodil riigitee maaüksusel,
siis palume esitada juurde vastav taastamise/riigitee ehituse osa
(projekt) ning viidata antud projektile.

Lisaks palume kajastada, seletuskirjas ja asendiplaanil, et sidetrassi
tööd tuleb teostada enne tee-ehitust.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Artjom Klibanov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 24, 2025 4:03 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Peeter Turnau <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RW060301_RB Harjumaa põhitrassi raudteetaristu III Etapp.
Raudtee kaablikanalisatsioon (projekti kooskõlastamine)

Tere

Tänan Teie vastuse eest.

Enne projekti parandamist ja uuesti saatmist kooskõlastamiseks, tahaksime
arutada saadud märkusi.

Me lisame oma komentaare (sinise värviga) Teie märkuste juurde. Neid on
võimalik leida kirja allpool.

Palume anda tagasisidet.

Kahjuks esialgselt projekti esitamisel kooskõlastamiseks polnud kohe
lisatud ristmeväljad. Praegu lisasime neid juurde.

Saate neid leida sama lingi järgi.

<https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/EmcPQuv3mXFMgrGugK
sfzOEBkEtN7kFSnBiteBYSSftEzQ?e=uEAcyd>  2025-08-28_KK_TRAM

Lugupidamisega

Artjom Klibanov

Elektrivõrkude projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 608 1100

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 23. september 2025 15:34
To: Artjom Klibanov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RW060301_RB Harjumaa põhitrassi raudteetaristu III Etapp.
Raudtee kaablikanalisatsioon (projekti kooskõlastamine)

Tere

Vabandame viibinud vastuse pärast.

Oleme esitatud projekti materjalid üle vaadanud ning esitame
tähelepanekud:

1.	Esitatud asendiplaanilt kajastub, et RB raudtee muldkeha
paiknemine ja kraavid jne ei ole kooskõlas viaduktide lahendusega. Palume
kontrollida RB raudtee kontuure asendiplaanil ja vajadusel korrigeerida.

V: RDT TP koostamisel on jälgitud põhiprojekti lahendust, täiendavaid
muudatusi ei ole kavandatud ja viadukti sammas asetseb põhiprojektis
alusel raudtee muldkehas.

2.	Lisaks Raku viadukti BR0350 asukohas tundub antud
kaablikanalisatsioon olevat väga lähedal viadukti sammastele (roosa
kontuur), samuti asetseb muldkeha sammaste asukohas.

V: Raudteekaablikanalisatsiooni aluseks RDT mulkeha lahendus, mida
võrreldes põhiprojektiga muudetud ei ole. Sammaste asukoht vastab samuti
põhiprojekti lahendusele

3.	Palume kajastada kaablikanalisatsioonide kaugused sammastest ning
selgitada, kas kaablikanalisatsioone on võimalik nihutada sammastest
eemale. Palume võimalusel nihutada kaablikanalisatsioonid eemale viadukti
sammastest.

V: Kahjuks ei ole trassi (koosneb 3xD50 multitorust, mis on paigaldatud
0,8m sügavusele) liigutamine võimalik.  Peame lähtuma RBE nõuetest, mille
kohaselt on puhasvahe raudtee teljest meie trassini 3,1m.  Trassi ja
sammaste puhasvahe on kaugus 1m.

4.	Sidetrassi lahenduse osas palume ristumisel TRAM maaüksusel teega
esitada ristmeväljajoonis. Joonisel kajastada projekteeritava tee pind.

Ristumisel TRAM teega palume sidetrass rajada 2,2m sügavusele kinnisel
meetodil.

V: Esitame ristmeväljad. Asendiplaanil on viide CCS12025_RBE, mille vastab
failis
„RBDTD-EE-DS2-DPS2_INF_RW060301-ZZ_ZZZZ_D3_SE-TR_DTD_006001_Profiles“ sama
nimega profiil. Trass paigaldatakse lahtiselt, kuna tugimüüri ehitusega on
juba väljakaeve tehtud. Hetkel ei ole veel sinisega kajastatud teed välja
ehitatud – see tehakse peale tugimüüri ja sidetrassi ehitust. 2.2m sügavus
ei ole põhjendatud, kuna tegu on tugi- või kõrval maanteega, mistõttu
nõutud kuja vastavalt TRAM juhendile on 1,5m.

5.	Projekti asendiplaanil palume kajastada avatud kaeve korral
ehituskaeviku piirjooned, ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel
puurimiskaevikute asukohad ja piirjooned ning nende kaugused teekatte
servast.

V: Lisame väljakaeve piirjooned. Kuna tegu on lahtise meetodiga, siis
mõõtkettide panemine ei anna soovitud tulemust.

6.	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus ning kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta.

V: Tegemist on lahtisemeetodiga. Sügavus on toodud profiilil (lisame),
kaitsetoru parameetrid (1250N) on juba plaanil olemas.

7.	Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

V: Tegemist  on lahtise meetodiga. Peale tugimüüri ja sidetrassi
paigaldamist realiseeritakse projekti järgne lahendus.

8.	Ristmevälja joonisele tuleb kanda olemasoleva tee ja teekatte
kontuur, olemasolevate ja projekteeritava Tehnovõrgu asukoht ja nende
sügavused maapinnast ning teekattest, teemaa piirid, puurimiskaevikute
asukohad ja kontuurid ning nende kaugused teekattest ja/või muldkeha
alumisest nõlvajoonest, kaitsetoru paiknemine. Horisontaalne mõõtahel
siduda tee teljega.

V: Täiendame, mida tähendab horisontaalne mõõtahel siduda tee teljega?

9.	Seletuskirjas palume kajastada TRAM maaüksustele rajatava
sidetrassi min sügavuse andmed ja kaitsetoru tugevuse andmed ning
paigaldustehnoloogia.

V: Lisame

10.	Tehnovõrkude osas TRAM maaüksuste kohta esitada IKÕ plaanid
vastavalt Transpordiameti juhendile
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf

V: Lisame

Palume edastada komplektne korrigeeritud projekt, kas minu e-mailile või
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Artjom Klibanov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 28, 2025 7:13 PM
To: [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Cc: Peeter Turnau <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: RW060301_RB Harjumaa põhitrassi raudteetaristu III Etapp. Raudtee
kaablikanalisatsioon (projekti kooskõlastamine)

Tere

Kirjutan Teile seoses tööprojektiga „Rail Baltica Harjumaa põhitrassi
raudteetaristu III Etapp. RW060301. Raudtee kaablikanalisatsioon“.

Saadame Teile projekti kooskõlastamiseks.

Projekti dokumentatsioon saate leida lingi järgi:

<https://reaalprojekt.sharepoint.com/:f:/s/ProjektiPank/EmcPQuv3mXFMgrGugK
sfzOEBkEtN7kFSnBiteBYSSftEzQ?e=v3BvaG>  2025-08-28_KK_TRAM

Infoks! Antud kohas katete taastamine toimub vastavalt Kangru liiklussõlme
projektile.

Lugupidamisega

Artjom Klibanov

Elektrivõrkude projekteerija

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174b, Tallinn 10917

+372 608 1100

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee