Subject: kliinilise assistendi roll sotsiaalministeeriumi määrustes seoses andmekaitsega
From: "Mailis Laos" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Sep 2025 17:42:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
Ma loodan, et see kiri jõuab õigete inimeste kätte.
Nimelt, mul on väike murekoht seoses seadusloomega, mis puudutab 
raviasutuste kliinilisi assistente.
Oma veebilehel 
(https://tervisekassa.ee/blogi/kliiniline-assistent-toetab-perearstikeskuste-tood) 
kirjeldab Tervisekassa kliinilise assistendi tööd järgmiselt: "Assistent 
saab arstile edastada retseptide pikendamise soove, leida sobivaid aegu 
pereõe vastuvõtule või kutsuda inimesi tervisekontrolli. Samuti saab ta anda 
helistajale infot perearstikeskuse töökorralduse kohta ning suunata 
tervishoiuprobleemid edasi pereõele või arstile."
Vastavalt Tervishoiuteenuste korraldamise seadusele 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/27072?leiaKehtiv) THKS § 4¹ ja § 4² on 
tervishoiuteenuse osutajal, kellel on seadusest tulenev saladuse hoidmise 
kohustus, õigus andmesubjekti nõusolekuta töödelda isikuandmeid, sealhulgas 
eriliiki isikuandmeid tervishoiuteenuse osutamiseks ja tervishoiuteenuse 
osutamise kavandamiseks, mis võimaldab tööülesandest lähtuvalt kliinilistel 
assistentidel tervishoiuteenuse osutamiseks vajalikke patsiendiandmeid 
vaadata.
Kuid määruses "Tervishoiuteenuse osutamisel osalevad isikud ja tervise 
infosüsteemile juurdepääsu ulatus" 
(https://www.riigiteataja.ee/akt/104102024020?leiaKehtiv) viide 
kliinilistele assistentidele puudub.
Kas oleks kuidagi võimalik see lünk seaduse sättes parandada, et 
kliinilistel assistentidel oleks selgemad õigused ja igasuguseid e-lahendusi 
pakkuvad tarkvaraarendajad saaksid nende õigustega arvestada?

Lugupidamisega
Mailis Laos
Päevasaare perearstikeskus
Dagö Perearstid OÜ
📞+3725138653