Subject: Liinikoridori hooldustööd
From: "Elektrilevi" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 15 Jul 2026 13:49:28 +0300

Anname teada, et teostame lähiaastatel üle-eestiliselt metsa raietöid 
õhuliinide ümbruse hooldamiseks elektrivõrgu kaitsevööndi ulatuses.
  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif>
Hea kinnisasja omanik Transpordiamet

Anname teada, et teostame lähiaastatel üle-eestiliselt metsa raietöid 
õhuliinide ümbruse hooldamiseks elektrivõrgu kaitsevööndi ulatuses.

Elektrivõrgu kaitsevööndis kasvavate puude ja okste raiumine on vajalik, et 
tagada elektrivõrgu, kinnisasja omanike vara, keskkonna ja inimeste ohutus 
ning ennetada elektrikatkestusi, mille võivad põhjustada puude langemine või 
okste kasvamine liinidesse. Elektrilevile kuuluvatest õhuliinidest 45% 
paiknevad metsas ning iga viies rike on seotud puude või okste murdumisega 
liinile. Klientide kogetavast katkestusajast moodustab see veelgi suurema 
osa – puude ja okste murdumisest tingitud rikked moodustavad katkestusajast 
kuni 50%.

Õhuliinide ümbruse hooldamiseks teeme raietöid elektrivõrgu kaitsevööndi 
ulatuses ja laiendame olemasolevat liinikoridori kaitsevööndi lubatud 
laiuseni. Õuealadel vajadusel kärbime (näiteks puude latvu, oksi) või 
langetame elektrivõrgule ohtlikke puid ja põõsaid (näiteks kalduolevad, 
mädanenud, kuivanud).

Teie kinnistut Haljava küla, 11310 Aruvalla-Jägala tee (24504:009:0110) 
läbib elektriliin, mille ümbrust tuleme samuti hooldama. Kaitsevööndi ulatus 
Teie kinnistut läbivast elektriliinist mõlemale poole on 10 m.

Raietööd hõlmavad okste, põõsaste ja puude raiumist kaitsevööndi ulatuses. 
Vajadusel raiume kaitsevööndist väljajäävaid, kuid elektrivõrgule ohtlikke 
puid (näiteks kalduolevaid, mädanenud, kuivanud).

Tööde läbiviimiseks kasutatakse rasketehnikat, mis võib tekitada maapinnale 
roopad, kuid leiame tööde järgselt sobiva lahenduse roobaste tasandamiseks. 
Tasandamistöid tehakse ilmastikku ja teisi asjaolusid arvestades sobival 
ajal, näiteks talvel roopaid ei tasandata. Seetõttu ei pruugi tasandamistööd 
toimuda koheselt pärast tööde lõppemist.

Kui tööde käigus raiutakse rohkem kui 20 tihumeetrit metsamaterjali, tuleb 
enne töödega alustamist esitada Keskkonnaametile metsateatis. Meie 
koostööpartner teavitab Teid, kui esineb metsateatise esitamise vajadus. 
Metsateatist võite esitada Teie või Teie poolt volitatud isik, näiteks võite 
volitada metsateatist esitama meie koostööpartneri. Metsateatise esitamisel 
tuleb tasuda riigilõivu 30 eurot. Kui metsateatise esitate Teie, siis selle 
hüvitab Teile meie koostööpartner maksekorralduse alusel. Kui volitate 
esitama metsateatist meie koostööpartneri, tasutakse riigilõiv Teie eest.

Meie koostööpartner Silva Service OÜ tuleb vajalikke töid tegema 
ajavahemikus 20.07.2026 kuni 05.11.2026 ning võtab Teiega enne töödega 
alustamist täiendavalt ühendust.

Küsimuste korral palume ühendust võtta töödejuhatajaga Sulev Prover
telefonil 53 903 080 või e-posti aadressil [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> .

Liinikoridoride hooldustööde kohta saate rohkem infot lugeda Elektrilevi 
veebilehelt <https://elektrilevi.ee/et/maaomanikule/liinide-hooldus> .

Meeldivat koostööd soovides

Kristiina Keerdoja
võrguteenuse halduse üksuse juht

  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif>

  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif> 	Elektrilevi OÜ
Veskiposti 2, 10138 Tallinn
Eraklientide teenindus: 777 1545 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Äriklientide teenindus: 777 1747 | [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
www.elektrilevi.ee <https://www.elektrilevi.ee/et/avaleht>
	  <https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/elv/img/elv_logo_valge.png> 
<https://www.elektrilevi.ee/html/kirjad/img/0.gif>

  <http://lnk.ie/o=U07T/e=[email-masked]/image.jpg>