Subject: Ettepanek
From: <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 19:58:51 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud rahandusminister Ligi,

Film Estonia tagasimaksesüsteemi 40% peale tõstmine on hädavajalik samm 
Eesti filmitööstuse ja laiemalt teenussektori konkurentsivõime 
säilitamiseks. Kuid nõue vähendada samal ajal fondi baasmahtu 6 miljonilt 
5,2 miljonile eurole töötab risti vastu eelarveneutraalsuse ja majanduskasvu 
põhimõtetele.

Tegemist on isetasuva välisinvesteeringuga. Film Estonia ei jaga raha ette, 
vaid maksab tagantjärele tagasi osa summast, mille välismaised filmitootjad 
on juba Eesti majandusse jätnud. Praktika näitab, et tagasimakstud summad 
laekuvad suures osas riigieelarvesse tagasi maksutuludena (käibemaks, 
tööjõumaksud) ning elavdavad kohalikke ettevõtteid (majutus, transport, 
toitlustus, ehitus).

Fondi vähendamine peletab investorid. Kui fondi baaseelarve kahaneb 5,2 
miljonile eurole, ammendub see 40% tagasimaksemäära juures veelgi kiiremini 
(piisab vaid ühest-kahest keskmisest välisprojektist). Välisstuudiod vajavad 
planeerimiskindlust. Kui fond kuivab kokku juba aasta esimeses pooles, 
jäävad Eestil saamata kümned miljonid eurod välisinvesteeringuid, mis 
lähevad Leetu või mujale Ida-Euroopasse.

Reaalne majanduskahju. Lõigates fondist maha 0,8 miljonit eurot, ei säästa 
riik raha, vaid loobub ligikaudu 2 miljoni euro suurusest garanteeritud 
välisrahast, mis tulnuks Eesti majandusse, et see 0,8 miljonit lahti 
lukustada. See omakorda tähendab saamata jäänud maksutulu.

Ettepanek: Jätta baasrahastus vähemalt 6 miljoni euro tasemele. See ei 
tekita eelarvesse auku, sest meede toidab iseennast. Meie eesmärk peab olema 
tuua riiki rohkem uut raha, mitte piirata ainsat tööriista, mis meil selleks 
filmitööstuses on.

Heade soovidega,

Jaanus

 <https://quicksummer.com/>