Subject: Nõmmküla Seanina detailplaneeringu vastuvõtminsest ja avalikust väljapanekust teavitamine
From: Maa- ja planeeringunõunik <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Jun 2026 16:13:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vastavalt planeerimisseaduse § 135 lõikele 6 teavitame Teid Nõmmküla
Seanina detailplaneeringu vastuvõtmisest ja avalikust väljapanekust.

Muhu Vallavolikogu võttis 17.06.2026. a otsusega nr 61 vastu Nõmmküla
Seanina detailplaneeringu. Planeeringu vastuvõtmise otsus on lisatud
kirjale.

Planeeringuala suurus on ligikaudu 8,4 ha ja see hõlmab Kalatööstuse
(47801:001:1200), Toomu-Mihkli (47801:001:1199), Toomu-Mihkli
(47801:003:0460) ja Kullaranna (47801:001:1201) katastriüksusi ning
rannikumerd kavandatava sadamaala akvatooriumi ulatuses. Planeeringu
eesmärk on elamute ja väikesadama rajamine. Tegemist on üldplaneeringut
muutva detailplaneeringuga.

Planeeringuga on kavandatud kuus uut üksikelamu krunti, üks üksikelamu ja
ärimaa krunt ning üks sadamamaa krunt, kus endine kalatööstuse sadam
soovitakse rekonstrueerida väikesadamana. Planeeringuga määratakse
katastriüksuste ehitusõigus ja arhitektuursed tingimused hoonestuse
rajamiseks, katastriüksuste sihtotstarbed, liikluskorralduse põhimõtted,
tehnovõrkude, trasside ja tehnorajatiste asukohad, haljastuse põhimõtted
ja ulatus, juurdepääs kallasrajale, seadustest ja teistest õigusaktidest
tulenevate kitsenduste ja servituutide ulatus ning seatakse
keskkonnatingimused planeeringuga kavandatu elluviimiseks. Planeeringuga
tehakse ettepanek loobuda üldplaneeringuga alale määratud äri- ja
tootmismaa juhtotstarbest.

Detailplaneeringu elluviimisega ei kaasne eeldatavalt piirkonnale olulisi
mõjusid. Kavandatav tegevus ei ületa eeldatavalt tegevuskoha
keskkonnataluvust, ei põhjusta keskkonnas pöördumatuid muutusi, ei sea
ohtu inimese tervist ja heaolu, kultuuripärandit ega vara.

Planeeringuala osas kehtib 2012. aastal kehtestatud Nõmmküla küla
Kalatööstuse ja Toomu-Mihkli maaüksuste detailplaneering, millega nähti
ette ca 250-kohalise hotelliga tervisekeskuse ja 25 paariselamu rajamist
ning sadama rekonstrueerimist külalissadamaks. Uue planeeringu
kehtestamisel muutub varasemalt sama ala kohta kehtestatud planeering
kehtetuks.

Detailplaneeringu koostamisel on tehtud koostööd vastavalt
planeerimisseadusele ja Vabariigi valitsuse 17.12.2015 määrusele nr 133
„Planeeringute koostamisel koostöö tegemise kord ja planeeringute
kooskõlastamise alused“ ning detailplaneeringu koostamisse kaasati isikud,
kelle õigusi võib planeering puudutada (planeeritava maa-ala kinnisasjade
omanikud, naaberkinnisasjade omanikud ja tehnovõrkude valdajad).

Detailplaneeringu avalik väljapanek toimub ajavahemikul
13.07.2026–13.08.2026 Muhu vallamajas aadressil Keskuse, Liiva küla, Muhu
vald. Detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste avalik arutelu
toimub 18.08.2026 kell 16.00 Muhu vallamajas.

Detailplaneeringute materjalidega on avaliku väljapaneku kestel võimalik
tutvuda valla kodulehel https://www.muhu.ee/avalikud-valjapanekud ning
Muhu vallamajas aadressil Keskuse, Liiva küla, Muhu vald.
Ettepanekud ja arvamused planeeringulahenduse osas palume esitada
kirjalikult avaliku väljapaneku jooksul.

Lugupidamisega

Pille Tamm

maa- ja planeeringuspetsialist

Muhu vald | Keskuse, Liiva küla 94701

Tel: +372 453 0680

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <http://www.muhu.ee/> www.muhu.ee