Subject: FW: Varamaks ettevõtetele
From: "Riigikantselei"
To: "RAM Info"
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 13 Sep 2024 13:46:33 +0300

Tere

Edastame kirja vastavalt kuuluvusele Rahandusministeeriumisse.

Lugupidamisega

Riigikantselei

Rahukohtu 3 | 15161 Tallinn
693 5555 | www.riigikantselei.ee | Stenbocki 
<https://www.facebook.com/StenbockiMaja/>  maja | @StenbockiMaja 
<https://twitter.com/StenbockiMaja>

From: Sulev Metsalu <[email-masked]>
Sent: Friday, September 13, 2024 10:17 AM
To: Riigikantselei <[email-masked]>
Subject: Re: Varamaks ettevõtetele

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Maksu alus peaks olema OMAKAPITAL mitte bilansimaht.

Suur bilansimaht võib enamsti ka koosneda põhivarast ja laenust mis pole 
veel tulu ehk ( omakapitali tootnud ).

Omakapital on vähemalt arvestuslikult reaalne vara, mis väga paljudel 
juhtudel on seisma jäänud.

Selle maksu võiks siduda ka dividendidelt makstud tulumaksuga ja reaalsete 
investeeringutega, et seisvat vara liikuma saada

--

Heade soovidega,

Sulev Metsalu

Tel +372 51 21 229

Kontakt Sulev Metsalu (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval N, 12. september 2024 
kell 15:07:

Tere

Eesti ei ole klassikalist ettevõtte tulumaksu, väga hea.

Riigil ühiskonnal on toimimiseks raha vaja.

Minu arust oleks mõistlik tõsta ja kehtestada varamaksud, tööjõud ja 
tarbimine on väga korralikult juba maksustatud.

Ettevõtetele võiks kehtestada omakapitali maksu, 24 aastat on saanud firmad 
kapitali kasvatada.

Maksu suurus minu näitel 1% millest tuleks maha arvestada kasumi jaotamisel 
makstud tulumaks, võtsin mõned juhuslikult valitud tuntud firmad ja teen 
näited 31.12.2023 aruannet põhjal.

1) Stora Enso Eesti AS

* Omakapital 187 785 197

* Omakapitali arvestuse aluseks võiks olla omakapital miinus materiaalse 
põhivara investeeringud  4 134 328 ( 3 järjestikusel aastal )

* Omakapitali maksu alus 187 785 197 - 4 134 328=183 650 869

* Omakapitali maks 1% = 1 836 509

* Makstud dividendide tulumaks -538 257

* Omakapitali maksuks jääb 1 836 509 - 538 257 = 1 298 252

2) G4S Eesti AS

* Omakapital 84 012 879

* Omakapitali arvestuse aluseks võiks olla omakapital miinus materiaalse 
põhivara investeeringud  4 606 735 ( 3 järjestikusel aastal )

* Omakapitali maksu alus 84 012 879 - 4 606 735 = 79 406 144

* Omakapitali maks 1% = 794 061

* Makstud dividendide tulumaks puudub kuna ei ole aastaid dividende jaganud.

* Omakapitali maksuks jääb 794 061

3) Cramo Estonia AS

* Omakapital 47 159 088

* Omakapitali arvestuse aluseks võiks olla omakapital miinus materiaalse 
põhivara investeeringud  14 925 360 ( 3 järjestikusel aastal )

* Omakapitali maksu alus 47 159 088  - 14 925 360 = 32 233 728

* Omakapitali maks 1% = 322 337

* Makstud dividendide tulumaks puudub kuna ei ole aastaid dividende jaganud.

* Omakapitali maksuks jääb 322 337

Kas selline maks on kuskil kasutusel? Ja kas eestis saaks seda rakendada? Ja 
mis see endaga kaasa tooks? Palju on eesti ettevõtetel omakapitali ja 
sellest 1%?

Varamaksud teemaks:

https://arvamus.postimees.ee/7761766/lenno-uuskula-miks-on-varamaksud-head-vorreldes-tulumaksuga

https://www.aripaev.ee/raadio/episood/aripaev-eetris-unustage-muud-maksutousud-ja-tehke-lopuks-varamaks

--

Heade soovidega,

Sulev Metsalu

Tel +372 51 21 229