Subject: FW: Kohtumine GRECO hindajatega 10.aprill
From: "Kohtute infoteenistus" <[email-masked]>
To: Kerli Auväärt <[email-masked]>, "Mai Kurul" <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Mar 2025 13:59:22 +0200

Ilmselt kohtu esimehele edastamiseks.

From: Kaie Küngas <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 12, 2025 1:11 PM
To: Kohtute infoteenistus <[email-masked]>; Kohtute infoteenistus
<[email-masked]>; Riigikohus Info mail <[email-masked]>
Cc: Diana Kõmmus <[email-masked]>
Subject: Kohtumine GRECO hindajatega 10.aprill

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Euroopa Nõukogu juures asuva korruptsioonivastase riikide ühenduse GRECO
eesmärgiks on hinnata liikmesriikide korruptsioonivastaseid tegevusi ning
selleks viiakse läbi temaatilisi hindamisvoore andes nende käigus
riikidele soovitusi korruptsioonivastaste tegevuste tõhustamiseks. Nt
hinnati viimati korruptsiooni ennetamist ministrite, poliitiliste nõunike
ja politseinike seas. Oma VI hindamisvoorus on GRECO hindamas
omavalitsuste korruptsiooniennetuse tegevusi kõikides ühenduse riikides,
sh Eestis. Eesti hindamine algas sügisel kirjaliku info kogumisega ning
jätkub 7-11.aprillil visiidiga ning kohtumistega erinevate osapooltega.
Kuigi GRECO hindab ka üldiselt Eesti korraldust ja tegevusi omavalitsuste
korruptsiooniennetuses, siis tehakse seda kahe omavalitsuse Tallinna ja
Tartu linna näitel, kes on hindamises ise aktiivselt osalemas.

Oleme kokku panemas aprillikuu visiidi kava ning GRECO on avaldanud soovi
kohtuda ka kohtute esindajatega. Kas teie asutuse esindajal oleks võimalik
osaleda temaatilisel kohtumisel kolmapäeval 10.aprillil kell 14-15.00
Tartu Raekojas? Kuna ajakava on tihe ja osapooli palju, siis samal
kohtumisel võivad osaleda ka PPA esindajad (on kinnitamisel). Kohtumisel
ei oodata ettekannet/slaide. Samuti ei pea tegema üldist tutvustust Eesti
korraldusest vmt. Vastav üldinfo, sh detailsem info osalevate
omavalitsuste osas, on hindajatele ette saadetud. Kuna hindamist viiakse
läbi Tallinna ja Tartu näitel, võib suurem tähelepanu olla neil
omavalitsustel. Täpsemad suunised kohtumiseks saame loodetavasti ette
saata hiljemalt 2 nädalat enne kohtumist. Kohtumine on, kas eesti keeles
ja sünkroontõlkega või inglise keeles.

GRECO aruanne valmib eeldatavalt novembriks 2025. Kui on täiendavaid
küsimusi, siis palun andke teada.

Tervitades

Kaie Küngas

Kohalike omavalitsuste osakond

Regionaal- ja Põllumajandusministeerium

588 51 370