Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi küla)
From: Tea Tõnts <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Jul 2026 15:45:51 +0300

Tere,

Viisin projekti märkused sisse. Kommenteerin neid all sinise kirjaga
märkuste sisse.

Digikonteiner manuses.

Palume projektile  heakskiitu/ kooskõlastust.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Monday, July 13, 2026 1:30 PM
To: Tea Tõnts <[email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere,

Esitatud projektlahendus osas on järgmised märkused:

1.	Asendiplaanil ja vertikaalplaneeringu joonisel on märgitud
ristumiskoha katteks asfaltkate.

Lõikejoonis näitab ristumiskoha katteks freespurukate.

Lõige ja Seletuskiri parandatud (TT).

2.	Seletuskirjas p 3.8 Katendid on juttu freespurukattega sõiduteest.

Asfaltkattega riigitee ristumiskoha ehitamisest ei ole siin märkigi.

Lõige ja Seletuskiri parandatud (TT). Tegelikult oli see 19.06 saadetud
meili Seletuskirjas ka olemas (NB! saatsin sel päeval 2 meili).

3.	Siit truubist vastavalt projekteeritud väljavoolu kõrgusele vesi
edasi ei liigu, see jääb ristumiskoha kõrvale seisma

Võtsin truubi projektist maha (TT). Põhjendasin lahendust ka Sademevee ja
truupide peatükis Seletuskirjas. Tee mulle on seal üle 1,5m, veekindlus on
tagatud.

4.	Märgitud on et väljavoolu ümbrus kindlustatakse munakividega
tekstiilil.

Kuidas antud asukohas ja mis mahus seda tehakse, see lahendus on siin
tavalise kraaviotsa kindlustamisega erinev.

Hetkel ei ole võimlik seda hinnata ja ka hiljem ehituse vastuvõtmisel on
keeruline hinnata, kas maakividest kindlustatud osa on projektile vastavas
mahus teostatud..

Võtsin truubi projektist maha (TT).

5.	Ristmiku pöörderaadiused projektis näidata nii, et need oleks
nähtavad ja ka loetavad – võib aimata, et see on R12 ? (halli värviga ja
geoalusega samas vormis), väga keeruline märgata.

Raadiused 8, parandasin veidi nähtavust (TT).

6.	Pöördešabloon ei tohi sõiduki paiknemise ja liikumisega olla
teepeenral. Kui on suurema pöörderaadiusega sõiduk, siis siin
kõrvalmaanteel võib pööre toimuda osaliselt teise sõidusuuna arvelt.

Halli pöördeshablooni pisut nihutasin (TT).

7.	Miks riigitee kate on näidatud geoalusel enam vähem ristumiskoha
teljeni, sealt edasi on üksnes nõlva piirjooned. Kus riigitee katte serv
on?

Üks layer oli kinni, parandasin vea (TT).

Korrigeeritud projekt palume esitada kooskõlastamiseks e-posti aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Friday, June 19, 2026 12:56 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Maanteeameti klienditugi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere,

Edastan projekti dokumendikonterineri uuesti – Seletuskiri oli uuendatama.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Tea Tõnts
Sent: Friday, June 19, 2026 12:47 PM
To: 'Herkki Rõõm' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Maanteeameti klienditugi
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere,

Palun kooskõlastust Aeru tee põhiprojektile. Projekt manuses, allpool
olevad märkused on kõik sisse viidud.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 9, 2025 4:09 PM
To: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere,

Esitatud projektlahendus on muidu sobilik, kuid mõned märkused siiski on:

1.	Ristumiskoha kate on projekteeritud freespurukattega – nõuetes on
öeldud, et peab olema asfaltkate.

Tegemist on elamuarenduse juurdepääsuga ning tulevikus kohaliku teega.
Freespurukattega ristmik sõidetakse siin rööpasse juba ehituse perioodil.

2.	Liiklusmärk 221 näidata teepeenra kõrvale pöörderaadiuse
algusesse.

3.	Nähtavuskolmnurk – projektis märgitud 15x 80 m. Miks nii?

Vastavalt riigitee kiirusrežiimile ( 90 km/h) on LN1 190 m. Kas ööpäevane
liiklussagedus saab olema üle 100 sõiduki, kui jah siiis LN2 15 m , kui
alla siis võiks olla 7 m

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Thursday, November 6, 2025 1:12 PM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Herkki Rõõm
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Viljar Merivald <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere!

PROJEKTILE KOOSKÕLASTUSE KÜSIMINE AERU TEE MAHASÕIDULE TÄNAVA
PÕHIPROJEKTIS, MAHASÕIT RIIGITEELT NR 21136 (Vaivere – Vätta tee)

VILprojekt OÜ koostas Henclais OÜ tellimusel Saaremaal, Suure-Rootsi külas
Aeru tee kinnistule (59201:005:0216) tänava põhiprojekti. Tänava mahasõit
on projekteeritud riigiteelt nr 21136 Vaivere - Vätta tee (59201:005:0183)
km 8,96.

Palume ehitusprojektile heakskiitu, et projekti Tellija saaks
Transpordiametiga sõlmida ristumiskoha ehitamise lepingu .

Kaaskiri manuses.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee