Subject: Kaubandus-Tööstuskoja tagasiside konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu kohta
From: "Marko Udras" <[email-masked]>
To: "[email-masked]", "[email-masked]"
Cc: "Mait Palts" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Mar 2025 09:51:33 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.
Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.	Tere!
 
Kaubandus-Tööstuskoda pöördub Justiits- ja Digiministeeriumi poole seoses
konkurentsiseaduse muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise
seaduse eelnõuga, millega võetakse Eesti õigusesse üle nn ECN&#43;
direktiiv.
 
Toetame eelnõus tehtud põhimõttelist muudatust, mille kohaselt toimub
rahatrahvide määramine väärteomenetluses. Samas näeme eelnõu viimases
versioonis jätkuvalt mitmeid kitsaskohti, millele on varasemalt tähelepanu
juhtinud ka Eesti Advokatuuri konkurentsiõiguse komisjon. Näiteks näeme
eelnõus probleeme seoses enese mittesüüstamise põhimõttega (juriidiliste
isikute suhtes on rikkumise ulatus peaaegu absoluutne), tõendite
põhjendamatu ristkasutusega ning ebaproportsionaalselt jõuliste
konkurentsi parandamise meetmetega, millega ei kaasne piisavaid
menetlusgarantiisid.
 
Meie hinnangul ei ole mõistlik praegust eelnõu versiooni saata
Riigikogule. Enne seda tuleb eelnõus parandada mitmed kitsaskohad, millele
varasemalt on viidanud ka valdkonna eksperdid. Kinnitame valmisolekut
esitada koostöös valdkonna ekspertidega eelnõu kitsaskohad koos
konkreetsete muudatusettepanekutega. Selleks vajame täiendavat aega kuni
paari nädalat.
 
Meie pöördumisega, sh eelnõu kitsaskohtadega saate lähemalt tutvuda kirja
lisas. 
 
Parimate soovidega
 
Marko Udras
Poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
E-post	[email-masked]	
Tel	&#43;372 604 0070	
 	 	
	 <https://www.koda.ee/>  	  	www.koda.ee
www.ettevotluskonkurss.ee   www.estonianexport.ee
www.enterprise-europe.ee	 
 <http://www.facebook.com/kaubanduskoda>
<https://www.linkedin.com/company/ecci/mycompany/>
<http://www.enterprise-europe.ee/>   <https://een.ec.europa.eu/>