Subject: selgitustaotlus
From: "Lea Kurbel-Kalamees" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Wed, 23 Oct 2024 11:13:11 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Mitmes sõitjateveoga tegelevas ettevõttes on viimasel ajal juurdunud
praktika mitte avaldada tööajakavasid ehk bussijuhtidele avaldatakse
ainult tema enda tööajakava kui varasemalt koostati kuu tööajakava, kus
olid kajastatud kõikide bussijuhtide tööpäevad ja sõidetavad liinid ning
see oli kättesaadav kõikidele bussijuhtidele. Varasema korralduse muutmist
põhjendavad tööandjad isikuandmete kaitse vajadusega. Sealjuures ei
avaldata kõikide bussijuhtide tööajakava samadel põhjendustel ka
ametiühingu usaldusisikule, kellel on Ametiühingute seadusest tulenev
õigus saada teavet tööaja korralduse kohta ning muuhulgas kontrollida töö-
ja puhkeaega.

Palume selgitada, kas tööandjal on keelatud avaldada ettevõtte siseselt
bussijuhtidele tööajakava, kus kajastuvad kõikide bussijuhtide tööajad või
võib tööandja seda teha kõikide bussijuhtide nõusolekul ning kas samad
nõuded kehtivad ka bussijuhtide tööajakavade avalikustamisele ametiühingu
usaldusisikule.

Lugupidamisega

Lea Kurbel-Kalamees

Eesti Transpordi- ja Teetöötajate Ametiühingu õigussekretär