Subject: FW: Kohtumine
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 10 Aug 2026 10:37:27 +0300

_____

Saatja: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 07. august 2026 13:23
Adressaat: Seili Suder - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Koopia: Erkki Keldo - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Kohtumine

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud asekantsler Seili Suder

Pöördume Teie poole seoses meretöö regulatsiooni kavandatavate muudatustega. 
Eesti Merendusklastrisse kuulub ligikaudu 70 merendusvaldkonna ettevõtet ja 
organisatsiooni, kelle koondkäive ulatub ligikaudu 1,4 miljardi euroni ning 
kes annavad tööd umbes 12 000 inimesele. Meie liikmeskond hõlmab nii 
ettevõtjaid kui ka kutseliite, mistõttu puutume tööseadusandlusega kokku 
mitmel tasandil.

Meretöö on rahvusvaheliselt reguleeritud ühtsete normidega – eelkõige ILO 
meretöö konventsiooni (MLC 2006), IMO regulatsioonide ja EL direktiividega. 
Eestis on aga praktikas rakendatud paralleelselt nii töölepingu seaduse kui 
ka meretöö seaduse sätteid, mis on aja jooksul tekitanud ebakõlasid. Viimane 
kohtupraktika kinnitab, et Eesti sisene käsitlus erineb mitmes olulises 
aspektis rahvusvahelisest praktikast.

Suurim erinevus rahvusvahelise praktikaga seisneb selles, et 
rahvusvaheliselt käsitletakse meretööd eraldiseisva töösuhte liigina, 
millele kohaldatakse meretöö konventsioonist tulenevaid erisusi – näiteks 
töö- ja puhkeaja arvestus mh ka ületöötundide ette kokkuleppimist, laeval 
viibimisega seotud töökorraldus, laevapere liikmete õigused ning 
töötingimuste tagamine. Eestis aga kohaldatakse meretöötajatele 
paralleelselt üldise tööõiguse norme, mis ei arvesta meretöö eripära ning 
tekitavad vastuolusid tööaja, puhkuse, töökorralduse ja vastutuse 
regulatsioonis.

Sotsiaalpartnerid on pidanud läbirääkimisi, mis küll vahepeal takerdusid, 
kuid Eesti Merendusklaster on aidanud osapooltel taas ühisosa leida. Üldised 
põhimõtted on nüüdseks kujunemas.

Seetõttu palume kohtumist, et arutada need põhimõtted läbi enne, kui asume 
detailseid muudatusi koostama. Peame oluliseks, et lahendused oleksid 
kooskõlas rahvusvahelise praktikaga ning tagaksid meretöö valdkonnas selge, 
toimiva ja konkurentsivõimelise regulatsiooni.

Juhinduksime teie kalendrist.

Lugupidamisega/ Best regards

Jaak Viilipus

Tegevjuht/CEO

 <tel:+37253322622> Tel/phone: +37253322622

www.maritimecluster.ee <http://www.maritimecluster.ee>