Subject: FW: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 May 2026 14:50:36 +0300

Palun reg

From: Kadri Randoja <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 26, 2026 1:37 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Marek Lind <[email-masked]>; Ain Böckler
<[email-masked]>; Annika Jõgimaa <[email-masked]>; Kristel
Ratassepp <[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere

Saadan enne ametilu vasuse saatmist Põllukivi detailplaneeringu materjalid
esmalt e-kirja teel üle vaatamiseks.

<https://raevald-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kadri_randoja_rae_ee/IgA
vOTcTkF3WS5zooLr-HGNfAcrW0QY4vuknKAeXDp7g95w?e=h1bRjZ>  Põllukivi

Lisasin selgitused vastavalt Transpordiameti 12.09.2025 nr
7.2-2/25/14190-9 kirjas toodud numeratsioonile:

1.

1.	Vastavalt kaasrahastamise kokkuleppele Rae Vallavalitsuse ja
Transpordiameti vahel muudetakse koostöös olemasolev liiklusohtlik
olukord.
2.	Vastavalt kaasrahastamise kokkuleppele Rae Vallavalitsuse ja
Transpordiameti vahel muudetakse koostöös ametiga olemasolev liiklusohtlik
olukord, sh arvestatakse liiklusuuringu eeldustega ja Transpordiameti
seisukohaga.
3.	Olen korduvalt Reaalprojekt OÜ liiklusuuringu koostajaga teemat
arutanud. Kuna olemasoleva olukorra puhul on tegemist liiklusohtliku
olukorraga ning suurema pildi lahendused (uus Jüri ringristmik jne) ei ole
tänase seisuga hoomatavad ning on ajaliselt määramatud ei anna suurema ala
haaramisega analüüs detailplaneeringu liiklusuuringule ega ka
planeeringule endale paraku mingit teadmist ega sisulist infot juurde. Ka
olemasoleva olukorra leevendamiseks ning lahendamiseks (sh
detailplaneeringu elluviimiseks)  ongi ainuvõimalik lahendus rajada Rukki
suundristmik koos lisaradadega ja likvideerida 11332 Bensiinijaama tee km
0.53-0.66 (tankla lõik).

Suurema ala kohta analüüsi koostamine oli pigem teemaks, kui kaalusime
ning arutasime 2025 aasta kevadel vallavalitsuse ja Transpordiameti
vahelisel nõupidamisel Põllukivi arendusalal etapilist hoonestuse
elluviimist, mis hetkel enam päevakorras ei ole.

4.	Teema on detailplaneeringus kajastatud informatiivsuse tõttu.
Lisasin seletuskirja p 6.4 lk 27 alla lõigu: Kuna olemasoleva
infrastruktuuriga  on kaasnenud mitmeid teisigi puudusi tulenevalt
elusloodusest, mida rohevõrgustiku analüüs ka kajastab, siis
planeerimisprotsessi ülevaatlikkuse huvides on antud peatükk
detailplaneeringu seletuskirjas siiski kajastatud.

2. Kokkuleppe kohaselt kaasrahastab Rae Vallavalitsus koostöös
Transpordiametiga Rukki suundristmiku (koos lisaradadega) rajamist ja
11332 Bensiinijaama tee km 0.53-0.66 likvideerimist (tankla lõik) koostöös
Transpordiametiga.

3. Oleme kokku leppinud kaasrahastamise koostöös Transpordiametiga Rukki
suundristmiku rajaminese (koos lisaradadega) ja 11332 Bensiinijaama tee km
0,53-0,66 likvideerimise (tankla lõik) osas.

4. Täpsustused seletuskirja sisse viidud.

Seletuskirjas on muudetud, täpsustatud või lisatud teemad tähistatud
kollasega.

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Marek Lind <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 21, 2026 11:35 AM
To: Kadri Randoja <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere, Kadri.

Teatan kirja kättesaamisest ja rõõmust selles sisalduva üle! Saatsin info
juba edasi asjassepuutuvatele kolleegidele ja Sinu küsimused tulevad
arutlusele esmaspäevasel koosolekul.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, May 20, 2026 8:30 AM
To: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Ain Böckler <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Annika Jõgimaa <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Raul Siem <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere

Ettepanek on Rae Vallavalitsusele vastuvõetav.

Detailplaneeringu osas saan varasemad täiendamist ning täpsustamist
vajavad teemad lisada ning Transpordiametile planeeringu uuesti
kooskõlastamiseks saata.

Kaasrahastamise sisulisema teema osas on aga vajalik ühe laua taha saada
inimesed, kes summade, projektlahenduste ning tähtaegade osas teemad
konkreetsemalt juba kokku lepivad.

Kes võiks olla Transpordiaemti poolt inimesed, keda kaasata?

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 5, 2026 11:42 AM
To: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere, Kadri.

Palun kõige pealt vabandust, et kirja saatmine viibis: töögrupis esitles
teemat osakonnajuhataja, kellega me oleme kordamööda olnud puhkusel.
Töögrupp tegi järgmise otsuse: Kinnitada riigitee 2
Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa tee Peetri-Vaida lõigus Pildiküla liiklussõlme
km 11 - 12  ehitus liiklusohtlike kohtade meetme 2028. aasta nimekirja
eriobjektina eelarvega 2 000 000 eurot tingimusel, et KOVi kaasrahastus on
40% või kuni 800 000 eurot.

Kas see on Teile vastuvõetav?

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, May 5, 2026 8:48 AM
To: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Ain Böckler < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere

Kas ning milline on vastukaja Põllukivi detailplaneeringu kaasrahastamise
teema osas teehoiukava töörühma poolt?

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, April 20, 2026 9:00 AM
To: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Annika Jõgimaa <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Ain Böckler <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere, Kadri.

Möödunudnädalane koosolek laabus kenasti ning teehoiukava juht otsustas
võtta Põllukivi DP kaasrahastamise alanud nädala neljapäevasesse
teehoiukava laiendatud töörühma koosolekule. Laiendatud töörühmal on õigus
otsustada teehoiukava objektide tähtaegade üle. Mina valmistan
osakonnajuhatajale selle teema ette, koosolekul ma ise ei osale. Annan
tulemustest reedel teada ja meil oleks kasulik teha üks telefonikõne
kolmapäeval, et täpsustada paari asjaolu.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, April 7, 2026 9:12 AM
To: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Annika Jõgimaa <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Ain Böckler <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere

Kas on arenguid Põllukivi DP vs kaasrahastamise teema osas? Kas on olnud
võimalust teema teehoikava juhile viia, arutada?

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Kadri Randoja
Sent: Tuesday, March 3, 2026 3:00 PM
To: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Annika Jõgimaa <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>; Ain Böckler <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere

Vabandan, et vastamisega pikalt viivitasime.

Arutasin vallavalitsusega kaasrahastamise osakaalu. Suurusjärk võiks olla
vähemalt 40% ulatuses.

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, December 15, 2025 9:32 PM
To: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere, Kadri.

Palun vabandust hilise vastuse pärast: oleme püüdnud sisukalt kaasa
mõelda, aga mida rohkem on nii Teie kui meie plaanides ebamäärasust, seda
enam hajuvad seisukohad ametisisestel aruteludel. Püüan kirja panna selle,
milles oleme TRAM-is suhteliselt ühel meelel.

Mis suurusjärgus/ osakaalus kaasrahastamiseks Te valmis olete? Küsin selle
ära, ehkki kaasrahastamise võimalus avaneb ainult siis, kui liigume
enam-vähem ühes rütmis Põllukivi DP ja riigitee projekti elluviimise
suunas. Valitsuse kinnitatud teehoiukavast võib Peetri – Vaida teelõigu
leida tabelist 6: TEN-T määruse täitmiseks ümberehitamist vajavate
teelõikude nimekiri ja võimalik teostamise aeg. See tähendab, et Jüri
sõlme sisaldav teelõik on küll indikatiivselt määratud aastatele
2029-2030, kuid sellele pole veel raha eraldatud. Kui asetame Põllukivi DP
ebamäärasesse ajaraami, kus meil on riigitee rekonstrueerimise vajadus
teada, aga rahastus ei ole kinnitatud, kus Te olete valmis kaasrahastama,
aga DP elluviimise vaates tõenäoliselt ei kannata oodata ajani 2030+, siis
on meil kaasrahastamisega edasi liikumiseks ainult üks reaalne võimalus:
kui kaasrahastamise summa on sedavõrd arvestatav, et saame teelõigu
järgmisel aastal teehoiukava ülevaatamisel ehitusobjektide nimekirja ning
ühtlasi tuua selle ajaliselt ettepoole.

Kui Teil on soov/ vajadus liikuda DP elluviimisel kiiremini, näiteks
alustada ehitustöid 2027 varakevadel, siis jõuame olukorda, kus on vaja
tagada ehitustehnika ja -materjalide vedude ohutus tänastes liiklusoludes.
Selleks me paraku nõusolekut anda ei saa, sest ehitustööde suhtes hiline
kaasrahastus ei taga ohutust.

Olen siiski seda meelt, et kui olete eelistanud kaasrahastamist, siis
võiksime teema lõpuni selgeks saada. Palun saatke kaasrahastuse ligikaudne
suurusjärk, et saaksin viia teema teehoiukava juhi lauale. Kui peaks
selguma, et Teile jõukohasest summast ei piisa teelõigu ehitusobjektide
nimekirja saamiseks ega ehitusperioodi ettepoole nihutamiseks, siis
peaksime hakkama otsima teisi võimalusi teeohutuse tagamiseks DP
elluviimise perioodil.

Lugupidamisega

Marek Lind

Kooskõlastuste üksuse juhataja

Tel +372 54501752

From: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, November 19, 2025 12:58 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu kooskõlastamisest, koostamisest ning elluviimisest

Tere

Vastavalt Transpordiameti poolt 12.09.2025 saadetud kirjale nr
7.2-2/25/14190-9 tegime omapoolsed korrektuurid ning täpsustused eeskätt
elluviimiskava osas Põllukivi detaiplaneeringu seletuskirjas.

Detailplaneeringu kooskõlastamise protsessiga edasi liikumiseks saadan
esmalt täpsustatud materjalid e-kirja teel üle vaatamiseks. Lisasin
manusena detailplaneeringu seletuskrija ning viimase Transpordiameti poolt
saadetus kirja.

Lisan lingi Põllukivi kinnistu detailplaneeringu materjalidega
<https://raevald-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kadri_randoja_rae_ee/Ei8
5NxOQXdZLnOiguv4cY18BytbRBji-6ScoB5cOnuD3nA?e=Gab1Z2>  Põllukivi

Annan vastused ning viited kirjas väljatoodud punktidele:

1.	Asendasin ning sisustasin p 9 elluviimise tegevuskava märkused 2
ja 3, millega amet ei nõustu,

Huvitatud isiku kohustus on kaasrahastada toimiva liikluslahenduse
rajamist antud juhul lõigus: Rukki suundristmiku rajamine koos
lisaradadega ja 11332 Bensiinijaama tee km 0.53-0.66 likvideerimine
(tankla lõik).

Kuna Rae Vallavalitsusel ei ole võimalik eelarveliselt ega ka arengukava
kohaselt kohustuseks võtta riigitee (põhiprojekti projekteerija poolt
koostatud eeldatavat maksumust) Rukki tee suundristmiku rajamise ja
Bensiinijaama tee likvideerimise osas siis on ainuvõimalik kajastada
rahastamise kohustuse nö kaasrahastamisena.  Eeldab see siis kindlasti
koostööd Transpordiametiga kui ka arendajate ning maaomanikega, keda Rukki
tee suundristmik teenindama hakkab.

Elluviimise tegevuskava p 6 kohaselt on esmalt vajalik tehnovõrkude ja
teede ehitamise lõpetamine ja vastavate kasutuslubade väljastamine. Seega
elluviimise tegevuskava märkust 2 kohaselt ei ole enam põhjendatud eelduse
seadmine Põllukivi kinnistu hoonete kasutuslubadele peale riigitee
rekonstrueerimist.

1.1, 1.2, 1.3 punktid on kaetud p 9 elluviimiskava märkus 2 osas.

Punkti 1.3 juures täiendan, et olete korduvalt erinevates kirjavahetustes
välja toonud, et täpsemat ajakava ning ka sisu veel perspektiivsete
riigiteede ümberehitamiste osas ei ole. Suurema ala kohta liiklusuuringu
ning analüüsi teemat arutasime käesoleval aprillil Teamsi koosolekul, kuid
siis oli küsimus etapiliselt hoonete rajamises (lingina lisatud materjalis
ka vastavasisuline e-kiri), mis käesoleval hetkel on päevakorrast maas.
Olen K-Projekt AS projekteerija-analüütiku Kalle Muru-ga  olnud nii
kirjavahetuses kui ka telefoniteel konsulteerinud. Kuna suurema pildi
liikluslahenduse osas on muutujaid palju ning teadmatus ka perspektiivsete
ümberehituste ajaraamistiku ja ka lahendsute osas siis ei ole võimalik
koostada ka tuleviku analüüsi, mis sisulist tulemust ka kajastaks ning
sisulist infot ka detailplaneeringu tarvis annaks.

1.4 Suundristmiku rajamine I kaitsekategooria liigi elukohast tulenevalt
ei ole küll hetkel võimalik, kuid kuna detailplaneeringule on koostatud
rohevõrgustiku analüüs, mis on ka LOAMH-i tööga tihedalt seotud siis
seletuskirja p 6.4 all on informatiivsuse kui ka planeerimisprotsessi
ülevaatlikkuse huvides teema välja toodud (märkisin kollasega).
Täpsustasin täiendavalt ka seletuskirjas lk 13 liiklusuuringu koostaja
ettepaneku kommentaari (märkisin samuti kollasega). Kuna liiklusuuringu
Lisa 1 perspektiivne mahasõit 2 on siiski skemaatiline/põhimõtteline
asukoht mitte konkreetse projekti põhine vms e siis ei saa seda ka
antudjuhul eksitamiseks pidada.

2.	3. Eeltoodust lähtuvalt kajastab detailplaneeringu seletuskirja
elluviimise tegevuskava märkus 2

Huvitatud isiku kohustus on kaasrahastada toimiva liikluslahenduse
rajamist antud juhul lõigus: Rukki suundristmiku rajamine koos
lisaradadega ja 11332 Bensiinijaama tee km 0.53-0.66 likvideerimine
(tankla lõik).

4.	Seletuskiri täpsustatud:

1.	täpsustus seletuskiri lk 13, tähistatud kollasega. Riigimaanteede
servas tuleb tagada nõutud vaba ruum (Kliimaministri 17.11.2023 määrus nr
71 „Tee projekteerimise normid“ §11 tabel 10) , mis võimaldab sõiduteelt
välja sõitnud sõidukil ohutult peatuda või teele tagasi pöörduda.
Maanteede nr 2 ja 11 puhul on selleks 13 meetrit ja maantee nr 11332 puhul
7,0 meetrit äärmise sõiduraja välimisest servast.
2.	Nimetatud märkus lisatus seletuskirja p 4.4 alla lk 15 ja p 5.4
alla lk 20.
3.	Täpsustasin liiklusuuringu ettepaneku kommentaari lk 13 (märgitud
kollasega). Detailplaneeringus on konkreetselt välja toodud ning
selgitatud, et tulenevalt I kaitsekategooria liigi elukohast tulenevalt ei
ole võimalik rajada hetkel suundristmiku (sh A, B, C, D lahendust), seega
eksitamise moment ka välistub.  Kuna liiklusuuringu Lisa 1 perspektiivne
mahasõit 2 on siiski skemaatiline/põhimõtteline asukoht mitte konkreetse
projekti põhine vms e siis ei saa seda ka antudjuhul eksitamiseks pidada..
4.	Riigitee projekti elluviimiseks vajaliku äralõike tähistus
täpsustatud.

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 22, 2025 3:37 PM
To: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Tarmo Jõe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamisest ning elluviimisest

Tere,

Täpsustan töömahtude piiri : palun ehitusmaksumuse suurusjärku põhimaantee
2 Tallinn-Tartu suunal projektiga kavandatud lahendusele alates km 10,1
lisaraja algusest  kuni 12,1 lisaraja lõpuni. Lõik on terviklahendus, kuhu
ei ole võimalik katkestust teha.

Lugupidamisega

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, October 22, 2025 3:22 PM
To: Tarmo Jõe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Krista Einama <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Marek Lind < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamisest ning elluviimisest

Tere

Täna riigimaantee 2 Peetri-vaida lõigu põhiprojekti koosolekul
kokkulepitult saadan omapoolse küsimuse seoses võimaliku ehitusmaksumuse
osas.

Transpordiamet esitas vallavalitsusele seoses Põllukivi kinnistu ja
lähiala detailplaneeringuga kolm alternatiivset võimalust nimetatud
planeeringuga jätkamiseks.

Üks alternatiividest:

Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus terviklikult toimiva
liikluslahenduse rajamiseks (näiteks Rukki suundristmiku rajamine koos
lisaradadega ja 11332 Bensiinijaama tee km 0,53-0,66 likvideerimine
(tankla lõik).

Valla tegevuste planeerimiseks palun orienteeruvat hinna pakkumist Rukki
suundristmiku rajamisele (koos lisaradadega) ning Bensiinijaama tee km
0.53-0.66 tankla lõigu likvideerimisele.

<https://raevald-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kadri_randoja_rae_ee/Ei8
5NxOQXdZLnOiguv4cY18BytbRBji-6ScoB5cOnuD3nA?e=AxeDa8>  Põllukivi

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, October 2, 2025 4:25 PM
To: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tarmo Jõe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Kristi Moisto <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamisest ning elluviimisest

Tere,

Saime täna info, et Transpordiameti projekteerimise osakonna projektijuhil
ja projekti koostajal on kavatsus projektlahendust Rae vallavalitsusele
tutvustada oktoobri kuu esimeses pooles. Saaksite lahendusest ülevaate ja
esitada ka küsimusi, kindlasti ka maksumuse arvestamise kohta.

Hetkel saame öelda, et meie objekti maksumus selgub järgmise aasta teises
pooles. Projekt on pooleli, puudub katendi ja tehnovõrkude osa jne.

Tervitades,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Kadri Randoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, October 2, 2025 11:42 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marek Lind <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Kristi Moisto < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; info transpordiamet < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tarmo Jõe < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamisest ning elluviimisest

Tere

Transpordiameti poolt edastati 12.09.2025 Rae Vallavalitsusele kiri nr
7.2-2/25/14190-9 Põllukivi kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
kooskõlastamata jätmise osas.

Ameti poolt on välja toodud kolm alternatiivset eeldust, mille põhjal
võiks detailplaneeringu jätkamist kaaluda:

3.1. Planeering pannakse mõneks ajaks ootele, kuni on kindel, et riigitee
2 põhiprojekt viiakse ellu vastavalt teehoiukavas määratud ajaperioodile
(2029-2030). Planeeringuga määratakse tingimus, et hoonete ehitusload saab
väljastada peale põhimaantee projekti elluviimist.

3.2. Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus terviklikult
toimiva liikluslahenduse rajamiseks (näiteks Rukki suundristmiku rajamine
koos lisaradadega ja 11332 Bensiinijaama tee km 0,53-0,66 likvideerimine
(tankla lõik).

3.3. Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus riigitee 2
põhiprojekti proportsionaalseks kaasrahastamiseks. Ettepanek vajab
täpsustamist ametisiseselt, sh kas meil on võimalik riigi põhimaantee 2
ehitamist teehoiukavas ajaliselt ettepoole tuua, et see sobiks paremini
planeeringu elluviimise kavaga.

Välja toodud alternatiivide kaalumiseks palub Rae Vallavalitsus
Transpordiametilt p 3.2. ja p 3.3. osas võimalikku maksumust/eelarvelist
suurusjärku.

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Kadri Randoja
Sent: Thursday, September 18, 2025 11:28 AM
To: Tarmo Jõe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Krista Einama <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu piirnemine riigiteega, planeeringualale juurdepääsud

Tere

Koostan Põllukivi kinnistu ja lähiala detailplaneeringut, mis piirneb
riigiteega. Samuti toimuvad alale juurdepääsud riigiteelt.

Transpordiamet on seadnud alternatiivsed eeldused, mille põhjal võiksid
nad detailplaneeringu jätkamist kaaluda.

1. Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus terviklikult toimiva
liikluslahenduse rajamiseks (näiteks Rukki suundristmiku rajamine koos
lisaradadega ja 11332 Bensiinijaama tee km 0,53-0,66 likvideerimine
(tankla lõik).

2. Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus riigitee 2
põhiprojekti proportsionaalseks kaasrahastamiseks. Ettepanek vajab
täpsustamist ametisiseselt, sh kas meil on võimalik riigi põhimaantee 2
ehitamist teehoiukavas ajaliselt ettepoole tuua, et see sobiks paremini
planeeringu elluviimise kavaga.

Detailplaneeringu menetlemise jätkamiseks (kooskõlastamine
Transpordiametiga) ning elluviimiskava täpsustamiseks palun võimalusel
infot „Riigitee nr 2 Tallinn - Tartu - Võru - Luhamaa km 7,3 – 20,0 Peetri
– Vaida lõigu ehitusprojekt“ projekti Transpordiameti poolt välja toodud
tee osade väljaehitamise ning ka lammutamise eeldatavat maksumust.

Lisan parema ülevaate saamiseks detailplaneeringu materjalid lingina.

<https://raevald-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kadri_randoja_rae_ee/Ei8
5NxOQXdZLnOiguv4cY18BytbRBji-6ScoB5cOnuD3nA?e=909zRu>  Põllukivi

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Kadri Randoja
Sent: Tuesday, September 16, 2025 2:40 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marek Lind <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Annika Jõgimaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tõnis Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Subject: Rae valla Lehmja küla Põllukivi kinnistu ja lähiala
detailplaneeringu koostamisest ning elluviimisest

Tere

Transpordiameti poolt edastati 12.09.2025 Rae Vallavalitsusele kiri nr
7.2-2/25/14190-9 Põllukivi kinnistu ja lähiala detailplaneeringu
kooskõlastamata jätmise osas.

Ameti poolt on välja toodud kolm alternatiivset eeldust, mille põhjal
võiks detailplaneeringu jätkamist kaaluda:

3.1. Planeering pannakse mõneks ajaks ootele, kuni on kindel, et riigitee
2 põhiprojekt viiakse ellu vastavalt teehoiukavas määratud ajaperioodile
(2029-2030). Planeeringuga määratakse tingimus, et hoonete ehitusload saab
väljastada peale põhimaantee projekti elluviimist.

3.2. Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus terviklikult
toimiva liikluslahenduse rajamiseks (näiteks Rukki suundristmiku rajamine
koos lisaradadega ja 11332 Bensiinijaama tee km 0,53-0,66 likvideerimine
(tankla lõik).

3.3. Planeeringuga määratakse huvitatud isiku kohustus riigitee 2
põhiprojekti proportsionaalseks kaasrahastamiseks. Ettepanek vajab
täpsustamist ametisiseselt, sh kas meil on võimalik riigi põhimaantee 2
ehitamist teehoiukavas ajaliselt ettepoole tuua, et see sobiks paremini
planeeringu elluviimise kavaga.

Välja toodud alternatiivide kaalumiseks palub Rae Vallavalitsus
Transpordiametilt p 3.2. ja p 3.3. osas võimalikku maksumust/eelarvelist
suurusjärku.

Lugupidamisega

Kadri Randoja
arhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 5981 3141

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee