Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS
From: "Pille Tammeveski" <[email-masked]>
To: "Hedi Stenman - RIK" <[email-masked]>
Date: Fri, 3 Jul 2026 11:28:46 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Täiendasin vormi.

Hetkel vaadates andmete koosseisu- tundub, et saab vajaliku andmestiku kätte

Kodanik_Kinnistud_v2

Kinnistu_Detailandmed_v2

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn

From: Hedi Stenman - RIK <[email-masked]>
Sent: Friday, July 3, 2026 10:50 AM
To: Pille Tammeveski <[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tere,

Palun tooge välja kõik teenused eraldi, mida soovite lasta avada.

Teenuste nimekirja leiate X-tee kataloogist:
X-tee alamsüsteemide ja teenuste kataloog 
<https://x-tee.ee/catalogue/EE/GOV/70000310/kr>

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
kliendihaldur
Klienditoe tiim
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
      <https://www.rik.ee> www.rik.ee

From: Pille Tammeveski <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 3, 2026 9:35 AM
To: info - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kas sellisel kujul on taotluse vorm piisav, või vajab täiendamist?

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn

From: info - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 3, 2026 9:24 AM
To: Pille Tammeveski <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tere

Kinnistusraamatu X-tee teenuse avamiseks palume saata digitaalselt 
allkirjastatud taotluse (lisatud manuses.)

Taotluses märkige eraldi ära konkreetsed teenused, mida soovite lasta avada.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Hedi Stenman
kliendihaldur
Klienditoe tiim
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252> 
<http://www.instagram.com/rikikad> 
<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-systems>
      <https://www.rik.ee> www.rik.ee

From: Pille Tammeveski <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 2, 2026 2:23 PM
To: info - RIK <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Taotlus X-tee teenuse avamiseks kinnistusregister – TASHIS

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palume avada Tallinna linna TASHISe infosüsteemi alamsüsteemile ligipääs 
kinnistusregistri X-tee teenusele.

Taotleja : Tallinna Strateegiakeskus

Alamsüsteemi kontaktid, millele palume teenuse avamist:

Asutus : Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet Reg.kood 75014965

Kontaktisik : Pille Tammeveski ( Tallinna Strateegiakeskus  Linna 
digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond)

Alamsüsteemi kood : tlntashis  -Tallinna Sotsiaalhoolekande infosüsteemi 
x-tee alamsüsteem

EE/GOV/75014965​/tlntashis

Teenus, mida soovitakse kasutada : 
https://x-tee.ee/catalogue-data/EE/EE/GOV/70000310/kr/17.wsdl

Kasutuse eesmärk:

Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet taotleb TASHISe infosüsteemile 
juurdepääsu kinnistusraamatu andmetele X-tee kaudu, et täita seadusest 
tulenevaid sotsiaalhoolekande ülesandeid ning hinnata isikute abivajadust, 
varalist olukorda ja õigust sotsiaalhoolekandelistele toetustele ning 
teenustele.

Kinnistusraamatu andmete kasutamine võimaldab automatiseerida ja tõhustada 
abivajaduse hindamise protsessi, vähendada isikutelt täiendavate tõendite 
küsimist ning tagada otsuste tegemisel ajakohaste ja usaldusväärsete andmete 
kasutamine.

Eeldatav kasutus:

Päringud on automatiseeritud ning tehakse menetlusprotsessi käigus vastavalt 
vajadusele. Eeldatav päringute maht on mõõdukas ja seotud menetluste arvuga.

Õiguslik alus:

1.	Andmete töötlemise õiguslik alus tuleneb Euroopa Parlamendi ja nõukogu 
määruse (EL) 2016/679 (IKÜM) artikli 6 lõike 1 punktidest c ja e , mille 
kohaselt isikuandmete töötlemine on õiguspärane, kui see on vajalik 
vastutava töötleja seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks või avalikes 
huvides oleva ülesande täitmiseks. 
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj
2.	Kohaliku omavalitsuse korralduse seadus - Kohaliku omavalitsuse 
korralduse seaduse § 6 lõike 1 kohaselt on omavalitsusüksuse ülesanne 
korraldada sotsiaalhoolekannet.
3.	Sotsiaalhoolekande seadus - Kinnistusraamatu andmete kasutamise peamine 
õiguslik alus tuleneb sotsiaalhoolekande seadusest 
https://www.riigiteataja.ee/et/akt/129062017007?leiaKehtiv :

a.     § 15 – isiku abivajaduse hindamine;

b.	§ 16 – abi vajaduse väljaselgitamine;
c.	§ 17 – abi määramine.
Nimetatud sätete kohaselt hindab kohaliku omavalitsuse üksus abi vajava 
isiku olukorda terviklikult, sealhulgas tema majanduslikku ja varalist 
olukorda. Kinnisasjade, nende koormatiste ja omandisuhete andmed on 
vajalikud isiku tegeliku majandusliku olukorra väljaselgitamiseks ning 
õiguspäraste otsuste tegemiseks sotsiaalteenuste ja -toetuste määramisel.

4.     Tallinna Linnavolikogu määrus nr 24 „Sotsiaalhoolekandelise abi 
andmise kord“ 
https://www.riigiteataja.ee/et/akt/412042025007?leiaKehtiv>  - Määrus 
reguleerib sotsiaalhoolekandelise abi taotluste menetlemist ning abivajaduse 
hindamist, mille käigus on vajalik koguda ja kontrollida isiku majanduslikku 
olukorda puudutavaid andmeid.

5.     Tallinna Linnavolikogu määrus nr 25 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/422122022012> „Sotsiaalteenuste 
osutamise tingimused ja kord“ - Määrus reguleerib sotsiaalteenuste määramist 
ning teenuse saamise õiguse hindamist, mille käigus võib olla vajalik 
hinnata isiku varalist olukorda ja kinnisvara olemasolu.

6.     Tallinna Linnavalitsuse määrus nr 30 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/425042025047> „Eestkoste seadmise ja 
teostamise kord“ - Eestkostemenetluste läbiviimisel võib olla vajalik 
tuvastada eestkostetava omandis olev kinnisvara ja sellega seotud õigused 
ning kohustused.

7.     Tallinna sotsiaalhoolekande infosüsteemi TASHIS põhimäärus 
<https://www.riigiteataja.ee/et/akt/416122022010>  - TASHIS põhimääruse § 2 
kohaselt on süsteemi eesmärk toetada sotsiaalteenuste ja -toetuste 
menetlemist ning § 21 reguleerib andmevahetust teiste andmekogudega.

Soovitakse kasutada järgmisi kinnistusraamatu andmeid:

1.	kinnistu liik;
2.	katastritunnus;
3.	sihtotstarve;
4.	aadress koos korteri numbriga (kui tegemist korteriga);
5.	pindala;
6.	reaalomandid;
7.	omandi liik (ainuomand või kaasomand);
8.	omandi suurus;
9.	koormatised ja piirangud:

a.	servituudid;
b.	kasutusõigused;
c.	reaalkoormatised;
d.	ostueesõigused;
e.	märked;

10.	hüpoteegid:

a.	hüpoteegi summa;
b.	hüpoteegipidaja;
c.	hüpoteegi liik;
d.	järjekoht;
e.	kehtivus.

Andmete kasutamise eesmärk - Kinnistusraamatu andmeid kasutatakse:

*	isiku varalise olukorra hindamiseks;
*	isiku toimetulekuvõime hindamiseks;
*	sotsiaaltoetuste määramise menetlustes;
*	sotsiaalteenuste määramise menetlustes;
*	haldusmenetluses esitatud andmete kontrollimiseks;
*	seadusest tulenevate sotsiaalhoolekande ülesannete täitmiseks.

Palume avada teenused toodangus. (Demo taotluse tegi meie teada ära antud 
infosüsteemi arendaja ehk lepinguline partner Dolm IT OÜ )

Käesolevaga kinnitab taotleja, et teenust ja andmeid kasutatakse üksnes 
taotluses märgitud eesmärgil.

Tervitades

Pille Tammeveski

infosüsteemide analüütik

Linna digiteenistuse infosüsteemide arendamise osakond

Kaarli pst 1, Tallinn