Subject: RE: NOTAM A1340/25
From: <[email-masked]>
To: Eve Härm <[email-masked]>
Cc: "Diana Krotova" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 6 May 2025 16:44:22 +0300

Tere

Oleme selle kirja KLJT poolt saanud ning andsime ka neile tagasisidena 
informatsiooni, et meile tuli taotlus 600 m kõrgusega, mis nõuab NOTAMit. 
Taotleja ei olnud meid informeerinud, et lend toimub vaid kuni 120m. 
Sellisel juhul ei oleks me NOTAMit teinud, kui just poleks soovitud 
kolmandaid osapooli piirata ja ka siis oleks ala olnud vaid kuni 500ft.

Peale NOFilt saadud Armin Mau kirja, palusime taotlejal temaga ühendust 
võtta ning selgitada, et kellegi lende ei piirata ning kõike saab 
koordineerida NOTAMis oleval numbril. Seda ka tehti.

Lugupidamisega

Krista Valli

Ltn

Nooremstaabiohvitser

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Eve Härm <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 4:23 PM
To: KV Jagatud ÕV Airspace <[email-masked]>
Cc: Diana Krotova <[email-masked]>
Subject: FW: NOTAM A1340/25
Importance: High

Tere

Saadan teile edasi ühe piloodi kirja (adresseeritud KLJT-le), kus tuuakse 
välja, et piiranguala EER2561UAS kasutajalt saadud info kohaselt jäi alas 
kogu lennutegevus allapoole 120 meetrit.  Palume teiepoolset tagasisidet 
piloodi poolt välja toodu kohta.

Taustainfoks lisan sama ala kohta ka teise kirjavahetuse sama isiku ja 
Transpordiameti vahel, mis puudutab ala kehtestamise kooskõlastamist ning 
Transpordiameti poolset selgitust, miks kõikide ICAO koodi omavate 
kopteriplatsidega alade kehtestamisi ei kooskõlastata.

Tervitades

Eve Härm

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakonna juhataja

+372 58 130 721

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>  | Lõõtsa 5, Tallinn 
11415

Transpordiamet

From: Armin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 2, 2025 11:33 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Ecaa Safety <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: FW: NOTAM A1340/25
Importance: High

Tere austatud endised kolleegid,

Kirjutan seoses ühe KLi drooni NOTAM ala kehtestamisega. Allpool on 
probleem, mille tõstatasin seoses NOTAM A1340/25 ala kehtestamisega. Selle 
tulemusena suhtlesin antud ala kasutajaga otse KList, kes selgitas mulle, et 
nende lennutegevus jääv kõik alla 120m kõrgusele aga tema teadmine oli, et 
mingil põhjusel on Kaitselennunduse määrustikust lähtuvalt kohustus 
kehtestada piirangu ala igal juhul. Sellest lähtuvalt sooviks täpsustada, 
millest selline nõu tuleneb? Kontrollimata õhuruumis kuni kõrguseni 120m 
droonide opereerimisel ei ole nõuet alasid kehtestada, et millega on 
põhjendatud sedalaadi ebaproportsionaalsed piirangud. Milliseid 
taluvusmeetmeid rakendatakse selliste õhuruumi piirangute suhtes? Lisaks 
sooviks täpsustada, millest lähtuvalt on sellisel juhul antud alas 
kõrgusepiiriks määratud 610m, mis on üle 5 korra kõrgem ülempiir kui 
tegelikkuses õhuruumi kasutatakse?

Kõike paremat

Armin Mau

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 58 900 050

Kiri on konfidentsiaalne ega kuulu avalikustamisele kolmandatele 
osapooltele. / This letter is confidential and is not subject to disclosure 
to third parties.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.