Subject: Muudatused piiravates meetmetes seoses Iraani sõjalise toetusega Venemaa Ukraina-vastasele agressioonisõjale ning relvastatud rühmitustele ja üksustele Lähis-Idas ja Punase mere piirkonnas, ning Iraani tegevust, mis kahjustab meresõiduvabadust Lähis-Idas
From: Mihkel Märtens <[email-masked]>
To: "Piret Tinkus \(EMTA\)" <[email-masked]>, "Silvester Soop \(SiM\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Egle Kossas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kati Kikas \(MKM\)" <[email-masked]>, "Koidu Talli \(MKM\)" <[email-masked]>, "Ele Russak \(sisemin.\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: "Kati Kiisverk" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jun 2026 19:01:35 +0300

Tere!

EL Nõukogu otsustas 08.06.2026 teha muudatused piiravates meetmetes seoses
Iraani sõjalise toetusega Venemaa Ukraina-vastasele agressioonisõjale ning
relvastatud rühmitustele ja üksustele Lähis-Idas ja Punase mere
piirkonnas, ning Iraani tegevust, mis kahjustab meresõiduvabadust
Lähis-Idas. Muudatustega lisatakse piiravate meetmete nimekirja kaks
isikut ja üks üksus.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse (ÜVJP) 2026/1226
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601226> ,
millega muudetakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02023D1532-20
260129> (ÜVJP) 2023/1532 ning rakendusmääruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202601225>
(ÜVJP) 2026/1225, millega rakendatakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02023R1529-20
260131> (EL) 2023/1529.

Muudatused jõustuvad 08.06.

Tervitades

Mihkel Märtens
Välisministeerium
Lauaülem
Sanktsioonide ja strateegilise kauba kontrolli osakond
+372 637 7352
 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn