Subject: FW: Elektriliitumisprojektid LC2524 ja TC0638
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Mar 2025 13:47:48 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/1935-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Andres Koppel <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 4, 2025 1:37 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Elektriliitumisprojektid LC2524 ja TC0638

Tere.

Saadan uuesti kooskõlastamiseks. TC0638 projektis otseselt TA maale ei
tule, vaid oleme ainult TA kaitsevööndis.

Täpsustuseks Teie tagasisidele.

Punkt 4- Transpordiameti maale reservtorusid ei tule.

Punkt 10- Transpordiameti maadel terves ulatuses Katete taastust ei tule,
kuna TA maadel läbime ainult puurmise teel.

Ülejäänud Katete taastamised on näidatud asendiplaanil.

Punkt 14- Tõesti oli kahjuks jäänud jäänud IKÕ plaanid lisamata, prandasin
vea.

Aitäh hea tagasiside eest!

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 26, 2025 4:49 PM
To: Andres Koppel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Elektriliitumisprojektid LC2524 ja TC0638

Tere

03.02.2025 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projektid:

„Kurvi tee 404 Alliku küla Saue vald Harju maakond“ OÜ Stromtec, töö nr
24-189;

„Kurvi tee 397, 399, 401,405, 403, 407, L1 Saue vald, võrgu ümberehitus“
OÜ Stromtec, töö nr 15-25.

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11192 Püha-Alliku tee km 3,85-4,10
teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud Transpordiameti juhendiga: „Nõuded
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>  tehnovõrkude teemaale
paigaldamise kavandamisel“ ning me ei pea võimalikuks esitatud projekte
kooskõlastada.

Palume materjale vastavalt korrigeerida/täiendada:

1.	Projekti asendiplaanil palume näidatud tehnovõrgu kaugused
iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning teemaa
piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned, ristisuunalistel
kinnistel läbiminekutel puurimiskaevikute kaugused teekatte servast,
teemaa ja riigitee kaitsevööndi piirid, ristumiste aadressid.
2.	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemise ja kauguste
osas palume lähtuda TRAM juhendist. Asendiplaani joonisel näidata avatud
kaevikute kaugused kraavi välisnõlvast. Avatud kaevikud (sh
puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0
m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes
oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi
välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu
rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk
1:1).

3.	Palume täpsustada, kas riigitee maaüksustele rajatakse ka
reservtorusid? Juhul kui rajatakse siis palume vastavalt kajastada.

4.	Ristumisel riigiteega tuleb tehnovõrgud rajada min 1,5m sügavusele
ning kaitsetorus 1250N. Vastav info palume kajastada ka üheselt
asendiplaanil.

Osaliselt on asendiplaanil vastakad andmed palume kontrollida ning
korrigeerida.

Ristumisel kraaviga tuleb tehnovõrk rajada kraavi põhjast min 1,0m
sügavusele. Palume kajastada vastav info asendiplaanil ja ristmevälja
joonisel.

Ristmevälja joonise andmetel pole antud asukohas sügavus tagatud.

5.	Ristmevälja jooniste koostamisel arvestada, et vähim sügavus
teemaal, mulde nõlvast 1m kaugusel peab min sügavus olema 1,2m, palume
vastavalt kajastada ka ristmevälja joonisel.

6.	Detailplaneeringute järgi on antud riigitee äärde planeeritud
kergliiklustee. Palume arvestada vastava perspektiivse kergliiklustee
paiknemisega ning ristumisel kergliiklusteega rajada maakaabel kaitsetorus
1250 ning min sügavus 2,2m.

Palume vastavalt korrigeerida ristmeväljajooniseid ning kajastada ka
perspektiivne kergliiklustee antud asukohas asendiplaanil ja
ristmeväljajoonisel.

7.	Palume nihutada antud kaevik väljapoole riigitee maaüksust ning
perspektiivse kergliiklustee asukohast.

8.	Palume asendiplaanidel kajastatud olemasolevate tehnovõrkude
leppemärgid ning tingmärgid viia kooskõlla.

9.	Palume antud projekti TC0638 asendiplaanil eristada paremini
olemasolevaid ning projekteeritavaid maakaableid. Hetkel on mõlemad
kajastatud punaselt ning tekitab segadust.

10.	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis ning
läbilõiked. Palume esitada.

11.	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksustele rajatavate
maakaablite ning reservtorude min sügavuse ning kaitsetorude tugevuse
andmed vastavate trassi lõikude kohta. Sh vähim sügavus teemaal, mulde
nõlvast 1m kaugusel peab min sügavus olema 1,2m ning mulde nõlvast
kaugemal kui 1m või kraavi põhjast min sügavus 1,0m.

12.	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

13.	Seletuskirjas palume ajakohastada TRAM aadressi andmeid.

14.	Materjalide hulgast puudusid IKÕ plaanid palume esitada.

Isikliku kasutusõiguse ala plaanid palume koostada vastavalt TRAM
juhendile
(https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-02/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmine_0.pdf).

Palume edastada projektid uuesti kooskõlastamiseks, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib tähelepanekuid
lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Andres Koppel <[email-masked]>
Sent: Monday, February 3, 2025 4:43 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Elektriliitumisprojekti kooskõlastamine „Kurvi tee 404, Allika
küla kinnistu liitumine madalpingel, Saue vald, Harju maakond" LC2524 ja "
Kurvi tee 397, 399, 401,405, 403, 407, L1 Saue vald, võrgu ümberehitus"
TC0638

Tere

Edastan kooskõlastamiseks „Kurvi tee 404, Allika küla kinnistu liitumine
madalpingel, Saue vald, Harju maakond" LC2524 ja " Kurvi tee 397, 399,
401,405, 403, 407, L1 Saue vald, võrgu ümberehitus" TC0638.

TC0638 projektis oleme ainult Transpordiameti kaitsevööndis, kuid palume
kooskõlastust mõlema projekti puhul.

Projekt nr 24-189

Projekt nr 25-12

Lugupidamisega

Andres Koppel

56890611

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.