Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: mai 2026
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "mariliis.toomiste" <[email-masked]>
Date: Mon, 22 Jun 2026 12:48:34 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu Kohtu 
lahenditest mais 2026. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle kokkuvõtte üles 
Välisministeeriumi kodulehele 
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-797/23: Meta Platforms Ireland (eelotsus – autoriõigused, 
ajakirjandusväljaannete kaitse veebis)
*	C-483/24: ALDI (eelotsus – toiduhügieen)
*	C-350/24: Crédit agricole Corporate & Investment Bank (eelotsus – 
väljaastumislepingu mõju enne UK üleminekuperioodi tekkinud õigussuhetele)
*	T-685/24 ja T-686/24: Jelgratz (eelotsus – aktsiis, tubakatoodete 
soetamine „oma tarbeks“)
*	C-483/23: T Trust (eelotsus – piiravad meetmed seoses Ukraina-vastase 
sõjalise agressiooniga, usaldushaldus)
*	C-428/24 ja C-476/24: FZ AR (eelotsus – rahaliste vahendite ja 
majandusressursside külmutamine)
*	C-684/24 ja C-685/24: Across Fiduciaria e a. (eelotsus – juurdepääs 
teabele tegelike kasusaajate kohta)
*	C-52/25 ja C-53/25: Binanrier (eelotsus – riigiabi, abi loodusõnnetusega 
võrreldavate ebasoodsate ilmastikutingimuste tekitatud kahju korvamiseks)
*	C-717/24: Sociálna poisťovňa (eelotsus – sotsiaalkindlustussüsteemide 
koordineerimine, sooduspension)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud 
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab tutvuda 
EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades
Heli Hirsik