Subject: Re: ETSI STF 727 — pärimine toetava ETSI liikme kohta: palve on väiksem, kui ma hommikul kirjutasin
From: "Anton Sokolov" <[email-masked]>
To: "Info - TTJA" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Aug 2026 12:47:38 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

Täpsustus tänahommikuse kirja kohta, ja see on Teie kasuks: ma palusin 
rohkem, kui ETSI tegelikult nõuab.

Kirjutasin, et allkirjastatud "ETSI Member Support Letter" on vaja 31. 
augustiks. ETSI rahastatud tegevuste meeskond on mulle vahepeal öelnud, et 
see ei ole nii. Nende sõnul saab toetuskirja saata hiljem, enne nn 
Shortlist-koosolekut, ja taotlus vajab esmaspäevaks ainult seda, et toetav 
liige oleks vormil nimetatud — "Please name the ETSI Member on your Annex, 
we will know you will send a Support Letter."

Seega on tegelik küsimus palju väiksem: kas TTJA oleks nõus, et ta taotluses 
toetava liikmena nimetatakse, kusjuures kiri ise järgneks Teie enda tempos, 
tükk aega pärast tähtaega?

Tasub näha, mis see kiri üldse on, sest see on kuus rida. ETSI annab valmis 
põhja; täies mahus:

"According to the ETSI Directives, I, [ametlik kontaktisik] of 
[liikmesorganisatsioon] in ETSI herewith confirm that 
[liikmesorganisatsioon] (ETSI Member) supports the application of 
[kandidaatorganisatsioon] to participate in [STF number] on [pealkiri] for 
the [periood]. If [kandidaatorganisatsioon] is selected to participate in 
the STF, [liikmesorganisatsioon] invites ETSI Secretariat to manage all 
contractual and financial transaction directly with 
[kandidaatorganisatsioon]."

Teine lause on see, mis loeb: liige palub ETSI-l ajada kõik asjad otse 
meiega. Kulu, vastutust ega lepingulist seotust ei teki — ja see ei ole minu 
tõlgendus, vaid ETSI enda sõnastus.

Kui vastus on ikkagi "ei", on see täiesti piisav ja ma rohkem ei kirjuta. Ma 
lihtsalt ei tahtnud, et "ei" põhineks suuremal palvel, kui tegelikkus nõuab.

Lugupidamisega
Anton Sokolov
Tyche Institute MTÜ, Tallinn
+372 510 8227