Subject: Ravimiameti vastus
From: "Kristi Sarap - RA" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 08:58:19 +0300

Tere, Kaur!

Teie päring jõudis meieni.
Ravimiameti poolt vastab meie õigusnõunik Heleni Mäe.

"Oleme teadlikud veebilehest minukaal.ee. Veebileht koondab rasvumise kui 
haigusega seotud informatsiooni. Ravimidirektiivi 2001/83/EL artikkel 86 § 2 
kohaselt ei loeta ravimireklaamiks inimeste tervist või haigusi käsitlevat 
teavet, tingimusel, et selles puudub isegi kaudne viide ravimitele.

Tervisekampaaniad võivad liigituda ravimireklaamiks, kui need sisaldavad 
otseselt või kaudselt tuvastatava ravimi kohta viidet, kuid üksnes asjaolu, 
et kampaaniat viib läbi ravimitootja, ei loeta kaudseks viiteks ravimile. 
Samuti ei saa tervisekampaanias esitatud üleskutset tervishoiutöötaja poole 
pöörduda või ravivõimaluste kohta teabe jagamist pidada kaudseks viiteks 
konkreetsele ravimile.

Kampaania puhul on selge, et soovitakse suunata rasvumisega hädas inimesi 
pöörduma tervishoiuteenuse osutaja poole. Viidatud direktiivi sätte eesmärk 
ongi anda ka ravimitootjatele teatud tingimustel tervisekampaaniate 
algatamise ja läbiviimise võimalus. Kui pidada ravimitootja läbiviidavaid 
tervisekampaaniaid alati kaudseks viiteks ravimile, muudaks see viidatud 
direktiivi sätte sisutühjaks. Absoluutset tervisekampaaniate läbiviimise 
keeldu ravimitootjatele sätestatud pole. Enamikes liikmesriikides on 
kasutusel Eestiga sarnane lähenemine ravimitootjate poolt läbiviidavate 
tervisekampaaniate osas.

Kooskõlastamise nõuet analoogsete tervisekampaaniate ega veebilehtede osas 
ei ole, küll aga on Novo Nordisk ise meid veebilehest teavitanud ning 
palunud hinnangut veebilehel avalikustatava teabe lubatavuse ja piirangute 
osas, sh tervishoiuteenuste osutajate viidete lisamise lubatavuse kohta. 
Ravimiameti hinnangul ei ole tegemist ravimireklaamiga. Tegemist on 
ravimitootja poolt läbiviidava tervisekampaaniaga ning puudub alus 
järelevalvemenetluse alustamiseks.

Hispaania hukkamõistva seisukohaga oleme kursis, kuid täpsemad asjaolud ei 
ole meile teada. Prantsusmaa käitus sarnaselt Hispaaniale ning määras Novo 
Nordiskile rahatrahvi analoogse teabe avaldamise eest. Oleme sel teemal 
Põhjamaade kolleegidega nõu pidanud, ka nemad tõlgendavad ravimidirektiivi 
sarnaselt Eestile ning automaatselt sellist kampaaniat ravimireklaamiks ei 
pea.

Semaglutiidi sisaldava toimeaine kohta on Eestis müügiluba 28 erineva 
tugevuse ja ravimvormiga ravimpreparaadil. Erineva nimetusega 
ravimpreparaate on 14 (mai 2026 seisuga). Konkurentideks on ka tirsepatiidi 
(Eestis sisaldatavaid 6) ning orlistaati sisaldavaid ravimid (Eestis 
turustatavaid 1)."
Hea koht ravimitest rohkema info otsimiseks: 
<https://www.ravimiregister.ee/PublicHomePage.aspx> Ravimiregister
Lisalugemine (annab ülevaate toimeaine jaotusest): 
<https://ravimiamet.ee/blogi/spetsialist-selgitab-i-kuidas-eristada-diabeedi-ja-kaalulangetusravimite-toimeaineid-ning> 
Spetsialist selgitab I Kuidas eristada diabeedi-ja kaalulangetusravimite 
toimeaineid ning millised neist on kättesaadavad Eestis? | Ravimiamet

Kristi Sarap

kommunikatsiooninõunik

Ravimiamet

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.