Subject: Tähtis! Meediapäring
From: "Jevgenia Parv" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Oct 2025 10:11:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere
Kuna levis info, et Eestis kavandatakse järelevalveasutusteks määrata 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) ja Andmekaitse 
Inspektsioon (AKI), siis saadan ka teile ajakirjandusliku päringu seoses 
võimaliku valimispropaganda läbipaistvuse rikkumisega.
 Facebooki grupp „Ищу <https://www.facebook.com/groups/advice.search> 
Совета“ on olnud seni neutraalne kogukonnagrupp, mida kasutati üldiseks 
suhtluseks ja nõuandeks. Valimiskampaania ajal on aga grupi haldaja (kes on 
ka kandidaat) muutnud grupi kujundust ja paigutanud kaanefotole oma 
valimisplakati, kasutades seda platvormi enda poliitiliste sõnumite 
levitamiseks. Grupis on 108 000 inimest.
Palun selgitust:

*

	Kas sellist tegevust võib käsitleda varjatud poliitilise reklaamina, 
arvestades, et grupp oli varem neutraalne ja sellel on suur jälgijaskond?
*

	Kas teie hinnangul peab selline tegevus olema märgistatud või deklareeritud 
valimiskampaania osana?
*

	Milliseid samme võib teie asutus sellisel juhul ette võtta või soovitab 
ette võtta?

Palun vastata esimesel võimalusel, kuna valimised juba käivad ja teema on 
avalikkuse jaoks aktuaalne.
Ette tänades,
Jevgenia Parv
RusDelfi ajakirjanik