Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi küla)
From: Tea Tõnts <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>, "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 12:55:35 +0300

Tere,

Edastan projekti dokumendikonterineri uuesti – Seletuskiri oli uuendatama.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Tea Tõnts
Sent: Friday, June 19, 2026 12:47 PM
To: 'Herkki Rõõm' <[email-masked]>; Maanteeameti
klienditugi <[email-masked]>
Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere,

Palun kooskõlastust Aeru tee põhiprojektile. Projekt manuses, allpool
olevad märkused on kõik sisse viidud.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 9, 2025 4:09 PM
To: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere,

Esitatud projektlahendus on muidu sobilik, kuid mõned märkused siiski on:

1.	Ristumiskoha kate on projekteeritud freespurukattega – nõuetes on
öeldud, et peab olema asfaltkate.

Tegemist on elamuarenduse juurdepääsuga ning tulevikus kohaliku teega.
Freespurukattega ristmik sõidetakse siin rööpasse juba ehituse perioodil.

2.	Liiklusmärk 221 näidata teepeenra kõrvale pöörderaadiuse
algusesse.

3.	Nähtavuskolmnurk – projektis märgitud 15x 80 m. Miks nii?

Vastavalt riigitee kiirusrežiimile ( 90 km/h) on LN1 190 m. Kas ööpäevane
liiklussagedus saab olema üle 100 sõiduki, kui jah siiis LN2 15 m , kui
alla siis võiks olla 7 m

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Thursday, November 6, 2025 1:12 PM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Herkki Rõõm
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Viljar Merivald <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Projekti kooskõlastuse soov: Saaremaa, Aeru tee (Suure-Rootsi
küla)

Tere!

PROJEKTILE KOOSKÕLASTUSE KÜSIMINE AERU TEE MAHASÕIDULE TÄNAVA
PÕHIPROJEKTIS, MAHASÕIT RIIGITEELT NR 21136 (Vaivere – Vätta tee)

VILprojekt OÜ koostas Henclais OÜ tellimusel Saaremaal, Suure-Rootsi külas
Aeru tee kinnistule (59201:005:0216) tänava põhiprojekti. Tänava mahasõit
on projekteeritud riigiteelt nr 21136 Vaivere - Vätta tee (59201:005:0183)
km 8,96.

Palume ehitusprojektile heakskiitu, et projekti Tellija saaks
Transpordiametiga sõlmida ristumiskoha ehitamise lepingu .

Kaaskiri manuses.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee