From: "Siim Randla" <[email-masked]>
To: "Maire Iro - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 29 Jul 2026 12:27:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere
Ega tänases seisus ei ole Malluka asjas muutusi?
Siim Randla

Andmekaitse inspektsioon käskis Malluka lehel ettevaatust.ee lõpetada
isikuandmete avaldamine. Ta pole seda paraku teinud- AKI analüüsib praegu,
mida seaduseeiraja suhtes ette võtta ja kas järgneb sunniraha määramine.
Andmekaitse inspektsioon tegi 17. juunil mittetulundusühingule Ettevaatust
ettekirjutuse lõpetada kohtulahenditega seotud isikuandmete avaldamine
veebilehel ettevaatust.ee, mida tuntakse ka suunamudija Malluka lehena.
Inspektsiooni hinnangul peetakse veebilehel süüteoasjades süüdimõistvate
kohtuotsuste registrit. Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmääruse
kohaselt ei ole lubatud sellist registrit väljaspool ametiasutuse
järelevalvet pidada. Veebilehele on konkreetsel eesmärgil koondatud ligi
900 inimese andmed, sealhulgas nimed, fotod, sünnikuupäevad koos viidetega
süüdimõistvatele kohtuotsustele. AKI sõnul ei ole tegemist üksikute
juhtumite vahendamisega, vaid eesmärgipäraselt koostatud ulatusliku
registriga.
Mallukas pole täinud AKI ettekirjutust lõpetada isikuandmete avaldamine.
„Vaatame olukorra üle ja kaalume, milline edasine tegevus oleks antud
juhul kõige otstarbekam. Kuna erinevaid võimalusi alles analüüsitakse ja
otsuseid ei ole veel tehtud, ei saa me seda hetkel ka rohkem
kommenteerida,“ selgitas AKI esindaja Katrin Haug Õhtulehele.