Subject: FW: Vaela tee 59 DP märkustest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Jul 2026 13:31:14 +0300

Palun reg

From: Evely Ehrpas <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 2, 2026 1:27 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Vaela tee 59 DP märkustest

Tere, Krista!

Täname, et olete põhjalikult süvenenud esitatud planeeringu materjalidesse
ja esitasite nende kohta õigustatud tähelepanekud.

Paari tähelepaneku sisust on mul keeruline arusaada, mistõttu toon need
siin kirjas välja ja palun nende sisu Teil veelkord selgitada, et saaksin
märkused korrektselt sisse viia:

1.	Märkus 7: ….ning täpsustada riigitee truubi asukohta joonisel ja
seletuskirjas koos truubi läbimõõduga. Palume lisada selgitus, millal
truubi läbilaskvus arvutatakse ning vajadusel tuleb truup asendada.
Truubid on kavandatud perspektiivse kogujatee alla, mitte riigiteele.
Palun täpsustage, millisest truubist jutt käib või märkige see ära
joonisele.
2.	Märkus 8: Samuti palume lisada kohustuste joonisele, et peale
ringristmiku ehitamist tuleb füüsiliselt sulgeda riigitee 11506 olemasolev
liiklusohtlik ristmik. Palun täpsustage, millisest ristmikust jutt käib.
Kas 11506 mahasõidust Vaela tee 59 kinnistule?
3.	Märkus 9: Palume arvestada, et ringristmiku rajamine on eelduseks
mistahes hoonele ehitusloa saamiseks. Hetkel on planeeringu seletuskirjas
elluviimise peatükis kirjas: “Kui Arendaja esitab Vallale hoonete
püstitamiseks ehitusloa taotluse enne, kui Detailplaneeringujärgseid
krunte teenindavad avalikult kasutatavad teed ja teedega seonduvad
rajatised, välisvalgustus ning avalikes huvides olevad tehnovõrgud ja –
rajatised (juurdepääsutee, elektri-, side-, veevarustuse-,
vihmaveekanalisatsiooni-, reoveekanalisatsioonitorustik jne) on Arendaja
poolt valmis ehitatud, siis tekib Vallal õigus nõuda hüpoteegi või
pangagarantii seadmist Valla kasuks.” Kas selline lause võiks sobida ka
Transpordiametile?

Ette tänades vastuste eest,

Evely Ehrpas

projektijuht - planeerija

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 566 755 98

Plannum OÜ

Tartu mnt 84a, 10112 Tallinn