Subject: Thalese kaardi infokiri teenusepakkujatele
From: "Teavitused" <[email-masked]>
To: "Patendiamet - EPA" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Sep 2025 09:30:33 +0300

Hea koostööpartner!

ID1 formaadis dokumentide (st ID-kaartide) tootja vahetus toimub 2025. aasta 
novembri keskpaigas: senise kaarditootja IDEMIA asemel hakkab Eesti 
ID-kaarte tootma Thales.

Thalese toodetud ID-kaardid erinevad varasematest kaartidest nii 
kiibiplatvormi kui ka tarkvaralise lahenduse poolest. Koos uute kaartidega 
tuleb turule ka uus usaldusteenuse osutaja - Zetes ning süsteemid peavad 
hakkama toetama kahte usaldusteenusepakkujat.

Olulised sammud teenusepakkujatele:

1.       Tutvuge varakult vajalike arendustega ja kavandage muudatused oma 
süsteemides. Vajalikud tegevused uue ID-kaardi kasutuselevõtmiseks 
e-teenuses või rakenduses on koondatud siia: 
https://www.id.ee/artikkel/thales-id-kaart/#thales-vajalikud-tegevused_2

2.       Testige oma e-teenuseid uute kaartidega. Kuna testkaarte on 
saadaval piiratud koguses, väljastame neid eelisjärjekorras ettevõtetele, 
kes varasemalt ei ole kaarte saanud. Testkaardi taotlemiseks palume saata 
e-kiri aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>  koos järgmise 
infoga:

·         ettevõtte nimi;
·         testitavate e-teenuste ja infosüsteemide nimi;
·         kontaktisiku ees- ja perekonnanimi;
·         kontaktisiku e-posti aadress;
·         soovitud Thalese testkaartide arv.

3.       Arvestage, et novembrist alates on paralleelselt kasutusel kolmel 
tehnilisel kiibiplatvormil ID-kaardid. Selleks, et tagada ühilduvus kõigi 
kasutusel olevate ID-kaartidega tuleb teha vajalikud muudatused oma 
infosüsteemides.

·         IDEMIA, kiibiversioon kuni Cosmo v8.2 (väljastatud enne 07.2025)
·         IDEMIA, kiibiversioon CosmoX (väljastatud pärast 07.2025)
·         Thales (väljastatakse alates novembri keskpaigast 2025)

Kõigi põlvkondade ID-kaartide tehnilised kirjeldused ja spetsifikatsioonid 
on leitavad siit: https://www.id.ee/artikkel/id-kaardi-dokumentatsioon/

Palume aegsasti ette valmistuda, et tagada teenuste sujuv toimimine ka 
pärast uute kaartide kasutuselevõttu.

Lisaks ootame tagasisidet uute dokumentide toimivuse kohta: palun andke 
teada aadressil [email-masked] <mailto:[email-masked]> , kas teie infosüsteem 
töötab uue ID-kaardiga ning kui ei tööta, siis millised probleemid esinevad.

Elektroonilise identiteedi meeskond
Riigi Infosüsteemi Amet

 <mailto:[email-masked]> Kasutajatugi

e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

telefon: 666 8888

Riigi Infosüsteemi Amet