Subject: FW: Koose teeületuskoha probleem Saku vallas
From: "Kadri Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Kadri Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 21:33:26 +0300

From: Kairo Katkosilt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 7, 2026 4:37 PM
To: Margus Magus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Jaan Saia
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marti Rehemaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Peep Pukk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Koose teeületuskoha probleem Saku vallas

Tere

Saku Vallavalitsus pöördub Transpordiameti liikluskorralduse üksuse poole
seoses Saku vallas Saku alevikus Traani teel asuva Koose teeületuskohaga.

Asukoht: https://maps.app.goo.gl/gBtVRamHzj81mdHQ9

Tegemist on teeületuskohaga, mida kasutatakse igapäevaselt sõidutee
ületamiseks, sealhulgas laste poolt. Praegu on koht tähistatud
teeületuskohana, kuid seal puudub ülekäigurada ning jalakäijatel ei ole
sõidutee ületamisel eesõigust. Samal ajal on antud lõigul liiklussagedus
suur, eelkõige hommikusel tipptunnil, ning lubatud sõidukiirus on 70 km/h.

Saku Vallavalitsuse hinnangul on olukord liiklusohutuse seisukohalt väga
probleemne. Suure liikluskoormuse tõttu on jalakäijatel, eriti väikestel
lastel, tipptunni ajal sisuliselt võimatu ohutult üle sõidutee pääseda.
Sõidukite vahele ei teki piisavalt ohutut ajavahemikku ning 70 km/h
piirkiirus muudab teeületuse jalakäijate jaoks ebaturvaliseks. Kuigi
piirkonda on paigaldatud täiendav liiklusmärk „Liiklusohtlik koht“, ei ole
see Vallavalitsuse hinnangul toonud kaasa piisavat liiklusohutuse
paranemist.

Lisaks juhime tähelepanu, et Saku aleviku asula tähistus ei paikne praegu
tegeliku tiheasustusala ja liiklusolukorra järgi. Seetõttu palume
Transpordiametil hinnata võimalust nihutada asula alguse liiklusmärk Kiisa
suunas selliselt, et Koose teeületuskoht jääks asulasisese
liikluskorralduse alasse. Sellisel juhul oleks antud lõigus lubatud
sõidukiirus 50 km/h ning tekiks selgem ja põhjendatum alus teeületuskoha
tähistamiseks ülekäigurajana.

Saku Vallavalitsuse hinnangul tuleks antud lõigus rakendada järgmisi
liiklusohutusmeetmeid:

1.	nihutada Saku aleviku asula alguse liiklusmärk Kiisa suunas
selliselt, et Koose teeületuskoht jääks asulasisese 50 km/h piirkiiruse
alasse;
2.	vähendada antud lõigus lubatud sõidukiirust 50 km/h-ni;
3.	tähistada olemasolev teeületuskoht ülekäigurajana vastavate
liiklusmärkidega;
4.	kanda teekattele ülekäiguraja teekattemärgistus, et jalakäijatel
oleks sõidutee ületamisel selge ja üheselt mõistetav eesõigus.

Palume Transpordiametil antud olukorda käsitleda esmajärjekorras ning anda
Saku Vallavalitsusele teada, milliseid meetmeid ja millises ajakavas on
Transpordiamet valmis Koose teeületuskoha liiklusohutuse parandamiseks
rakendama.

Juhime tähelepanu, et tegemist ei ole üksnes liikluskorraldusliku
mugavusküsimusega, vaid reaalse liiklusohutuse probleemiga. Teeületuskohta
kasutavad igapäevaselt paljud jalakäijad, sealhulgas lapsed, ning
praeguses olukorras sõltub sõidutee ületamise ohutus liigselt jalakäija
enda ettevaatlikkusest ja sõidukijuhtide valmisolekust teed anda.
Vallavalitsuse hinnangul ei ole selline lahendus antud liikluskoormuse ja
piirkiiruse juures piisav.

Juhul kui Transpordiamet ei pea vajalikuks antud lõigus täiendavaid
liiklusohutusmeetmeid rakendada või ei ole valmis teemaga lähiajal
tegelema, palume sellest kirjalikult teada anda koos põhjendustega.
Sellisel juhul kaalub Saku Vallavalitsus omapoolsete täiendavate meetmete
rakendamise võimalusi, et tagada piirkonnas jalakäijatele ohutum
teeületus.

Palume tagasisidet esimesel võimalusel

Parimat soovides,

KAIRO KATKOSILT / vallamajanduse insener
Tel: 5191 0008
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus