Subject: FW: Taotlus teadusuuringult Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumilt
From: "Karl Annus" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Wed, 11 Sep 2024 09:38:09 +0300

Tere,

Saadan täiendatud taotluse. Jätsime täiendused kollaseks.

Parimat!

Karl Annus
Projektijuht

+372 5850 4847
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium
 <https://minuomavalitsus.ee/> minuomavalitsus.ee |
<https://www.facebook.com/Minuomavalitsus-132211728340867>
facebook.com/Minuomavalitsus

From: Agnes Järvela <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 9. september 2024 11:40
To: Karl Annus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus teadusuuringult Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumilt

Tere!

Olen taotlusega tutvunud ja sooviksin täpsustada kahte küsimust.

Taotluse p-s 9 (ja ka eespool p-s 4) olete kirjutanud: Minimaalne lõplik
vastajate arv peaks olema 9130 inimest. Arvestades kogemust küsitluste
läbiviimisel, et isikutel ei pruugi kontaktandmed olla korrektsed ning
arvestades küsitluse vastamisaktiivsust, päritakse valim 12 kordses mahus,
st kokku ca 109 560 inimese kontaktandmed. Tellitavate kontaktide arvu
määramisel on arvestatud AS Emori varasema kogemusega rahvastikuregistri
põhjal tehtavate uuringute vastamismääraga ja eesmärgiga tagada
usaldusväärseks tulemuste laiendamiseks piisav vastajate arv kõigis
omavalitsustes.

Kuna sarnast uuringut on ka varem tehtud, siis 2022 taotluses oli valimi
moodustamise kohta kirjutatud järgnev: Minimaalne lõplik vastajate arv
peaks olema 9240 inimest. Arvestades kogemust küsitluste läbiviimisel, et
15%-l isikutel ei pruugi kontaktandmed olla korrektsed ning veebiküsitluse
vastamisaktiivsus jääb 12-15% juurde ja telefoniküsitluse puhul 20-25%
juurde, siis päritakse valim 8-kordses mahus, st kokku ca 73 800 inimese
kontaktandmed.

Küsitavaks jääb, mis asjaolud on tinginud selle, et nüüd on vaja 12kordses
mahus kontaktandmeid pärida, arvestades seejuures isikuandmete töötlemisel
minimaalsuse põhimõttega. Rahvastikuregistri päringutest puudutatud
andmesubjektide arvu valikut võiks uuesti kaaluda ja kui jääte jätkuvalt
selle juurde, et vajalik on just nii paljude inimeste kontakte, siis palun
taotluses seda enam põhjendada.

Teiseks palun täiendada taotluse p 11.2. Nimelt nähtub sealt, et
andmesubjekte teavitatakse andmete päritolust küsitluse läbiviimisel, st
inspektsioon saab aru nii, et need, kellele uuringus osalemise kutse
saadetakse, saavad ka teada, et nende andmeid on päritud
rahvastikuregistrist. Kas küsitluses osalemise kutse saadetakse kõikidele
rahvastikuregistrist päritud kontaktandmetele? Kui mitte, siis kuidas
saavad andmetöötlusest (rahvastikuregistri päringust) teada need
andmesubjektid, kes küsitluses osalemise kutset ei saa? Palun hinnata
nende andmesubjektide teavitamise vajalikkust. Selgitan siia juurde, et
andmesubjektide teavitamise kohustus tuleneb
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02016R0679-20
160504> isikuandmete kaitse üldmääruse art-st 12 ja 14. Üldmäärus küll
kehtestab ka andmesubjektide teavitamata jätmise alused (art 14 lg 5),
kuid neid saab rakendada pigem erandlikel asjaoludel. Praegusel juhul ei
nähtu, et oleksid sellised erandlikud asjaolud, mis takistaks inimeste
teavitamist. Seega palun ministeeriumil uuesti kaaluda kõikide
andmesubjektide teavitamise võimalusi.

Palun täiendada vastavalt eeltoodule taotlust ja saata see [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  võimalusel hiljemalt 16.09.2024.

Head soovides

Agnes Järvela

jurist

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 627 4145

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST

Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti

 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/>
LinkedIn I  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> Youtube

From: Karl Annus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 9, 2024 11:03 AM
To: Agnes Järvela <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Taotlus teadusuuringult Regionaal- ja
Põllumajandusministeeriumilt

Tere

Saatsime 27.08 loa taotluse, et elanike rahulolu uuringu läbiviimiseks
rahvasikuregistrist andmeid pärida. Saan aru, et vastamise aeg on 30
päeva, aga ma uurin, et kaugel Te selle taotluse läbivaatamisega olete ja
kas on lootust vastus varem saada, kui 26.09?

Lugupidamisega,

Karl Annus
Projektijuht

+372 5850 4847
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium
 <https://minuomavalitsus.ee/> minuomavalitsus.ee |
<https://www.facebook.com/Minuomavalitsus-132211728340867>
facebook.com/Minuomavalitsus