Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: aprill 2026 + küsitlus
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "mariliis.toomiste" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 May 2026 18:53:01 +0300

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest aprillis 2026. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles Välisministeeriumi kodulehele
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted> .

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-568/24: Sof Medica (eelotsus – hanke tehnilises kirjelduses
kindlaks määratavad tingimused)
*	C-769/22: komisjon vs. Ungari (liikmesriigi kohustuste rikkumine –
liidu väärtused)
*	C-118/24: Laboratoires Eurogenerics ja Theramex France (eelotsus –
geneerilise ravimi müügiluba)

Olulisemad EL Kohtu lahendid:

*	C-590/23: Pelham (eelotsus – autoriõigused, pastiši erand,
sämplimine)
*	C-496/24: Stichting de Thuiskopie (eelotsus – autoriõigused,
isiklikuks tarbeks kopeerimise erand)
*	C-642/24: komisjon vs. Saksamaa (liikmesriigi kohustuste rikkumine
– Baieri liidumaa lapsetoetuse indekseerimine vastavalt lapse
elukohariigile)
*	C-811/24: Pescheria Il Granchio Blu (eelotsus – vähese tähtsusega
abi kalatoodete jaemüügi puhul)
*	C-127/24: VHC 2 Seniorenresidenz (eelotsus – autoriõigused,
üldsusele edastamine eakate hooldekodus)
*	C-133/24: CD Tondela jt (eelotsus – keelatud kokkulepe jalgpalli
sektoris)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Lisaks oleksime tänulikud ka tagasiside eest, mistõttu palun teil
võimalusel vastata mõnele küsimusele järgneval lingil:
https://forms.gle/oHgpshmUYmCJb7ei7. Ootame vastuseid kuni 10.06.

Tervitades
Heli Hirsik