Subject: FW: FW: Sõeru tee EHR märkused korrigeeritud
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 17 Oct 2025 14:33:48 +0300

Tere.

Jäi õigel ajal tähelepanuta (tuli 07.10), saadan nüüd, palun mulle 
täitmiseks.

Tervitades

Merike

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked]>
Sent: Tuesday, October 7, 2025 4:51 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: FW: Sõeru tee EHR märkused korrigeeritud

Tere

Muutsin vertikaali (punasega tähistatud) nii, et sademevesi valgub 2,4 m 
kaugusel riigitee asfaltkatte äärest.

Rohkem kaugemale ei saa, kuna kõnnitee ühenduste kohas (roheline ring) 
peavad kõrgused klappima.

Kas nii sobib?

Näitan mõnele tähispostile ristid veel peale, kuid seletuskirjas oli 
kirjeldatud, et ettejäävad tähispostid likvideerida ja asendada.

Saue Vallavalitsus on 2017 aastal ehitanud välja antud mahasõidu koos 
kergliiklusteega, seega on seal mahasõidu konstruktsiooni kihid korralikud 
ja ei vaja välja vahetamist. Uue lahendusega tuleb natuke mahasõitu 
laiendada, kuid ka seal on konstruktsiooni kihid piisavad ja täiendavat 
väljakaevet pole vaja.

Palun tagasisidet.

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

https://partnerinsenerid.ee/

Kontakt Indrek Brandmeister (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 7. 
oktoober 2025 kell 16:03:

Tere

Esitame Saue valla poolse arvamuse TRAM märkusele

Saue Vallavalitsus on teinud põhiprojekti nr 1242.01 kohase korralike nõutud 
konstruktsioonidega mahasõidu

Mis on käesoleval hetkel veel täiesti uuelaadse väljanägemisega

Alused

ridakillustikust alus fr 4-63 (E≥170Mpa)

h= 20cm

dreenkiht k≥2,0m/ööp

h≥ 20cm

See on väljavõte projektist ja on olemas ju täielik ehituse täitedokk, kus 
me just ehitasime värskelt selle mahasõidu välja

Ja olin ka ise selle mahasõidu rajamise juures ja nägin kuidas ka ehitati 
seal väga korralikud alused välja.

Ehk et Saue vald on teinud sellele mahasõidule juba korralikud alused ja me 
ei taha hakata rahva raha kulutades seda mahasõitu

Koos alustega jälle nullist rajama, kui soov oli üksnes mahasõitu ühest 
servast natuke laiendada,

Seega palun mitte minna siin nõudmistega nüüd liiale vaid lubada see tee 
rajada ja mitte ehitada uusi aluseid, mis on täiesti uueväärsed ja säilinud 
alused.

Lugupidamisega

Indrek Brandmeister

teedespetsialist

GSM  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

  _____

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 07, 2025 15:37
To: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: FW: Sõeru tee EHR märkused korrigeeritud

Tere

Saatsin vahepeal Sõeru tee parandatud projekti otse Merikesele üle 
vaatamiseks ja tulid mõned tähelepanekud tagasi.

Kas hakkan korrigeerima?

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: T, 7. oktoober 2025 kell 15:03
Subject: FW: Sõeru tee EHR märkused korrigeeritud
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud.

1.	Palun vertikaalplaneeringuga mitte juhtida sademevett riigitee alusele 
maale.
2.	Mõned tähispostid on jäänud likvideerimata.
3.	Riigiteega ristumiskohale näha ette Sõeru tee katendiga samaväärne 
katend.

NB! Infoks KOV-le. Riigitee 11185 ja Sõeru tee ristumiskoha 
rekonstrueerimiseks sõlmivad TRAM ja Sõeru tee rekonstrueerimisest huvitatud 
isik (KOV) ristumiskoha ehitamise lepingu.  Lepingu sõlmimine (sh kahepoolne 
allkirjastamine) on Sõeru tee ehitusloa eelnõu kooskõlastamise eelduseks.

Lepingu sõlmimine toimub väljaspool EHR keskkonda.

Täiendatud projekti ootama jäädes.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 30, 2025 5:01 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Sõeru tee EHR märkused korrigeeritud

Tere

Palun projekt üle vaadata enne kui laen uuesti EHRi kooskõlastamiseks.

Korrigeerisin kõiki Sinu poolt esitatud märkusi.

- täiendasin geoalust.

- näitasin ristmiku kokkuviimise osa

- sidusin laienduse astmeliselt

- lisasin nii uuele kui olemasolevale teele verikaali

- eemaldasin kõnnitee katte sõidutee alalt ja asendasin ettenähtud tee 
konstruktsiooniga.

(täiendasin asendiplaani, ristprofiili rn 2, seletuskirja, töömahte)

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

https://partnerinsenerid.ee/