Subject: KK Nr 7.1-2/23/1377-4- VT1828 Alliku küla
From: "Oleg Juskov" <[email-masked]>
To: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Sep 2023 16:50:28 +0300

Tere Tiit,

Palun kooskõlastada trassi sügavuse muudatus, ning lubada vähemalt 1,5m
sügavusel antud kohal teeületust: 11185 Hüüru-Alliku-Saue tee - 2.825 km.

Antud kohal projekteeritud trass 2,2m sügavusel, seoses tuleva sadevee
kanalisatsiooni ehitusega, kuid tegelikult on teostatav vaid 1,5-1,6m
sügavusel.

Üle keskmiselt 1,5m sügavust ei ole võimalik tagada järgmistel põhjustel:

1.  Seda ruumi nö taga kaevikus (bussipeatuse elektriposti, sõidutee ja
kinnistu vahel) saavutada pole võimalik - olud sedavõrd kitsad. Kaevik
peaks

olema sellisel juhul min 2,5 m sügav, paekivi kõrgus ca 50 cm maapinnalt,
paes roksoniga kivi purustades oleks vaja kaevik olema lehtri kujuga
(teistmoodi

ei saa), kaeviku põhi peaks olema mõõtudega 2,3 x 0,7 m (et kaeviku põhjas
tööriistu käidelda) ehk kaeviku ülapiirid lõhuksid kõike
ümbruse(elektripost,

kinnistu aed, sõidutee, bussipeatus).

2. Kivis puurimiseks kasutatav puurpea on 1,6 m + adapter ehk ligi 2 m
meetrit pikk. Puurpea paindenurk on ca 3 kraadi, millega on võimalik

suunda valida ehk liikumine kivis puurimisel on äärmiselt piiratud.

3. Puurpea on sellise ehitusega, et temaga otse tagasi hülsstoru tõmmata
ei saa (vastupidiselt pehme pinnase töövahenditele nö "labidale" ja
vahetatava

"kolmhamba" kiirkinnitusele), see tähendab, et puurpea tuleb varrastest
lahti ühendada (hüdrovõtmetega, kaevikus), et seejärel kanali puhastaja ja
tõmbepea

koos hülsstoruga kinnitada (samuti kaevikus).

4. Lahendusena teiselt poolt puurida ei ole võimalik eraisiku kinnistu
tõttu.

5. Seega kõige optimaalseim variant on 1,5m, samas kõige sügavaim võimalik
sügavus, et projekteeritav sadevee kanalisatsioonile ette ei jääks. Kui
tee-ehitus käiku läheb, siis paigaldatakse trassid nii või naa lahtiselt
ja see annab kindluse side hülsist turvaliselt mööduda. Multitoru
kaitstakse 1250N kaitsetoruga.

6. Projekteeritud sadevee kanalisatsioonist sidevõrgu trass siis asub
ülevalt poolt, mis annab võimaluse ka ilma probleemideta kanalisatsiooni
toru paigaldada.

Üld sõnadega - ristmikul olukord keeruline, kuna antud lõigul ja
vajalikuks tegevuseks kitsad olud

Veski tee 75 aeda juures pilt:

Tänaseks kooskõlastatud sügavus:

Lugupidamisega,

Oleg Juskov

Projektijuht

Corle OÜ                      Tel: +372 5699 9586

Uustalu 2

Kose, EE75101             <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Harjumaa, Estonia      <http://www.corle.ee> www.corle.ee