Subject: Selgitustaotlus
From: "Erki Tulk | paadiluba" <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Oct 2025 13:52:53 +0300

Tere

Palun Transpordiameti selgitusi majandus - ja taristuministri 22. juuni 
2021. a määruse nr 39 "Väikelaevajuhi teadmiste ja oskuste ning väljaõppe 
nõuded, eksamineerimise, tunnistuse taotlemise ja väljastamise kord ning 
tunnistuse vorm" (määrus) § 15 lg 2 täitmise kohta.

Määruse § 14 kohaselt kursusi korraldav isik (Paadiluba OÜ) koostab ja 
edastab digitaalselt allkirjastatud kujul või veebikeskkonnas autendituna 
väikelaevajuhi eksami sooritanud isikute nimekirja, kus on esitatud isiku 
nimi, isikukood või sünniaeg, Transpordiametile kolme tööpäeva jooksul 
eksami sooritamisest.

Eksami nimekirja moodustamise aluseks olevad praktikaprotokollid on 
edastatud Transpordiametile e-kirjaga (VLJ_188_2025 praktikaarvestuse 
protokoll 21.09.2025 / 17:10  ja  VLJ_187_2025 praktikaarvestuse protokoll 
27.09.2025 / 15:24) ning teooriaeksami protokoll on edastatud selle 
protokolli allkirjastanud eksamikomisjoni esimehe (kes on ühtlasi 
Transpordiameti määratud järelevalveametnik määruse § 12 lg 2 kohaselt) Henn 
Kuum e-postile (VLJ_187 Eksamiprotokoll Teooria 2025  08.10.2025 / 17:13).

Sama kirjaga on edastatud eksamikomisjoni esimehe Henn Kuum e-postile ka 
Eksaminimekiri (VLJ_187_2025 Eksaminimekiri Teooria ja praktika  08.10.2025 
/ 17:13).

 § 14 lg 2 kohaselt kontrollib Transpordiamet väikelaevajuhi eksami 
sooritanud isikute nimekirja vastavust § 12 lõikes 4 nimetatud 
eksamiprotokollile ja § 13 lõigetes 1 ja 2 nimetatud praktikaarvestusele. 
Kui nimekirja andmed vastavad eksamiprotokolli ja praktikaarvestuse 
andmetele, väljastab Transpordiamet väikelaevajuhi tunnistuse §-s 15 
sätestatud korras.

Määruse § 15 lg 2 kohaselt saab väikelaevajuhi tunnistuse esmakordse 
taotlemise avalduse esitada alates kolmandast tööpäevast pärast 
väikelaevajuhi eksami sooritamist.

Täna, 14.10.2025, ei ole eksami sooritanutel veel võimalik esitada 
väikelaevajuhi tunnistuse taotlemise avaldusi. Palun Transpordiametilt 
selgitusi, mis põhjusel ei ole eksami sooritanud isikutel võimalik määruses 
ettenähtud aja möödudes taotleda väikelaevajuhi tunnistust? Samuti ei ole 
kursusi korraldavale isikule teavitatud puudustest, mis ei võimalda 
tunnistuste väljastamist.

Vastuse palun saata aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tervitades,

Erki Tulk

5043130

www.paadiluba.ee