Subject: vastuskiri 8-1/26-055/8622-1 18.05.2026
From: Egle Nõmmoja <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Tartu Vallavalitsus" <[email-masked]>, "Kadi Kukk" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 May 2026 10:51:48 +0300

Tere

Olete pöördunud seoses projekteerimistingimuste menetlusega riigitee 3
Jõhvi-Tartu-Valga tee km 125,8 ristmiku ehitusprojekti koostamiseks.
Annate teada, et tee ehitustööd on teehoiukava kohaselt plaanis

2027. aastal.

Projekteerimistingimuste eelnõu juurde on lisatud ka ristmiku eskiisjoonis
ja tingimustes on kirjeldatud p 5.2.2:

Projekteerida riigitee 3 km 125,8 asuva kohaliku tee Kruusa tänava
(7940121) ristmiku likvideerimine ja kohaliku tee Kruusisoo tee (7940123)
ristmiku ümberehitamine vastavalt lisas 2 toodud eskiisjoonisele.
Projektlahendus täpsustub ehitusprojekti koostamise käigus.

Anname teada, et ei nõustu Kruusa tänava tupiktänavaks kavandamisega, kuna
seeläbi kaob ära oluline ühendustee Kõrveküla aleviku keskusega.

Oleme varasemalt laual näinud ka varianti, kus ristmik on lahendatud
4-harulise ringristmikuna. Palume kaaluda võimalust lahendada ristmik
ringristmikuna ja jätta Kruusa tänav maanteele avatuks.

Nõustume kiiruse piiramisega ristmiku piirkonnas.

Lisaks anname teada, et Tartu valla üldplaneering näeb antud ristmiku
piirkonda ette ka kergliiklusele mõeldud tunneli perspektiivi. Kui tunneli
alternatiiviks projekteeritakse tavaline teeületus, siis mis võtetega
tagatakse kergliiklejate turvaline ristmikuületus?

Lugupidamisega

Egle Nõmmoja

Tartu Vallavalitsus

vallaarhitekt

 <javascript:void(0);> [email-masked]

5333 9166