Subject: FW: Küsimus tervishoiu valdkonna koolituskomisjoni kohta
From: "SM kantselei info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 2 Sep 2024 11:44:15 +0300

From: [email-masked] &lt;[email-masked]&gt; 
Sent: Sunday, September 1, 2024 10:53 AM
To: Anniki Lai - SOM &lt;[email-masked]&gt;
Subject: Küsimus tervishoiu valdkonna koolituskomisjoni kohta
 
Tere
Loodan, et suvi on möödunud kenasti.
Apteekrite puudus Eestis on samas suur kui teiste tervishoiutöötajate
puudus. Pöördusime koos mitme erialaorganisatsiooniga Tartu Ülikooli ja
ministeeriumite poole sooviga suurendada proviisori eriala õppekohtade
arvu ülikoolis. Haridus- ja Teadusministeerium (HTM) vastas meile, et
nende roll on eraldada ülikoolile riigieelarvest tegevustoetust
kõrgharidusõppe korraldamiseks ning riik üksikasjalikult kohtade arvu ei
planeeri, vaid seda teeb ülikool.  
Samuti selgitas HTM, et Sotsiaalministeerium on moodustanud nõuandva
komisjonina laiapõhjalise tervishoiu valdkonna koolituskomisjoni, mille
peamiseks ülesandeks on hinnata tervishoiuspetsialistide koolitusvajadust
kutsete kaupa ning leppida kokku tervishoiu valdkonna koolitusmahus.
Farmaatsia erialad on komisjonis esindatud Eesti Proviisorite Koja ning
Eesti Apteekrite Liidu poolt, samuti on esindatud tervishoiukõrgkoolid ja
Tartu Ülikool. Kirjas on ka selgitus, et just selles komisjonis
saavutatakse riigi, haridusasutuste ja tööturu osaliste koostöös
asjakohased kokkulepped tervishoiuvaldkonna spetsialistide
ettevalmistamise vajaduse kohta.
Siit minu küsimus, et kuidas Eesti Proviisorapteekide  Liit (EPAL) saaks
samuti selle komisjoni liikmeks? Oleme suurim apteeke esindav
organisatsioon Eestis - meie liikmeteks on 95 apteegiomanikku, kellele
kuulub 305 üldapteeki, kus töötab enam kui 1100 apteekrit. Kokku on Eestis
472 üldapteeki ja apteekides töötab umbes 1500 erialatöötajat. Meie
liikmeteks on apteegid üle Eesti, seega suudame näha laiemat pilti, kui
näiteks Eesti Apteekide Liit, kes esindab peamiselt väiksemaid maaapteeke.
Lisaks on EPALi üks peamistest ülesannetest ka apteekrite täiendkoolituse
korraldamine, eelmisel aastal väljastasime ligi 5000 koolitustunnistust
Eesti apteekritele, nii EPAL liikmetele kui mitteliikmetele. 
Seega leiame, et oleme oluline osapool tööturu vajaduste osas sisendi
andmisel.
Palun andke teada, kuidas oleks võimalik EPALil anda oma sisend nii
olulisel teemal nagu apteekrite koolitus.
Tervitades,
Ly Rootslane