Subject: Kooskõlastus: 43. Emajõe maraton
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Aug 2025 12:13:59 +0300

Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele.

tervitades

Lennart Puksa
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 |
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade
Taotlus: 06.08.2025

Taotleja info

KORRALDAJA

Ürituse korraldaja on: 	Juriidiline isik

Korraldaja registrikood: 	80071801 (Eesti Aerutamisföderatsioon,
Pirita linnaosa, Tallinn, Harju maakond, 11911, Rummu tee 3)

Korraldaja kontakttelefon: 	372 5664 7613

Korraldaja kontakt e-post: 	 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

AVALIK ÜRITUS

Ürituse nimi: 	43. Emajõe maraton

Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm):
Spordivõistlus

Ürituse sisu: 	Traditsiooniline hooajalõpu võistlus aerutjatele ja
sõudjatele, kus võetakse mõõtu 56 km (start Võrtsjärvest), 37 km (start
Rekult) ja 17 km (start Kärevere silla alt) distantsidel.

Võistlus algab 9.00 Jõesuust ja kontrollaeg võistluse läbimiseks on 19.00
ehk 10 tundi.

Ürituse veebileht ( <https://www.> https://www...):
<https://app.aerutaja.ee/file/view/10168348>
https://app.aerutaja.ee/file/view/10168348

Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv): 	200

Ürituse etappide aeg:

Tegevus 	Aeg

Ettevalmistus 	12.09.2025 kell 17:00 kuni 12.09.2025 kell 20:00 (3 tundi
0 minutit)

Ürituse toimumise aeg 	13.09.2025 kell 08:30 kuni 13.09.2025 kell 19:00
(10 tundi 30 minutit)

Koristus 	14.08.2025 kell 10:00 kuni 14.08.2025 kell 13:00 (3 tundi
0 minutit)

Ürituse toimumise koht: 	Emajõgi Jõesuu - Tartu Ülikooli
Akadeemiline Spordiklubi

Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus: 	Ei

Ürituse ala:
<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?obj=c6ec47517f28f53c6973c86fa750d
edc&rida=0&module=205&op=999> Vaata objekte kaardil

Liikluse ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan: 	Liiklus ei vaja
ümberkorraldamist. Paigladame jõele/kaldale kilomteetritähised (mitte
tihedamini kui 5km) ja tähistame finišikoridori jõel Tartu Ülikooli
Akadeemilise Spordiklubi kõrval.

Fini1sistaap on TÜASKi sõudebaasis, mistõttu on juba olemas
stattsionaarsed tualetid, prügikonteinerid ja muu vajalik inventar.

Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine: 	Ei

Välitualettide paigaldamine: 	Jah

Välitualettide arv: 	2

Jäätmekonteinerite paigaldamine: 	Ei

Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine: 	Jah

Reklaami/teabekandja kirjeldus : 	Ujuvplatvorm võistluse
finišikoridoris 80cm x 30cm
Tuulelipud (võisltuste toetajad, korraldaja)
Fotosein

Illustreeriv kujutis:

<https://linnaportaal.tartu.ee/index.php?module=206&op=37&id=589578&/EJM20
25_106X106.pdf> EJM2025_106X106.pdf

Turvateenuse osutamine: 	Ei

Pürotehnika või lahtise tule kasutamine: 	Ei

Kaubandustegevuse korraldamine: 	Ei

Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine: 	Jah

Tasuta toitlustamise / joogi kirjeldus: 	Supp maratoni osalejatele

Helitehnika kasutamine: 	Jah

Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus): 	800W

Elektri kasutamine linna võrgust: 	Ei

Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava
transpordi peatumine Raekoja platsil jms): 	Stardipaikadesse viime
järelkärule paigladatud mobiilsed tualetid, mis rändavad kohtunikega
kaasa.

KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE

Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda
ürituse raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada
(lähtudes vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid
on leitavad siit

Kategooria: Materjalid ja ostud

Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt
kasutatavad.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema
korduskasutatavad..

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Rajatähistus on korduvkasutatav. Auhinnad jagatakse välja parimatele ja on
erialaselt olulised ja vajalikud esemed.

Kategooria: Toitlustus, veekasutus

Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja
serveerimislahendusi. Söödavad nõud ja anumad (taldrikud, kausid,
kohvitopsid jmt) ei ole lubatud.
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja
kokteilikaunistuste kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog
on 100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt
paar täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära
visata.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Kasutame biolagunevaid söögiriistasid.

Kategooria: Jäätmekäitlus

Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse
osalejatele, korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust.
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa,
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta.
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Jäätmete korjamine toimub vastavalt TÜASKis kehtestatudreeglitele ehk
toimub jäätmete liigiti kogumine.

Kategooria: Transport

Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta,
mis on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale,
promomaterjalile ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele
ühistranspordiga, rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui
seda sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Klubid tulevad võistlustele klubisõidukitega ja treileritega.

Kategooria: Energia, ressursitõhusus

Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate
välisel ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis
ei takista sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik
seda võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Kasutame TÜASKi elektrivõrku.

Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga

Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda
kui enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest
vähemalt üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud
kasutada.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Võistluse-eelne olukord taastatakse järgmisel päeval pärast võistlust.

Kategooria: Kommunikatsioon

Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne
sündmuse toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid
täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning
-juhiseid ka kohapeal sündmuse ajal.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Kasutame reeglite ja kohustuste teadvustamisel sisekommuniatsiooniknalit
Slack ja sotsiaalmeedia kanaleid, mille abil osavõtjad võistluse infot
saavad.

Kinnitan esitatud andmete õigsust!: 	jah

Täitja kontaktinfo
Nimi: Joosep Karlson
E-post: [email-masked]
Telefon: 56647613

	Kinnitan esitatud andmete õigsust.

Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik Tartu
Linnavolikogu määrusest nr 60
<https://info.raad.tartu.ee/dhs.nsf/web/viited/VOLM2019041700060> "Avalike
ürituste korraldamise ja pidamise nõuded" tulenevatest nõuetest.