Subject: FW: 11410 Projekti kooskõlastamise taotlus- Harku vallas Liikva ja Viti külas
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Jun 2026 08:11:51 +0300

Tere.

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Sunday, June 14, 2026 8:00 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: 11410 Projekti kooskõlastamise taotlus- Harku vallas Liikva
ja Viti külas

Tere!

Tänan tagasiside eest! Allpool esitatud tähelepanekute vastused ning
korrigeeritud projekt mille palun uuesti läbi vaadata

Märkuste vastused:

1.            Muutsime bussitasku katendis (konstruktsioon 2)
kohustuslikuks kasutada fraktsioneeritud killustikku 32/63mm.
Kergliiklustee ja ooteplatvormi katendis (konstruktsioon 3) fraktsioone ei
näitaks, siis on ehitajal võimalus kasutada ka ridakillustikku.

Korrigeerisime bussipeatuse katte kokkuviimist riigiteega vastavalt
märkuses soovitule, vuuk jääb nüüd kattemärgistuse alla.

2.            Lisasime äärekivi langetamise tekstid.

3.            Tellija poolt esitatud lähteülesande järgi tuli
projekteerida Vääna suunaline bussipeatus, (lähteülesanne pt 15 9-projekti
koosseisus lahendada Viljapuu tee bussipeatus suunal Viti – Vääna).
Mõlemal pool riigiteed bussipeatuste projekteerimist ei ole tellitud.

4.            Nägime projektis ette vana bussipeatuse kattemärgistuse 912
eemaldamise ja uue märgistuse 921a.

5.            Pikendasime asfaltkatteid riigitee kattemärgistuseni.

6.            Vähendasime ristmike pöörderaadiuseid, lisasime prügiveoki
9,0m pöördekoridorid. Pöördekoridori järgi peab prügiveok kasutama
pöördeks ka osaliselt vastassuuna teelaiust.

7.            Ootekojale nägime ette IKÕ KOV-le.

8.            Omavalitsuse esindaja sõnul sellist vajadust ei ole, seega
me taktiilseid plaate ei paigaldanud. „Teede projekteerimise juhendi“
järgi on bussipeatusesse taktiilsete plaatide paigaldus nõutud asulas,
hetkel tegemist asulavälise bussipeatusega. Usun, et kui vajadus peaks
tekkima saab need suhteliselt väikese vaevaga ka lisada.

Projekti juurdepääs varasemalt esitatud aadressilt:
<https://www.dropbox.com/scl/fo/agt8vhksyajhkyw1ocw34/ABD0W100sQWJPk9rCoLn
P2k?rlkey=s0fm4ffnmbfyf4b78w4z8v0nf&dl=0> Töö number: T2614

Lugupidamisega

Ott Ojaperv

projektijuht

T:+372 522 7240

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, 10 June 2026 14:06
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 11410 Projekti kooskõlastamise taotlus- Harku vallas Liikva ja
Viti külas

Tere.

Tänan projekti eest.

Tähelepanekud projekti täiendamiseks:

1.	Bussipeatuse ristlõige. Killustikalusel märgiks ära materjali
(eeldatavalt 32/64).

Vuuk tuua astmelise taastamisega markeeringuni.

Killustikalust laiendaks ka natuke

2.	Näidata tingmärgiga või tekstiliselt, et platvormi otsad on vaja 2
kivi ulatuses alla lasta.

3.	Kavandatava kergliiklustee poolne bussipeatus rekonstrueeritakse.
Tekkis küsimus, kas teisel pool teed olev peatus tuleks samal põhimõttel
rekonstrueerida.

4.	Likvideeritavas bussipeatuses vajab katte märgistus täpsustamist
(pidevjoont 912 pole enam vaja?)
5.	Tooks kõik kokkuviimised markeeringuni välja. Olemasolev tee on
väga ebatasane ja vajunud (näide all).

6.	Viljapuu ja Rako tee ristmike pöörderaadiused vajavad täpsustamist
(„Pöörderaadiused on projekteeritud sarnaselt olemasolevale olukorrale ja
jäetud sisuliselt samaks“.) Teed teenindavad elamuid, mille põhiline
liikluskoosseis on sõiduautod +teenindav transport,  teed ei ole
raskeliikluse teenindamiseks. Hinnanguliselt on R=14 üle dimensioneeritud.
Kanda pöördekoridorid joonistele.
7.	 „Bussipeatuse alune maa on ette nähtud äralõikega anda üle
Transpordiametile“. Kas TRAM maade osakonnaga on selline kokkulepe olemas?
TRAM hooldab ooteplatvormi (so kuni ootekoja esiservani). Alates ootekoja
esiservast nö tahapoole teha IKÕ kov-le, kov hooldab ootekoda ja selle
kõrval olevat kõnnitee osa (
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf> "Riigivara kasutamiseks andmise
juhend" ).

8.	Täpsustamist vajab, kas vald peab vajalikuks bussipeatuses
pimedate ühingu nõuetega arvestamist.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 26, 2026 3:03 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Projekti kooskõlastamise taotlus- Harku vallas Liikva ja Viti
külas

Tere!

Landverk OÜ koostas Harku Vallavalitsuse tellimusel  Harku vallas Liikva
ja Viti külas kõrvalmaantee 11410 Kiia-Vääna-Viti maantee äärse jalgratta-
ja jalgtee projekti, töö nr T2614.

Palun nimetatud projekt kooskõlastada. Projektdokumentatsioon on
juurdepääsetav järgmiselt aadressilt
<https://www.dropbox.com/scl/fo/agt8vhksyajhkyw1ocw34/ABD0W100sQWJPk9rCoLn
P2k?rlkey=s0fm4ffnmbfyf4b78w4z8v0nf&dl=0> Töö number: T2614

Lugupidamisega

Ott Ojaperv

projektijuht

T:+372 522 7240