Subject: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34
From: "Mari Tikan" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>, "Erti Suurtalu" <[email-masked]>
Date: Tue, 16 Sep 2025 16:47:23 +0300

Tere

Tuleohutuse seaduse § 32 lg 1 teine lause ütleb, et eeldatakse, et
tuleohutuspaigaldis on nõuetekohane, kui selle projekteerimisel,
paigaldamisel, kontrollimisel ja hooldamisel on järgitud asjakohast
standardit või muud samaväärset dokumenti.

See tähendab muu hulgas, et ka isikud, kes tegelevad
tuleohutuspaigaldistega, peavad vastama neile omistatud kutsestandardites
nimetatud pädevustele.

Olen nõus, et see osa võiks olla selgem ja selle kallal me ka töötame.

Saab välja tuua ka kutseseaduse sätte, mis ütleb, et kutset omaval isikul
on õigus kasutada kutsetunnistuse kehtivuse ajal kutsetunnistusel märgitud
kutsenimetust või selle lühendit ning esitleda end kompetentsena vastavalt
antud kutsetasemele.

Mis omakorda tähendabki seda, et näiteks tuleohutuse valdkonnas tegutsevad
tuleohutuspaigaldiste projekteerimise, kontrolli ja hoolduse kompetentsiga
isikud.

Lugupidamisega

Mari Tikan

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 16, 2025 4:38 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]>
Cc: SiM info <[email-masked]>; Erti Suurtalu
<[email-masked]>
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Tänan selgituse eest.

Teie vastusest nähtub, et üheski õigusaktis ei ole sätestatud
kutsetunnistuse nõuet ning et koostatav loetelu on käsitatav vaid
töövahendi ja musta materjalina, millel ei ole õiguslikku siduvust.

Juhin tähelepanu, et Majandustegevuse seadustiku üldosa seaduse § 4
kohaselt võib ettevõtlusvabadust piirata ainult seaduses sätestatud
alustel. Kui konkreetset kutsetunnistuse nõuet seadus ette ei näe, ei saa
haldusorgan seda oma tõlgenduse alusel laiendada. Selline praktika oleks
vastuolus ka Eesti Vabariigi põhiseaduse § 29 elukutse- ja
ettevõtlusvabadust tagavate põhimõtetega.

Seetõttu küsin täpsustuseks:

Kas saan õigesti aru, et oleme olukorras, kus toimub isikute
põhiseaduslike õiguste riive (ettevõtlusvabaduse ja elukutsevabaduse
piiramine) ilma, et oleks olemas konkreetne seadus, mille alusel seda
tehakse?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 16 September 2025 16:21
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Vabandan viibinud vastuse eest.

Oleme tuleohutuse valdkonnas ise kokku kogunud võimalike kutsetega isikute
tegevuse. Üheski õigusaktis seda selliselt kirjas pole, hetkel tuleb
lähtuda põhimõttest, et inimese enda kutsestandardis on kirjas see, mida
ta teha võib. Palun seda loetelu käsitada kui töövahendit ja musta
materjali, mis on kokku sünteesitud olemasoleva õigusruumi pinnalt ja ei
pretendeeri absoluutsele tõele.

Tuleohutuspaigaldise projekteerija saab olla juriidiline isik, kellel on
esitatud majandustegevusteade ja kellel on vastutav spetsialist vähemalt
turvasüsteemide projekteerija, tase 6 valitava kompetentsiga vastava
tuleohutuspaigaldise projekteerimiseks või elektriinsener, tase 6 või
vähemalt diplomeeritud elektriinsener, tase 7 vastava tuleohutuspaigaldise
projekteerimiseks.

Tuleohutuspaigaldise projekteerija on füüsiline isik, kellel on kutse
turvasüsteemide projekteerija, tase 6 valitava kompetentsiga vastava
tuleohutuspaigaldise projekteerimiseks või elektriinsener, tase 6 või
vähemalt diplomeeritud elektriinsener, tase 7 vastava tuleohutuspaigaldise
projekteerimiseks.

Tuleohutuspaigaldiste projekteerijateks loetakse järgmisi isikuid:

1) automaatse tulekahjusignalisatsiooni puhul turvasüsteemide
projekteerija, tase 6 tulekahjusignalisatsioonisüsteemi projekteerimise
kompetentsiga;

2) automaatse kustutussüsteemi puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6
gaaskustutussüsteemi või vee- ja vahttulekustutuse süsteemide
projekteerimise kompetentsiga;

3) evakuatsioonivalgustuse puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6
evakuatsioonivalgustuse projekteerimine;

4) piksekaitse puhul elektriinsener, tase 6 või diplomeeritud
elektriinsener, tase 7 või volitatud elektriinsener, tase 8;

5) suitsueemaldussüsteemi puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6
suitsutõrjesüsteemi projekteerimine;

6) voolikusüsteemi puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6 vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide projekteerimise kompetentsiga;

7) tuleohutusautomaatika puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6
tuleohutusautomaatika projekteerimine

8) häälteadustussüsteemi puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6
ehitise teavitamissüsteemi projekteerimine

9) autonoomne tulekahjusignalisatsioonisüsteemi puhul turvasüsteemide
projekteerija, tase 6 tulekahjusignalisatsioonisüsteemi projekteerimise
kompetentsiga või häireseadmestiku projekteerimise kompetentsiga;

10) tõusutoru puhul turvasüsteemide projekteerija, tase 6 vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide projekteerimise kompetentsiga.

Tuleohutuspaigaldise paigaldaja ja hooldaja saab olla juriidiline isik,
kellel on esitatud majandustegevuseteade ja füüsilisest isikust vastutav
spetsialist, kellel on kutse turvasüsteemide vastutav spetsialist, tase 5
valitava kompetentsiga tuleohutuspaigaldise paigaldamiseks ja hooldamiseks
või elektriinsener, tase 6 valitud kompetentsiga tuleohutuspaigaldise
paigaldamiseks ja hooldamiseks.

Vastutavaks spetsialistiks loetakse järgmisi isikuid:

1) automaatse tulekahjusignalisatsiooni puhul turvasüsteemide vastutav
spetsialist, tase 5 tulekahjusignalisatsioonisüsteemi paigaldamise ja
hooldamise kompetentsiga;

2) automaatse kustutussüsteemi puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist,
tase 5 gaaskustutussüsteemi paigaldamise ja hooldamise või vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga;

3) evakuatsioonivalgustuse puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist,
tase 5 evakuatsioonivalgustuse paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga;

4) piksekaitse puhul elektriinsener, tase 6 valitud kompetentsiga ehitus,
käidukorraldus ja järelevalve;

5) suitsueemaldussüsteemi puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist, tase
5 suitsutõrjesüsteemi paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga;

6) voolikusüsteemi puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist, tase 5 vee-
ja vahttulekustutuse süsteemide paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga;

7) tuleohutusautomaatika puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist, tase
5 tuleohutusautomaatika paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga;

8) häälteadustussüsteemi puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist, tase
5 ehitise teavitamissüsteemi paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga;

9) autonoomne tulekahjusignalisatsioonisüsteemi puhul turvasüsteemide
vastutav spetsialist, tase 5 tulekahjusignalisatsioonisüsteemi
paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga või häireseadmestiku paigaldamise
ja hooldamise kompetentsiga;

10) tõusutoru puhul turvasüsteemide vastutav spetsialist, tase 5 vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga.

Tuleohutuspaigaldise paigaldaja ja hooldaja on füüsiline isik, kellel on
kutse vähemalt turvasüsteemide tehnik, tase 4 valitava kompetentsiga
vastava tuleohutuspaigaldise paigaldamine ja hooldamine või elektrik, tase
I. Isik, kellel on kutse turvasüsteemide paigaldaja, tase 3, tohib
tuleohutuspaigaldisi paigaldada ja hooldada ainult kõrgema kutsetasemega
isiku juhendamisel. Tuleohutuspaigaldise paigaldajaks ja hooldajaks
loetakse järgmisi isikuid:

1) automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi puhul turvasüsteemide
tehnik, tase 4 tulekahjusignalisatsioonisüsteemi paigaldamise ja
hooldamise kompetentsiga ja turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

2) automaatse kustutussüsteemi puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4
gaaskustutussüsteemi paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga või vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

3) evakuatsioonivalgustuse puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4
evakuatsioonivalgustuse paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

4) piksekaitse puhul elektrik I kutset omav isik;

5) suitsueemaldussüsteemi puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4
suitsutõrjesüsteemi paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

6) voolikusüsteemi puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4 vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

7) tuleohutusautomaatika puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4
tuleohutusautomaatika paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

8) häälteadustussüsteemi puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4 ehitise
teavitamissüsteemi paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

9) autonoomne tulekahjusignalisatsioonisüsteemi puhul turvasüsteemide
tehnik, tase 4 tulekahjusignalisatsioonisüsteemi paigaldamise ja
hooldamise kompetentsiga või häireseadmestiku paigaldamise ja hooldamise
kompetentsiga ja turvasüsteemide paigaldaja tase 3;

10) tõusutoru puhul turvasüsteemide tehnik, tase 4 vee- ja
vahttulekustutuse süsteemide paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga ja
turvasüsteemide paigaldaja tase 3.

Turvasüsteemide tehnik tase 4 esmase kutsega isik vastava valitud
kompetentsiga võib kõrgema taseme kutsega isiku juhendamisel paigaldada ja
hooldada järgmisi tuleohutuspaigaldisi:

1) automaatne tulekahjusignalisatsioonisüsteemi, valitava kompetentsiga
tulekahjusignalisatsioonisüsteemi paigaldamine ja hooldamine;

2) autonoomne tulekahjusignalisatsioonisüsteemi, valitava kompetentsiga
tulekahjusignalisatsioonisüsteemi paigaldamine ja hooldamine või
häireseadmestiku paigaldamine ja hooldamine;

3) häälteadustussüsteemi, valitava kompetentsiga ehitise
teavitamissüsteemi paigaldamine ja hooldamine;

4) evakuatsioonivalgustust, valitava kompetentsiga hädavalgustuse
paigaldamine ja hooldamine.

Tuleohutuspaigaldiste vajalikku kontrolli teeb vähemalt turvasüsteemide
tehnik, tase 4 paigaldamise ja hooldamise kompetentsiga.
Evakuatsioonivalgustuse puhul saab kõrgema kutsetasemega isik kaasata ka
turvasüsteemide tehnik tase 4 esmase kutsega isikut, kellel on valitud
hädavalgustuse paigaldamise ja hooldamise kompetents.

Tulekustuti kontrollija ja hooldaja pädevusnõuded on asjakohases
standardis.

Piksekaitse kontrolli teeb isik, kellel on elektriinsener, tase 6 valitud
kompetentsiga ehitus, käidukorraldus ja järelevalve kutsetunnistus.

Suitsuandurit ja vingugaasiandurit tuleb ehitise omanikul kontrollida ja
hooldada vastavalt tootja juhistele.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 16, 2025 4:07 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Tuletan meelde, et ei ole vastust saanud.

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 10 September 2025 09:42
Adressaat: 'Mari Tikan' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'SiM info' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Erti Suurtalu'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Palun esitage konkreetne nimekiri kutse- ja pädevustunnistustest, mis
võimaldavad isikul tegutseda eelpool nimetatud valdkonnas.

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 10 September 2025 09:35
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

See, et MTRi tuleb esitada majandustegevuse teade, on kirjas TuOSis ja
majandustegevuse üldosa seadustikus.

Isikul peab olema kutsetunnistus, kus vastavalt tasemele on nimetatud ära
tegevused, mida ta teha võib.

Sellest tulenevalt lisabki inimene MTRi teadet esitades tegevusala, mida
ta teeb (nt projekteerib ATSi või kontrollib seda või hooldab AKSi või mis
iganes kompetents tal on).

Ja nüüd, kui ta oma teenust pakub, saab teenuse ostja kontrollida, kas see
isik on sellel tegevusalal pädev (kutsetunnistus) ja kas ta on teavitanud
riiki, et tegutseb sellel alal (MTRi teade).

Seda kõike saab kontrollida ka Päästeamet.

Ja et Päästeametil on õigus teha riiklikku järelevalvet ka teatiste
esitamise üle, saab igaüks päästele märku anda, kui leiab anomaalia.

Parimat

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 10, 2025 9:28 AM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kahjuks ei saanud vastust.

Mille alusel saab MTR’i majandustegevuse teateid esitada- st. mis nõuetele
peab spetsialist vastama ja mis õigusakti alusel seda kontrollitakse?

Kes ja milliste õigusaktide alusel teeb järelevalvet, et esitatud teated
vastavad nõuetele?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 10 September 2025 08:58
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Vabandan, et vastus on viibinud.

Kas ma saan õigesti aru, et teie küsimus puudutab seda, et kes teeb
järelevalvet selle üle, kas tuleohutuse valdkonnas tegutsevad ja
kohustatud isikud on teinud MTRi majandustegevuse teatise?

Kui jah, siis vastus on, et see on igaühe õigus kontrollida teatise
olemasolu.

MTRi andmeid saab vaadelda nii tavakodanik, teenuse tellija, teenuse
pakkuja, kui ka Päästeamet.

Ja teatise puudumisel saab igaüks anda sellest märku Päästeametile, kes
saab vajadusel algatada riikliku järelevalve menetluse.

Sama teeb Päästeamet, kui leiab ise vajakajäämisi.

Loodan, et saite vastuse.

Parimatega

Mari Tikan
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 522 4894
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 8, 2025 3:30 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere Mari

Millal on oodata vastust esitatud täpsustusele?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 02 September 2025 10:31
Adressaat: 'Mari Tikan' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'SiM info' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Erti Suurtalu'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Saadan edasi TTJA vastuse ja loen sellest välja, et tuleohutuse osas teeb
järelevalvet Päästeamet, palun ikkagi selgitada, kes ja mille alusel
teostab registreeringute üle järelevalvet?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 16:17
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

MTRis toimuv on Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti
vastutusvaldkond.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 27, 2025 3:02 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kes ja mille alusel teostab MTR’i majandustegevusteade üle järelevalvet?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 14:56
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Kuna tuleohutuse seadus ütleb, et tegutseda võib vastavalt kutsestandardi
pädevusele, siis lähtuda tulebki sellest, milliste tööde tegemise pädevus
inimesel on.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 27, 2025 2:41 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Milline kutsetunnistus peab olema vastutaval spetsialistil, et ta saaks
projekteerida suitsueemaldusesüsteeme ja esitada MTR’i
majandustegevusteade?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 14:36
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Tuleohutuse seaduse viidatud sätted ütlevad, et MTRi tuleb esitada
majandustegevusteade, kui mh projekteeritakse, ehitatakse või hooldatakse
suitsueemaldussüsteeme ja teave sellel alal tegutsejate vastutavad
spetsialistide kohta.

Need sätted ei räägi suitsueemaldussüsteemidest eraldi, nt kus
suitsueemalduse tsoone on rohkem kui 3 ja ei kohusta omama
majandustegevusluba.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 27, 2025 1:13 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kuna Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34 kirjeldatud tegevused on
loakohustusega, siis mille alusel tehakse MTR kanded?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 11:52
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Vastuseks Teie küsimusele selgitame, et seda teemat ei reguleerita
tuleohutuse seadusega.

Turvasüsteemide projekteerija tase 6 näol on tegemist kõrgema
kompetentsiga ja selle tegevusnäitajad ei reguleeri iseenesest süsteemi
või lahenduse tsoonide arvu ehk süsteemi tehnilist määratlus.

Kutsekoja kompetentsi „Suitsutõrjesüsteemi projekteerimine“ EKR tase 6
tegevusnäitajad:

1. koostab suitsutõrjesüsteemi projekti vastavalt lähteülesandele,
arvestades õigusakte, tehnilisi norme ja asjakohaseid regulatsioone;
2. esitab lähteülesanded teiste tehnosüsteemide projekteerijatele,
tervikprojekti sidususe tagamiseks; küsib vajalikud tehnilised
sisendandmed teiste tehnosüsteemide projekteerijatelt;
3. töötab välja lahenduse suitsutõrjesüsteemide ja/või süsteemi osade
hanke läbiviimiseks või ehitamiseks vastavalt projekti etapile ja
vastavalt objekti eripärale, arvestades tehnilist ühildatavust ja
sobivust.

Et nimetatud kutse andja on Eesti Turvaettevõtete liit, siis saab temalt
valitud kompetentsi piiride täpsustamisel kindlasti tõhusamat abi.

Lugupidamisega

Mari Tikan
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 522 4894
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 25, 2025 11:46 AM
To: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kas isik, kellel on Turvasüsteemide projekteerija, tase 6 kutsetunnistus
kompetentsidega: Suitsutõrjesüsteemi projekteerimine võib projekteerida
sutsueemaldussüsteeme, kus suitsueemalduse tsoone on rohkem kui 3
Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34 seisukohast?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>