Subject: FW: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere ümbersõit_110kV L132C rek_26.06.2026
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 Jul 2026 16:51:36 +0300

Tere Anne

Palun registreeri see mulle täitmiseks. See projekt tuleb mul laiemas
ringis üle vaadata. Meil seal valmis projektid ja nn Paia ristmik on
ehitushankes, kohe ka lepingus.

Arvo Veltri

From: Unnuk Rene <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 7, 2026 4:05 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_26.06.2026

Tere

Protsessi kiirendamiseks saadame teile täiendatud projekti ülevaatamiseks.

Projekti köide lisatud Drive:
https://drive.google.com/drive/folders/1EyfY2kTX_j7diPN_FpEG6WKRivwyKtsu?u
sp=sharing

Kui oleme Transpordiameti e-kirja kinnituse saanud, et sobib siis esitame
EHRi uue projekti versiooni.

Lugupidamisega

Rene Unnuk

Planeeringuspetsialist

Kõrgepingeliinid

Enersense AS

Mobiil: +372 53 007 189

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Lõõtsa 12, 11415 Tallinn, Eesti

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 26. juuni 2026 11:46
To: Unnuk Rene <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Priit Moor <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Villu Lükk
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Anni Luht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Marge Kelgo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Erkki Mikenberg <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_26.06.2026

Rene Unnuk

Tere

Konsulteerides seda ökodukti teemat laiemas ringis jõudsime seisukohale,
et liinide tähistamine lindude kokkupõrgete vältimiseks ei näi olema
põhjendatud. Ökoduktidel ei esine lindude suuremat kontsentreeritud
liikumist. Nemad lendavad ikka omatahtsi, sõltumata ulukitaradest ja
läbipääsurajatistest.

Seega nõustume Teie arvamuse ja ettepanekuga ökodukti osas.

P 2.2. nõustume, et põhiprojekti koosseisus tenoloogilist joonist ei
esitata. Kuid juhime tähelepanu, et meil on ehitushange välja kuulutatud
ning leping sõlmitakse veel sel aastal ja ehitustööde eeldatav lõpp on jan
2029. Seega kooskõlastusse läheb nõue, et järgnevad tööprojektid tuleb
kindlasti TRAMiga kooskõlastada.

Oleme valmis Teiega kohtuma Teile sobival ajal, et täpsustada vajadusel
meie kirjas olnud ülejäänud märkused.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Unnuk Rene <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 25, 2026 12:30 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Priit Moor <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_22.06.2026

Tere

Oleme Teie poolse kirja kätte saanud.

Saadan Teile projektijuhi poolt esimesed täpsustused, vastavalt TRAMi
esitatud punktidele:

1.1 Seletuskirjas on viidatud, kuid täpsustame.

1.2 Lisame seletuskirja ökodukti osa.

1.3 Mingil põhjusel on meil tähelepanuta jäänud lause, mille kohaselt
tuleb ökodukti mulde osas õhuliin märgistada lindudele hästi nähtavate
märgistega. Leiame, et nõue paigaldada õhuliinile ökodukti mulde osas
lindudele nähtavad märgised ei ole antud asukohas vajalik, kuna ökodukti
piirkond ei kujuta endast lindudele kõrgendatud kokkupõrkeriskiga ala.
Tavapärase praktika kohaselt paigaldatakse linnutõkkeid ja -peletajaid
eelkõige kohtadesse, kus linnud suuremal arvul kogunevad või rännet
alustavad – näiteks avatud põllumassiividele, kus linnud tõusevad lendu
madalalt, või veekogude (suuremad järved, jõgede ületuskohad ja märgalad)
lähedusse. Antud ökodukt on aga mõlemalt poolt piiritletud metsaga, mis
toimib lindude jaoks loomuliku fooni ja barjäärina, suunates nad juba
aegsasti kõrgemale lendama ega tekita seetõttu liinide suunas madalat
lennukoridori.

2.2 Antud tehnoloogilist joonist hetkel ei koostata, kuna väga suure
tõenäosusega, ei hakata liini hetkel ümberehitama, antud kohaga
tegeletakse siis kui on väljastatud õhuliini tööprojekti ja ehitushange,
selleks ajaks on näha ka kui palju teed on valmis ehitatud.

Muud asjad võtame ette ja uuendame joonised. Ootame Teie poolt tagasisidet
projektijuhi poolt välja toodud punktide osas, vajadusel saame kokku
leppida koosoleku aja.

Lugupidamisega

Rene Unnuk

Planeeringuspetsialist

Kõrgepingeliinid

Enersense AS

Mobiil: +372 53 007 189

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Lõõtsa 12, 11415 Tallinn, Eesti

 <https://enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/>
<https://www.facebook.com/enersenseestonia>
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

Meie privaatsuspoliitika, mis kirjeldab, kuidas me käsitleme klientide ja
partnerite isikuandmeid, on saadaval
<https://enersense.ee/privaatsuseeskirjad-kontaktisikute-jaoks/?_ga=2.1465
39828.1283715657.1711366377-853430236.1704804925&_gl=1*1jpjmqg*_ga*ODUzNDM
wMjM2LjE3MDQ4MDQ5MjU.*_ga_L80KG0RKFR*MTcxMTUzNTg4NC4xMjAuMC4xNzExNTM1ODg0L
jYwLjAuMA..> siin ja muud privaatsuspoliitikad on saadaval
<https://enersense.ee/>  www.enersense.ee

From: Arvo Veltri <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 22. juuni 2026 11:20
To: Unnuk Rene <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Priit Moor <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_22.06.2026

Rene Unnuk

Tere

Manuses kiri, mis läks KOVi ja ka EHRi. Arutame need kirjas toodud
märkused Teile sobival ajal üle.

Leian, et kõik on lahendatav.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Anni Luht < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, June 19, 2026 8:49 AM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Marge Kelgo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Priit Moor <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_17.06.2026

Tere Arvo,

Minu tagasiside projektile on järgnev.

Nii nagu eilses kõnes sai räägitud, siis palume, et nad täiendaksid
ristlõiked ning tooksid selgelt välja projekteeritud teede kõrgused ning
kui suur vahe jääb projekteeritud ja olemasolevate riigiteede ning
juhtmete vahel. Sama ka ökodukti asukohas.

Tuginedes all olevale seisukohale, mille oleme Enersense esindajatele nt
07.01.26 kirjas esitanud, siis paluksin projektis kajastada kui suur on
õhuliini kõrgus täna olemasolevast maapinnast selles asukohas, kuhu on
kavandatud ökodukt. Mina seda kõrgust projektist ei tuvastanud ning
vastavalt ulukieksperdi suunistele on oluline, et sama kõrgus oleks
tagatud ka selles kohas kus liin tulevikus ökodukti ületab.

Lisaks palume õhuliinid ökodukti mulde ulatuses märgistada lindudele hästi
nähtavate märgistega.

Lisaks lõigus, kus õhuliin ristub perspektiivse Imavere ökoduktiga, tuleb
arvestada ulukieksperdi seisukohaga, mille kohaselt peab õhuliinide kõrgus
maapinnast vahetult liini all olema vähemalt sama suur, kui sellel liinil
praegu seal samas maastikus. Lisaks tuleb õhuliinid ökodukti mulde
ulatuses märgistada lindudele hästi nähtavate märgistega.

Palun ka asendiplaani joonisel näidata projekteeritud ökodukt. Joonised on
leitavad lingilt:  <https://pilv.transpordiamet.ee/s/PTds5WjCb3q8XZZ>
https://pilv.transpordiamet.ee/s/PTds5WjCb3q8XZZ

Heade soovidega

Anni Luht

projektijuht/projekteerimise üksus

+372 509 0807

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 17, 2026 2:29 PM
To: Anni Luht < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marge Kelgo <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Priit Moor < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_17.06.2026

Tere kõigile

Minu märkused manuses. Kui midagi lisate, siis palun teise värviga.

Mingi hetk neljapäev, reede võiks asja koos üle vaadata.

Arvo Veltri

From: Arvo Veltri
Sent: Monday, June 15, 2026 12:17 PM
To: Anni Luht < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Marge Kelgo <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 ja Adavere
ümbersõit_110kV L132C rek_15.06.2026

Tere Anni, Marge

Sellel 110 kV L132C re projektil nr KPL2508K3_PP puutumus Teie
projektidega

„Riigitee 2 (E263) Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa km 84,6-107,0
Mäo-Imavere lõigu 2+2 maantee ehitusprojekt“, põhiprojekti staadiumis
(Skepast&Puhkim AS töö nr MA17425) ja „Riigitee 2 (E263) Tallinn – Tartu –
Võru – Luhamaa km 108,1-128,1 asuva Adavere ja Põltsamaa möödasõidu
eelprojekt“, eelprojekti staadiumis (Skepast&Puhkim AS töö nr 20200042).

Minu EHRi materjal on

<file://17dataserv5/TA_secondary/Projektipank/TTO_Projektid/8%20Kaablid%20
ja%20õhuliinid/L132C%20Imavere-Põltsamaa/2025.04%20PT%20(Järva%20Vallavali
tsus)/EHR%20ehitteatis_29.05.2026> Z:\TTO_Projektid\8 Kaablid ja
õhuliinid\L132C Imavere-Põltsamaa\2025.04 PT (Järva Vallavalitsus)\EHR
ehitteatis_29.05.2026

Hiljemalt homme pealelõunat panen oma kokkuvõtte kokku ja saadan Teile, et
koos üle vaadata kui vaja.

Arvo Veltri

From: Priit Moor < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 15, 2026 9:06 AM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 110kV L132C
rek_08.06.2026

Tere

Ehitusse läheb lõik PK 991 – 1071+00.

Alguses on ka olemasoleva teega kokkuviimine ning ehitusala võib nihkuda
kuigi palju.

Priit

From: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 15, 2026 7:54 AM
To: Priit Moor < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 110kV L132C
rek_08.06.2026

Tere varahommik Priit

Palun ütle millistes projekti töö nr MA17425-02 pikketides Sul töösse
läheb algus PK……..lõpp PK

Arvo

From: Priit Moor < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 8, 2026 8:44 AM
To: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 110kV L132C
rek_08.06.2026

Tere

Meil projekti siin:

<file://17dataserv5/TA_secondary/Projektipank/Projektipank/2/85,6-107_Mäo-
Imavere%202+2_PP/VALMIS> Z:\Projektipank\2\85,6-107_Mäo-Imavere
2+2_PP\VALMIS

Priit

From: Arvo Veltri < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 8, 2026 8:04 AM
To: Priit Moor < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: EHR men 550681 mnt nr 2, nr 49 ja nr 15164 110kV L132C
rek_08.06.2026

Tere varahommik Priit

Sul hankes mnr nr 2 km 99,1-107,01 ehitus. Mul EHRis 110 kV L132C rek
ristumised mnr nr 49 km 0,17, mnt nr 2 km  104,87 ja km 107,41 ja nr 15164
km 3,65.

Anna palun teada kus Sinu materjal on.

Nõuded 110 kV projektile manuses.

Arvo

From: Ehitisregistri menetluskeskkond < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 29, 2026 1:34 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Palume teie kooskõlastust eelnõule

Järva Vallavalitsus menetleb praegu ehitusteatist nr 2611201/12865
aadressile Jõgeva maakond, Põltsamaa vald, Pilu küla, Põltsamaa metskond
124 // Järva maakond, Järva vald, Imavere küla, 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee // 49 Imavere - Viljandi - Karksi-Nuia tee
// 15164 Imavere-Kiigevere tee // Aida // Imavere alajaam // Koplipõllu //
Koplivahe // Kuusiku // Käksu // Lillaka // Paiaristi // Teeristi //
Tööstuse // Türi metskond 336 // Valla // Järavere küla, Hundiaugu //
Lauri // Lendre tee // Nõmmiku // Saare // Kiigevere küla, 2
Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa tee // Allika // Kadaka // Kangro // Keskküla
// Kuusiku // Lassi // Otsa tee // Peetri // Põllu // Tuulevälja //
Uue-Lassi // Võrevere tee // Võrevere küla, Türi metskond 66 (110kV
õhuliin Imavere - Põltsamaa L132C) ja soovib teie kooskõlastust eelnõule.

Kooskõlastuse kutse põhjus: Vajab kooskõlastamist pädeva asutusega

Palun avage eelnõu e-ehituse keskkonnas
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27874035>  (menetlus nr:
550681), määrake omalt poolt kooskõlastuse eest vastutav kasutaja ja
kontrollige eelnõu andmeid.

Kooskõlastust või märkuseid eelnõule ootame kuni 08.06.2026 (k.a). Pärast
selle tähtaja möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva
asutuse (Järva Vallavalitsus) või menetleja (BELA TAIM) poole.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only
for a specific individual and purpose. It may contain information which is
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or
communication. If you are not the intended recipient, please notify
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and
any attachments from your system without producing, distributing or
retaining copies thereof or disclosing its contents to any other person.
Thank you.