Subject: Re: Riigiteede haljastustööde juhend
From: "Eesti Maastikuehitajate Liit" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 18 May 2026 08:40:12 +0300

Tere

Saadan kirja igaks juhuks veelkord, kuna me ei ole vastuskirja saanud. Kui 
selle teemaga tegeleb keegi teine Transpordiametist, siis tänulik, kui saate 
kirja suunata selle teema vastutavale töötajale. Kirja sisu leiate allpool 
olevast meilist, mis on saadetud 9. aprillil 2026.

Lugupidamisega
Kadri Grišakov
juhatuse esimees

09.04.2026 15:00 Eesti Maastikuehitajate Liit 
<[email-masked]> kirjutas:

Lugupeetud Taavi Tõnts,

Pöördume Eesti Maastikuehitajate Liidust (EMEL) ja soovime täpsustada 
jaanuari alguses kinnitatud (05.01.2026 nr 1.1-1/26/2) Riigiteede 
haljastustööde juhendis 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2026-01/KT_025_J36_r1_Riigiteede%20haljastust%C3%B6%C3%B6d.pdf> 
toodud viiteid standarditele või teistele juhenditele.

Panime tähele, et
1)antud juhendis on viide vanale (kehtetule) ilupuude standardile (EVS 778). 
Praktikas kasutatakse hetkel kehtivat standardit EVS 939 
<https://www.evs.ee/et/search?query=EVS%20939&languages=41&languages=42&languages=43&organisations=1&organisations=2&organisations=3&organisations=5&statuses=1&statuses=2&page=1&filtertype=filter&committeeoption=1&onlysuggestedproducts=false&onlyNewEstonianLanguageProduct=false> 
osadega (see standard EVS-i poolt äsja ka pikendati järgnevaks 5 aastaks 
muutmata kujul) :

— Osa 1: Terminid ja määratlused;

— Osa 2: Ilupuude ja -põõsaste istikute kvaliteedinõuded;

— Osa 3: Ehitusaegne puude kaitse;

— Osa 4: Puuhooldustööd.

2)  vananenud on samuti viide Soome juhisele "Viherrakentamisen yleinen 
työselostus VRT´09". Soome 2009;
olemas on juba uuem juhend VRT ´17 
<https://kauppa.vyl.fi/vrt-17-viherrakentamisen-yleinen-tyoselostus/p/10128/>

Kas antud korrektuure on võimalik juhendisse sisse viia ?

Proovime Eesti Maastikuehitajate Liiduna üha enam teha koostööd ametite ja 
omavalitsustega, et uued loodavad juhendid haljastuse osas oleks ajakohased 
ja tagaksid vajaliku oodatava kvaliteedi. Oleme igati avatud koostööks, kui 
soovite EMELi  kaasamist mõnes küsimuses.

Ette tänulik tagasiside eest.

Lugupidamisega

Kadri Grišakov
juhatuse esimees