Subject: FW: Teavitus riikliku järelevalvemenetluse alustamisest (loata mahasõidu rajamine ja pinnase kuhjamine)
From: "Jana Prost" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jun 2026 14:18:04 +0300

Tere, Anne

Palun registreeri mulle tööülesanne Teeääre kinnistu (65101:002:0169) Kulli 
küla, Raasiku vald.

Allolevas kirjas on kaks tööülesannet, üks oli ristumiskoha ehitamise nõuete 
väljastamine (uuendamine) ja teine müratõkkevalli ehitamine. Nõuded said 
väljastatud. Müratõkkevalli osas vastan infopäringu korras.

Parimat

Jana

From: Anne Vesinurm <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 6, 2026 3:35 PM
To: Anne Vesinurm <[email-masked]>
Subject: FW: Teavitus riikliku järelevalvemenetluse alustamisest (loata 
mahasõidu rajamine ja pinnase kuhjamine)

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 6, 2026 3:06 PM
To: Kaimar Kukk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Maanteeameti klienditugi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: Teavitus riikliku järelevalvemenetluse alustamisest (loata 
mahasõidu rajamine ja pinnase kuhjamine)

Tere

Olete saatnud meile teavituse riikliku järelevalvemenetluse alustamisest. 
Teavitus riikliku järelevalvemenetluse alustamisest (loata mahasõidu 
rajamine ja pinnase kuhjamine) Teie  29.04.2026  nr4-1/26/184-5

Teeääre kinnistut on põllumaana kasutatud juba nõukogude ajast, kui 
juurdepääs põllule rajati otse Jüri-Aruküla teelt. Aastaid tagasi, kui 
transpordiamet teed renoveeris, siis juhtisime transpordiametile tähelepanu 
et tee renoveerimisel tuleb välja ehitada ka mahasõidud kinnistutele. 
Transpordiameti ettepanekul nõustusime lahendusega, kus asfaltkattega 
mahasõidu asemel rajatakse esialgu traktoreid kandev  muldkeha pikendus kuni 
meie kinnistuni, mis tagaks meile vajaliku juurdepääsu 
põllumajandustehnikaga. Lisaks väljastas transpordiamet projekteerimise 
tingimused võimaliku kõvakattega mahasõidu rajamiseks tulevikus, kui tekkib 
vajadus kinnistu aktiivsemaks kasutamiseks.

Käesoleval talvel  renoveeriti osaliselt Teeääre kinnistul asuva kraavi 
teeninduseks vajalik eratee ja selle käigus on tõesti kahetsusväärselt osa 
materjali läinud kogemata riigi maa peal varasemalt rajatud kõva muldkeha 
peale. Kaevetöid riigi maa peal tehtud ei ole. Tänaseks on enamuse sellest 
materjalist riigi maa pealt eemaldatud, kuid õhuke kiht on veel jäänud varem 
rajatud muldkeha peale mis võimaldab hetkel transpordiameti poolt 
aksepteeritud juurdepääsu kinnistu kasutamiseks.

Käivitasime ka uue mahasõidu projekteerimise aga kuna projekteerimise 
tingimused on aegunud siis ootame uusi projekteerimise tingimusi, mille 
väljastamise järgselt esitame mahasõidu projekti transpordiametile vajaliku 
loa väljastamiseks. Palume aksepteerida seni võimaliku juurdepääsu 
kinnistule et saaksime seda jätkuvalt sihtotstarbeliselt kasutada.

Ühtlasi anname teada et soovime rajada müraseina meie kinnistule, teie teega 
piirnevalt, et tagada meie töötajatele parem töökeskkond kinnistul. Palume 
teie kooskõlastust kas nõustute müravalli rajamisega teekaitse vööndisse et 
vähendada teie teelt tulevat müra ja muud saastet.

Vabandame veelkord tekkinud olukorra pärast ja palume arvestada varasemat 
nõustumist lihtsama mahasõidu rajamiseks transpordiameti poolt ja teie 
varasemat nõusolekut kinnistu põllumajanduslikuks kasutamiseks mahasõiduga 
riigi teelt.

Tänudega,

Priit Põldmäe

5129380

---------- Edastatud sõnum ----------
Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Kuupäev: Wednesday, 29. April 2026 kell 16:41
Pealkiri: Teavitus riikliku järelevalvemenetluse alustamisest (loata 
mahasõidu rajamine ja pinnase kuhjamine)
Adressaat: KPK Mäevara OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokument.

Pealkiri: Teavitus riikliku järelevalvemenetluse alustamisest (loata 
mahasõidu rajamine ja pinnase kuhjamine)

Registreerimise kuupäev: 29.04.2026

Registreerimise number: 4-1/26/184-5.

NB! Dokumendile on kehtestatud juurdepääsupiirang alates 29.04.2026 kuni 
29.04.2031, vastavalt AvTS § 35 lg 1 p 2.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee>