Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise TEATIS - Odulemma kruusakarjäär
From: "Arno Paikles" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 6 May 2026 10:39:01 +0300

TEATIS

Ettevõte Voglers Eesti OÜ esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Ametile (TTJA) taotluse lõhketöö loa saamiseks Harju maakonnas Saue vallas 
Odulemma külas paiknevas Odulemma kruusakarjääris monoliitse dolomiidi kihi 
lõhkamiseks puur-lõhketöödega. Lõhketööd on kavandatud teostada kolme kuu 
jooksul, üks kuni kaks lõhkamist nädalas.

Kuna lõhketööde ohuala piiridesse jäävad kolmandate isikute omandis olevad 
ehitised, on Lõhkematerjaliseaduse (edaspidi LMS) kohaselt tegemist 
ohtlikuma lõhketööga. Ohtlikumat lõhketööd võib teha loa alusel. Ohtlikuma 
lõhketöö loa väljastab TTJA.

LMS § 32 lõike 3 alusel teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet 
kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja eesmärgist 
kohaliku omavalitsuse üksust.
LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö 
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal avaldada 
arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate saamise 
päevast arvates.

Lõhketööde ohuala on lõhketööde projekti põhjal 50 m (vt Lisa 1), kuna 
rakendatud on erinevaid mõjusid vähendavaid abinõusid. Lõhketööde toimumisel 
ajal ei tohi kõrvalised isikud ohualas viibida. Lõhketööde projektis on 
arvestatud läheduses paiknevate ehitistega (45 – 90 m), laengute suurus on 
ehitistele seismiliselt ohutu. Kavandatud on lõhketöödest tingitud 
vibratsiooni mõõdistamine ehitistel. Vajadusel on planeeritud liikluse 
lühiajaline seiskamine Riisipere-Kernu maanteel.

Maa-ameti geoportaali ja kinnistusraamatu andmetel jäävad lõhketööde 
ohualasse (50 m) või selle vahetusse lähedusse järgnevad ehitised:
- Riisipere-Kernu maantee (Transpordiamet);
- Hooned Sauna kinnistul, katastritunnus 51802:003:0089 (eraisikute 
omandis);
- Hoone Saidametsa kinnistul, katastritunnus 51802:003:0538 (eraisikute 
omandis).

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke 
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud 
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14 
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 13.05.2026 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades 
aadressile [email-masked].

Lugupidamisega,

	Arno Paikles
Tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 667 2096 | [email-masked]
www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.